1. Anasayfa
  2. Metaverse

Metaverse Sanal Delilik mi yoksa Sanal Altın Madeni mi?

Metaverse Sanal Delilik mi yoksa Sanal Altın Madeni mi?
Sanal Delilik mi yoksa Sanal Altın Madeni mi?
0

Kalan Süre

Halving Yaklaşıyor

Sanal Delilik – 1996’da Londra’dan bir İngiliz funk ve caz grubu olan Jamiroquai, “Virtual Insanity” adlı bir şarkı yayınladı.

Facebook‘un (Meta) son Metaverse duyurusundan sonra, bu şarkı her zamankinden daha alakalı görünüyor.

Sanal Delilik

Sözlerden: Şimdi sanal delilik üzerine kurulu gelecekler Her zaman sahip olduğumuz bu aşk tarafından yönetiliyor gibi görünüyor İşe yaramaz, yeni teknolojimizi bükerek Ah, şimdi ses yok, çünkü hepimiz yeraltında yaşıyoruz. bu grup yıllar önce teknolojinin “gerçek” değil “sanal” gerçeklik alanına girdiğinde. Elon Musk geçenlerde “Sanal Gerçeklik alamadığından” bahsetti çünkü çocukken bize her zaman bir televizyona çok yakın oturmamamız söylendi. (veya herhangi bir ekran) ve şimdi cep telefonumuzu gözümüzün üstünde bir VR kulaklığına mı yerleştireceğiz? Tabii ki, söz konusu donanımla ilgili bir fikri var, ancak bu her zaman kullanıcı profiline ve ne için kullanıldığına bağlı olacaktır (oyundan VR özellikli bir e-mağazaya: aşağıda daha fazlası). Ancak Elon Musk’ın endişesi başka bir yerde, çünkü bu yıl beyin çiplerini doğrudan insan beynine yerleştirmeye başlamayı umanNeural Link’in kurucu ortağı. Ama bu başka bir hikaye. Hepsi “sanal delilik” mi? Bir cevap denemesinden önce, bazı Metaverse 101 tanımlarını aradan çıkaralım.

Metaverse nedir?

Yazar Neal Stephenson, 1992 tarihli bilim kurgu romanı “Snow Crash”te, gerçekçi 3D ortamlarda gerçekçi Avatarların (belirli bir kişiyi temsil eden bir simge veya figür) etkileşime girdiği “Metaverse” terimini ilk kez kullandı. Çok basit bir şekilde, bir Metaverse: · Sanal Gerçeklik (VR), Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Yapay Zeka (AI) araçlarıyla oluşturulmuş, çevrimiçi bir yazılım platformu olarak uygulanan, paylaşılan, etkileşimli, akıllı ve sürükleyici bir sanal dünyadır. birden fazla “Metaverse” ve çeşitli Metaverse “tatları”. Örneğin, Meta (Facebook) metaverse (Horizon Home ve Horizon Work Rooms) ve Niantic (Pokémon Go) gibi AR görüntülerinin gerçek dünya üzerine bindirildiği bir Metaverse inşa eden diğer yaklaşımlar var. gerçek dünyanın üstüne ayrı bir sanal gerçeklik deneyimi. Büyük olasılıkla, tıpkı Facebook’un kişisel, Twitter’ın iş ve Pinterest’in konsept tabanlı olduğu günümüzün sosyal ağlarında olduğu gibi, bir avuç Metaverse geçerli olacaktır. Ardından, Outlier Ventures’ın önerdiği Open Metaverse var. açık kaynaklı bir Metaverse İşletim Sistemi, özel bir platform yerine standartlar ve API’ler aracılığıyla çalışan tamamen merkezi olmayan bir araç ve teknoloji seti. Her durumda, Bilgisayar Grafikleri ile ilgili olanlar dahil olmak üzere birçok yeni araç ve teknoloji ortaya çıkacaktır, XR = (VR + AR + MR=karma gerçeklik), ödeme ağ geçitleri, NLP, ML, Hesaplama (iş yükü) ve çok daha fazlası.

Metaverse’de Neler Yapabilirsiniz?

