1. Anasayfa
  2. Metaverse İnşa Edeceğiz – Connect 2021, Mark Zuckerberg

Metaverse İnşa Edeceğiz – Connect 2021, Mark Zuckerberg

Metaverse İnşa Edeceğiz – Connect 2021, Mark Zuckerberg
Metaverse İnşa Edeceğiz - Connect 2021, Mark Zuckerberg

Hey, Connect’e hoş geldiniz!

Bugün metaverse hakkında konuşacağız.

Mümkün olduğunu hayal ettiğimiz şeyi paylaşmak istiyorum,

sahip olacağınız deneyimler, hepimizin inşa edeceği yaratıcı ekonomi,

ve icat edilmesi gereken teknoloji,

ve bunu hep birlikte nasıl yapacağımızı.

Yaşamımızdaki teknolojinin temel hikayesi

bize kendimizi ifade etme gücü vermiş olması

ve dünyayı her zamankinden daha büyük bir zenginlikle deneyimleyin.

Metaverse İnşa Edeceğiz – Connect 2021, Mark Zuckerberg

Facebook’a başladığımda,

bu çoğunlukla bilgisayarlarda yazdığımız metin anlamına geliyordu.

Sonra kameralı telefonlarımız oldu ve internet çok daha görsel hale geldi.

Ve son zamanlarda, bağlantılar daha hızlı hale geldikçe,

video, içeriği deneyimlememizin ana yolu haline geldi.

Masaüstünden web’e ve telefonlara geçtik.

Metinden fotoğraflara ve videoya.

Ama bu yolun sonu değil.

Bir sonraki platform ve ortam daha da sürükleyici olacak,

deneyimin içinde olduğunuz bedenlenmiş bir internet,

sadece bakmak değil.

Ve biz buna metaverse diyoruz.

Neredeyse hayal edebileceğiniz her şeyi yapabileceksiniz,

arkadaşlarınızla ve ailenizle bir araya gelin, çalışın, öğrenin, oynayın, alışveriş yapın, yaratın,

yanı sıra tamamen yeni kategoriler

Bu, bugün bilgisayarlar veya telefonlar hakkında nasıl düşündüğümüze gerçekten uymuyor.

Şimdi, bugün bunu uzaktan yaptığımıza göre,

Bunu özel yapalım diye düşündüm.

Yani bir şeyler bir araya getirdik

Bence bu size geleceğin nasıl olabileceğine dair gerçekten bir his veriyor.

Metaverse’e inanıyoruz

mobil internetin halefi olacak.

Varlığı hissedebileceğiz,

Sanki ne kadar uzakta olsak da, insanlarla oradaymışız gibi.

Kendimizi yeni, neşeli, tamamen sürükleyici yollarla ifade edebileceğiz.

Ve bu, birçok harika yeni deneyimin kilidini açacak.

Aileme çocuklarımın bir videosunu gönderdiğimde,

bizimle aynı anda olduklarını hissedecekler,

küçük bir pencereden bakmamak.

Arkadaşlarla oyun oynarken,

orada, farklı bir dünyada birlikte olduğunuzu hissedeceksiniz,

sadece bilgisayarınızda kendi başınıza değil.

Ve metaverse’de bir toplantıdayken,

birlikte odadaymışsınız gibi hissedeceksiniz,

göz teması kurmak, ortak bir alan duygusuna sahip olmak,

ve bir ekrandaki yüz ızgarasına bakmamak.

Bizim somutlaştırılmış internetten kastettiğimiz bu.

Bir ekrana bakmak yerine,

bu deneyimlerin içinde olacaksın.

Bugün çevrimiçi yaptığımız her şey,

sosyal olarak bağlanma, eğlence, oyunlar, iş,

daha doğal ve canlı olacak.

Bu, ekranlarda daha fazla zaman geçirmekle ilgili değil.

Zaten geçirdiğimiz zamanı daha iyi hale getirmekle ilgili.

Ekranlar tam aralığı iletemez

insan ifadesi ve bağlantısı.

O derin mevcudiyet hissini veremezler.

Ancak internetin bir sonraki sürümü olabilir.