Diğer şeylerin yanı sıra: · sanal konserlere katılmak · seyahat etmek · alışveriş yapmak · sinemaya gitmek · kıyafet denemek · 3D ve 2D iş görüntülü görüşmeleri · oyun oynamak MetaverseBlockchain’de İş Yapma ve Mülkiyet Kanıtı gibi aktiviteleri gerçekleştirmek mümkün olacaktır. Sahiplik kanıtı ve dijital kimlik oluşturmak için sağlam ve son derece güvenli bir yöntem sağlayarak Metaverse’deki varlıklar için dijital mülkiyet kanıtı sağlar. Blok zincirindeki tüm bilgisayar sistemleri ağında çoğaltılır ve dağıtılır· hacklenmesi veya hile yapılması imkansızBlockchain bağlamında, “Tokenlar” anahtar bir kavramdır, farklı biçimlerde bulunur ve çeşitli nedenlerle kullanılır. Token Nedir? Çok basit bir şekilde, Token: · Blok Zincirinde güvenli bir şekilde saklanan herhangi bir dijital varlık · bir örnek, belirli bir kripto para birimidir · belirteçler, bir şarkının veya sanat eserinin sahipliğinden aşağıdakilere kadar her şeyi temsil eder: bir yazılım lisansıÖzel bir belirteç türü, Değiştirilemez Belirteçtir (NFT). Fungible, değiştirilebilir anlamına gelir, bu nedenle bir NFT’nin benzersiz ve değiştirilemez bir belirteç olduğu açıktır. Metaverse’lerde, genel olarak Blockchain ve özellikle NFT’ler sanal varlıkların benzersizliğini ve gerçekliğini garanti eder, ancak aynı zamanda fiziksel mülkiyetin ideal bir temsilini sağlayabilir. varlıklar. İkincisi, önümüzdeki yol ile ilgili olarak önemlidir. Sahiplik, herhangi bir Metaverse platformuyla sınırlı değildir. NFT’ler, bir şarkıdan bir avatarın giyimine, dijital sanata, bir AI/ML öğrenme modeline kadar herhangi bir şey olabilir. Sürekli olarak takas edilebilirler ve muhtemelen her ticarette değer kazanabilirler. Şimdi “sanal delilik” temasına geri dönelim.

Perakende ve Metaverse

Sadece birkaç gün önce Nike Inc, Ocak 2020’de kurulan ve spor ayakkabı üreten bir girişim olan RTFKT’yi satın aldı: ancak bunlar dijital ve yalnızca Metaverse’de mevcut. Nike çıldırdı mı? Hayır, Nike Metaverse’deki her Avatar’ın dijital Nike ayakkabı giydiğinden emin olmak istiyor. Rakiplerinin ne yapacağını görmek için beklemek yerine, altta yatan dinamikleri anladılar ve hızlı ve kararlı hareket etmeyi seçtiler. Ama öyle değil. sadece Nike. Bu günlerde oyuncular, Gucci çanta veya gözlük takan Avatarlarla karşılaşabilirler. Gucci, popüler bir çevrimiçi oyun platformu için sınırlı bir Gucci koleksiyonu sağlayarak Metaverse’e girdi, bu nedenle gelecekteki müşteri tabanını “keşfediyor” (1990+ ila 2010 yılları arasında Z kuşağı doğumlu). Emlak ve MetaverseBirkaç ay önce rapçi Snoop Dogg, dijital malikanesini yaratmak için blockchain tabanlı sanal metaverse “The Sandbox”ta arazi satın aldı. Snoop’s yakınlarında bir ev sahibi olmak ister misiniz? Bu ayın başlarında The Sandbox, alıcıların ünlü hip hop yıldızının yanında “arazi” elde etmelerini sağlamak için bir “Snoopverse Land Sale” düzenledi. Fiyat? Ethereum’da 450 bin dolar. Ek olarak, ünlü rapçinin ‘Snoopverse’i de NFT sanat eserlerine erişimi içeren erken erişim biletleri satmaya başladı.

Metaverse Benimseme: Büyük Teknoloji

FacebookFacebook’un önemi ve ilgili tüm reklamları takip ettiğim göz önüne alındığında, tanıdığım çoğu teknoloji dışı insan, muhtemelen tüm bu teknolojiye ayak uyduramayacak kadar yaşlandıklarını düşünüyorlar. Ancak Facebook Metaverse‘e girdiğinde, bir VR tsunamisini tetiklemiş olabilir. Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, artık metaverse’in standart taşıyıcısı oldu. Facebook’un Metaverse vizyonu şu şekilde özetlenebilir: · Bir varlık hissi yaratmak

  • Kendimizi temsil etmek için Avatar(lar)a sahip olmak. Avatar nedir? Bir resim yerine kendinizin 3 boyutlu bir temsili. Farklı içerik oluşturucular tarafından tasarlanmış birçok Avatarınız olabilir: biri iş için, biri oyun için vb.
  • Resimler, videolar, dijital ürünler ve hatta bir ev-ofis koyabileceğiniz sanal bir ev alanı (FB Horizon Home) yaratmak. İnsanları davet edebilir veya başka bir yere ışınlayabilirsiniz.
  • Sanal çalışma alanlarına katılma (Horizon Work) (yani 3D yakınlaştırma çağrıları)
  • Bir odaya, konsere veya oyuna ışınlanma: bugünün URL bağlantısının yerini alır
  • Yazmak yerine hareketleri kullanın
  • TV gibi cihazlara artık ihtiyaç duyulmayacak
  • VR Messenger aramaları
  • Horizon marketplace — 3D dijital öğeler oluşturun ve paylaşın

Microsoft

Microsoft kısa süre önce Azure tabanlı bir Karma Gerçeklik platformu olanMESH’i duyurdu. HoloLens 2, herhangi bir VR başlığı, akıllı telefonlar, tabletler ve PC’ler gibi farklı cihazlar aracılığıyla 3D Avatar hologramlarını kullanarak dünyanın her yerinden insanlarla tanışmayı hayal edin.

Apple

Apple gerçekten de hizmetleri üzerine inşa edilmiş bir donanım işidir, dolayısıyla bu Metaverse için önemli bir başlangıçtır. Bu yılın sonunda piyasaya sürüleceği ve Apple’ın donanım konusunda oldukça iyi olduğu göz önüne alındığında, Apple VR Headset daha kompakt ve hafif olacak ve Apple’ı gerçek Metaverse lideri yapabilir.

Diğer birçok şirket halihazırda Metaverse teknolojisini geliştirmekte ve/veya kullanmaktadır:

  • Sony PlayStation: VR kaskları
  • Epic Games (Fortnite)
  • Alibaba: Ali Metaverse
  • Tik Tok
  • Zara (Zepeto)

AI Destekli Metaverse

Dolaylı olarak yapay zeka, hiper kişiselleştirme, otomatik dil çevirisi, görüntü-video tanıma ve çok daha fazlası dahil olmak üzere birçok metaverse özelliğini çalıştıracaktır.

Ancak daha doğrudan, “sanal karakterler” oluşturmak için AI kullanılacaktır. 3B toplantınıza akıllı bir asistan davet etmeyi düşünün. Inworld gibi girişimler, geliştiricilere doğal dilde yanıt verebilen, çevreyi algılayabilen ve kullanıcılar için anlamlı etkileşimler sunan sanal karakterler oluşturmaları için sağlam bir çerçeve sağlamayı amaçlıyor. Ve potansiyel sonsuzdur: sanal film oyuncuları?

Başka bir uygulama, paylaşılabilir, akıllı bir bilgi nesnesi olarak uygulanan bir kitap ve bir filmin son derece sürükleyici bir 3D kombinasyonu olabilir. Sadece okumaz veya görüntülemezsiniz, içine girersiniz. Bir NFT olarak, bu (I)akıllı (M)ovie (B)ook nesnesi (IMB – yeni bir terim icat edildi!), farklı kullanıcılara (yani çocuklar, yetişkinler, erkek, kadın) farklı şekilde sunmak ve davranmak için aşırı kişiselleştirilmiş olacaktır , ve benzeri).

Metaverse’in Potansiyel Kullanım Durumları

Üretim Endüstrisi

Dijital ikiz, fiziksel bir nesnenin veya işlemin sanal bir 3B modelidir ve aslında temel bir Metaverse yapı taşıdır. Tasarımın basitleştirilmesi, daha iyi enerji ve yapısal modelleme yoluyla verimliliğin artırılması, laboratuvar ikizleri ve hatta insan dijital ikizleri yaratılmasının faydaları açıktır. Bu modeller, çeşitli makine ve sistemleri test etmek için kullanılabilir, olası arızaların fiziksel dünyaya ulaşmadan önce tespit edilmesini kolaylaştırırken verimliliği, güvenilirliği, esnekliği ve genel olarak daha iyi ürünler yaratır.