İşte bunun için çalışmalıyız,

insanlar etrafında inşa edilmiş teknoloji,

ve dünyayı gerçekten nasıl deneyimlediğimizi ve birbirimizle nasıl etkileşime girdiğimizi.

Meta verinin konusu budur.

Meta veriyi anlamanın en iyi yolu, onu kendiniz deneyimlemektir.

Ama zor, çünkü henüz tam olarak mevcut değil.

Temel yapı taşlarından bazıları burada olsa da,

ve diğerleri biz konuşurken ortaya çıkıyor.

Nasıl bir araya gelebileceğini anlamaya başlıyoruz

ve nasıl hissedebileceğini.

O yüzden bugün biraz farklı bir şey yapacağız.

Sadece bu yılın ürünlerine odaklanmak yerine,

normal bir açılış konuşması gibi,

gelecek hakkında konuşacağız.

Öyleyse keşfederek başlayalım

farklı türde metaverse deneyimleri nasıl hissedilebilir,

en önemlisinden başlayarak,

insanlarla bağlantı kurmak.

Gözlüğünüzü veya kulaklığınızı taktığınızı hayal edin.

ve anında ev alanınızdasınız.

Fiziksel evinizin sanal olarak yeniden oluşturulmuş bölümlerine sahiptir.

Sadece sanal olarak mümkün olan şeylere sahiptir.

Ve inanılmaz ilham verici bir görünümü var

en güzel bulduğun şeyden.

Hey. Geliyormusun?

Evet, sadece giyecek bir şeyler bulmalıyım.

Tamam. Kusursuz.

Ah oğlum! Merhaba, Mark.

Hey nasıl gidiyor?

Merhaba. N’aber, Mark.

Uzayda mı yüzüyoruz?

Burayı kim yaptı? Bu harika.

Sağ? Los Angeles’ta tanıştığım bir yaratıcıdan.

Burası harika.

-Boz, sen misin? -Elbette benim.

Robotu yapmak zorunda olduğumu biliyorsun, dostum.

Robot olmam gerektiğini düşündüm.

Blöf yaptığını biliyordum.

Hey bekle. Naomi nerede?

– Onu arayalım. -Evet. Naomi!

-Hey, seninle anlaşalım mı? -Hey.

Kusura bakmayın geç kalıyorum ama bakın neler yapıyoruz.

Soho’da dolaşan bir sanatçı var.

insanların bulması için AR parçalarını saklamak.

3D sokak sanatı, bu harika.

Şu linki gönder ki hepimiz görelim.

-Bu çok hoş. -Bu bir şey.

-Bu harika. – Hareketi seviyorum.

Bekle, kayboluyor.

Bu harika.

Bekle, sanatçıya bahşiş vereceğim, onlar da uzatacaklar.

– Vay, harika. -Burayı beğendiniz mi?

Seveceğin bir tane daha var. Bu orman odasına bakın.

Hadi, görelim.

Uçan koi balıkları? Bu yeni.

Bu vahşi.

Hey, bir saniye, Boz. Bu Priscilla.

Hey, bunu görmelisin. Canavar çıldırıyor.

O adamı seviyorum.

Bunu çocuklara göstermeliyiz.

Bunu babama da gönderir misin?

ona mesaj atarım.

Tamam, evde görüşürüz.

Burası harika Boz, ama geri dönmem gereken bir şey var.

Pekala, bu birkaç yoldan bir bakış

Metaverse’de bir araya gelip sosyalleşebileceğimizi.

Uzak bir yol, ama görmeye başlayabilirsin

temel yapı taşlarından bazıları şekilleniyor.

İlk olarak, varlık hissi.

Bu, meta veri deposunun tanımlayıcı kalitesidir.

Gerçekten orada diğer insanlarla birlikteymiş gibi hissedeceksiniz.

Yüz ifadelerini, beden dillerini göreceksiniz.

belki gerçekten kazanan bir eli tutup tutmadıklarını anlayabiliriz,

iletişim kurduğumuz tüm ince yollar

bugünün teknolojisinin tam olarak sağlayamadığı.

Sonra, avatarlar var,

ve bu şekilde kendimizi metaverse’de temsil edeceğiz.

Avatarlar bugün profil resimleri kadar yaygın olacak,

ancak statik bir görüntü yerine,

senin 3 boyutlu temsillerini yaşayacaklar,

mimikleriniz, mimikleriniz,

etkileşimleri çok daha zengin hale getirecek

bugün çevrimiçi olarak mümkün olan her şeyden daha fazla.

Muhtemelen iş için foto-gerçekçi bir avatarınız olacak,

takılmak için stilize edilmiş bir tane,

ve hatta oyun için bir fantezi bile olabilir.

Farklı durumlar için sanal giysilerden oluşan bir gardırobunuz olacak,

farklı içerik oluşturucular tarafından ve farklı uygulamalar ve deneyimlerden tasarlanmıştır.

Daha da önemlisi, avatarınızı ve dijital eşyalarınızı yanınızda getirebilmelisiniz.

meta veri deposundaki farklı uygulamalar ve deneyimler arasında.

Avatarların ötesinde, ev alanınız var.

İstediğiniz gibi görünecek şekilde tasarlayabileceksiniz,

belki kendi resimlerinizi ve videolarınızı koyun ve dijital eşyalarınızı saklayın.

İnsanları davet edebilir, oyun oynayabilir ve takılabilirsiniz.

Çalışabileceğiniz bir ev ofisiniz olacak.

Eviniz sizin kişisel alanınızdır

buradan istediğiniz yere ışınlanabilirsiniz.

Şimdi, ışınlanmadan bahsetmişken,

insanların yaptığı her türden farklı alanlar olacak,

az önce gördüğümüz gibi odalar,

ama aynı zamanda oyunlar ve tüm dünyalar

istediğiniz zaman içeri ve dışarı ışınlanabilirsiniz.

Meta veri deposu etrafında ışınlanma

internetteki bir bağlantıya tıklamak gibi olacak, bu açık bir standart.

Meta veri deposunun potansiyelini ortaya çıkarmak için,

birlikte çalışabilirlik olması gerekir.

Bu sadece avatarını almanın ötesine geçer

ve farklı uygulama ve deneyimlerdeki dijital öğeler,

zaten desteklemek için bir API oluşturuyoruz.

Bir şey satın aldığınızda veya bir şey yarattığınızda şunu bilmek istersiniz:

öğelerinizin birçok bağlamda faydalı olacağını

ve tek bir dünyaya veya platforma kilitlenmeyeceksiniz.

Bir platforma değil, öğelerinize sahip olduğunuzu bilmek istiyorsunuz.

Bu sadece teknik çalışma gerektirmeyecek,

devam etmekte olan bazı önemli projeler gibi

şimdi toplulukta kripto ve NFT’ler hakkında,

aynı zamanda ekosistem inşasını da alacak,

norm belirleme ve yeni yönetişim biçimleri,

ve bu gerçekten odaklanacağımız bir şey.

Gizlilik ve güvenliğin ilk günden itibaren meta veri deposuna yerleştirilmesi gerekir.

Başkalarıyla ne zaman birlikte olmak istediğine sen karar vereceksin.

birinin sizin alanınızda görünmesini engelleyin,

ya da mola vermek istediğinizde

ve yalnız kalmak için özel bir balona ışınlayın.

bir şeyler getirebileceksin

fiziksel dünyadan metaverse’e,

dijital olarak temsil edilebilen hemen hemen her tür medya,

fotoğraflar, videolar, sanat, müzik, filmler, kitaplar, oyunlar, adını siz koyun.

Günümüzde fiziksel olan pek çok şey, ekranlar gibi,

gelecekte sadece hologram olabilecekler.

Fiziksel bir TV’ye ihtiyacınız olmayacak,

sadece 1 dolarlık bir hologram olacak

dünyanın öbür ucundaki liseli bir çocuktan.

Ve eşyalarınızı alıp fiziksel dünyaya yansıtabileceksiniz.

artırılmış gerçeklikte de hologramlar olarak.

Bu farklı deneyimler arasında hareket edebileceksiniz.

her türlü farklı cihazda,

bazen kendinizi tamamen kaptırmak için sanal gerçekliği kullanarak,

bazen artırılmış gerçeklik gözlüğü kullanmak

böylece fiziksel dünyada da bulunabilirsin,

ve bazen bir bilgisayarda veya telefonda

böylece mevcut platformlardan hızlı bir şekilde meta veri deposuna atlayabilirsiniz.

Cihazlarla etkileşim kurmanın yeni yolları olacak

bunlar çok daha doğal.

Yazmak veya dokunmak yerine ellerinizle hareket edebileceksiniz,

birkaç kelime söyleyin, hatta sadece onları düşünerek bir şeyleri gerçekleştirin.

Cihazlarınız artık dikkatinizin odak noktası olmayacak.

Araya girmek yerine,

sana bir varlık hissi verecekler

yaşadığın yeni deneyimlerde ve birlikte olduğun insanlarda.

Bunlar meta veri deposu için temel kavramlardan bazılarıdır.

Ve bu kulağa bilim kurgu gibi gelse de,

Bu teknolojilerin birçoğunun bir araya geldiğini görmeye başlıyoruz.

Önümüzdeki 5-10 yıl içinde, bunların çoğu ana akım olacak,

ve çoğumuz dünyalar yaratacak ve bu dünyalarda yaşayacağız

günlük olarak bunun kadar ayrıntılı ve inandırıcı.

Yani hala uzun bir yol olmasına rağmen,

bugün bu temel kavramlardan bazıları üzerinde çalışmaya başlıyoruz.

Horizon, inşa ettiğimiz sosyal platformdur

insanların meta veri tabanında oluşturması ve etkileşim kurması için.

Bunun bir parçası Horizon Home,

ki bu, metaverse’de bir ev alanı için erken vizyonumuzdur.

Horizon Home, göreceğiniz ilk şey

Quest kulaklığınızı taktığınızda.

Bugün zaten aralarından seçim yapabileceğiniz bir sürü seçenek var,

ve gelecekte, herkes bir tane yaratabilecek.

Şimdiye kadar sadece Yuva olarak adlandırdık

çünkü çok önemli bir şey eksik, millet.

Yakında, Home’un sosyal bir versiyonunu tanıtacağız,

arkadaşlarınızı avatar olarak size katılmaya davet edebileceğiniz yer.

Birlikte takılabilecek, video izleyebileceksiniz,

ve birlikte uygulamalara atlayın.

Sonra Horizon Worlds var,

Burası dünyalar inşa edebileceğiniz ve insanlarla birlikte içine atlayabileceğiniz yerdir.

Horizon, herkesin yaratmasını mümkün kılmak için tasarlanmıştır,

ve şimdiden insanların bazı ilginç deneyimler oluşturduğunu görüyoruz,

birlikte yeni oyunlar oluşturmaktan sanal gerçeklikte sürpriz partiler düzenlemeye kadar

dünyanın her yerinden aile ve arkadaşlar katılabilir.

Horizon Worlds’ü geçen yıl beta sürümünde kullanıma sunmaya başladık,

ve her gün daha fazla insan ve daha fazla dünya ekliyoruz.

Ve işbirliği için bu yılın başlarında Horizon Workrooms’u başlattık.

Horizon’un ötesinde, biz de kolaylaştırıyoruz

arkadaşlarınızla farklı gerçeklik katmanları arasında iletişim kurmak için.

Bu yıl Messenger çağrılarını sanal gerçekliğe getiriyoruz.

Arkadaşlarınızı bir Messenger görüşmesine davet edebileceksiniz

ve yakında birlikte bir yeri keşfedebilecek veya bir oyuna katılabileceksiniz.

Bunlar, inşa edilmesi gereken türden araçlar

böylece arkadaşlarınızla her yerden metaverse atlayabilirsiniz.

Ve bazı benzersiz deneyimlerin kilidini açacaklar.

Şimdi, devam edelim

bu temel kavramların bazılarından ve sadece bağlantı kuran insanlardan,

tamamen farklı bir deneyimler dizisine

eğlence ve oyun etrafında.

En iyi arkadaşınızın dünyanın herhangi bir yerinde bir konserde olduğunu hayal edin.

Ya onun yanında olabilseydin?

-Yoo. -Sen buradasın!

Ah evet.

METAVERSE SONRAKİ ÜCRETSİZ GEÇİŞLER