Bazı şirketler artık bu teknolojiyi aPaaS (hizmet olarak Platform) olarak sunuyor. Dijital modelleme, binalar, fabrikalar, çiftlikler, enerji ağları, demiryolları, stadyumlar ve hatta bütün bir şehir gibi tüm ortamları oluşturmak için kullanılabilir.

Seyahat Sektörü

Sonunda yapılacaklar listenizden “Kenya Safari”yi işaretlediniz, ancak deneyiminizi arkadaşlarınız ve ailenizle gerçekten paylaşmak istiyorsunuz. Video veya resim yüklemek ve FB’nin “benzeri” tsunamisini beklemek yerine, çevrimiçi ve gerçek zamanlı olarak bir VR başlığı aracılığıyla size katılmalarının bir yolu var. Sizinle birlikte, 3D olarak gördüklerinizi izliyor olacaklardı (ama bu “çok yakın ve henüz çok uzak” tanımı olurdu). Aynı şey konserler, Futbol Dünya Kupası Finali, Super Bowl vb. için de geçerlidir.

Ek olarak, artık ilgi çekici yerler, müzeler, galeriler, önemli yerler, parklar, kafeler, tren istasyonları ve herhangi bir yer gibi kameranın neyi hedeflediği hakkında ekran üzerinde bilgi sunan AI destekli birkaç görüntü tanıma mobil seyahat uygulaması var. gezginin gözündeki diğer görüş.

Sağlık Endüstrisi

MS MESH (yukarıda bahsedilen) kullanılarak bir insan vücudu hologramı etrafında toplanan tıp öğrencilerinin avatarları, içinde ne olduğunu inceleyerek öğreniyor.

Sağlık Endüstrisi

VR Başlığınız ile üst düzey bir masaj koltuğunda otururken bir tatil adasına kaçmaya ve hafif bir esinti eşliğinde güneşin sıcaklığını hissetmeye ne dersiniz? Esqapes Immersive Relaxation, çeşitli tatlarda sanal gerçeklik deneyimleri sunan ABD merkezli bir şirkettir. “Heavenly Garden”, “Sauna” ve “Desert Spa” gibi daha fazlası.

Fitness ve Yoga

AR özellikli uç cihaz mobil uygulamaları, egzersizlerinizi veya yoga pozlarınızı değerlendirebilir ve değerli eğitim ve ilgili bilgiler sağlayabilir.

Sonuç Bağlamı

Sanal Delilik – Ana akım Metaverse‘lere ulaştığınızda, yukarıdaki listeden tüm sektörler için potansiyelin çok büyük olduğunu görebilirsiniz. Bunun için zaman ve kaynak harcamak için çok uzak olduğunu düşünen karar vericiler için, en talihsiz peygamberlik karşıtı ifadelerden bazılarına dikkat edin.

Şubat 1995, Newsweek, Clifford Stoll:

“Gerçek şu ki, hiçbir çevrimiçi veritabanı günlük gazetenizin yerini tutamaz, hiçbir CD-ROM yetkili bir öğretmenin yerini alamaz ve hiçbir bilgisayar ağı hükümetin çalışma şeklini değiştiremez. Elektronik yayıncılık nasıl olur? Diskte bir kitap okumayı deneyin. MIT Medya Laboratuvarı müdürü Nicholas Negroponte, yakında doğrudan internet üzerinden kitap ve gazete satın alacağımızı tahmin ediyor. ah, tabi”

Mayıs 2007, Microsoft, Steve Ballmer:

“iPhone’un önemli bir pazar payı alma şansı yok. Şans yok”

Farklı bir dikeyde:

Ekim 1929: Bernard Baruch:

“borsanın temel amacı, mümkün olduğu kadar çok insanı aptal yerine koymaktır.”

Sanal Delilik, Peki Ya Sonra?

Sanal Gerçeklik web sitenizin satışlarda geleneksel web sitenizi geçmesi biraz zaman alacak, ancak bu arada Metaverse iyi bir ticari faaliyet alanı olarak hizmet edecek. Bu noktada, agresif bir şekilde pazarlamak yerine deney yapmak, işbirliği yapmak ve keşfetmek için bir yer olarak görülmelidir, ancak her durumda görmezden gelmeyin, yolda.

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Meta BOX. Metaverse, Meta Evren ve ilintili konularda YAZAR.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir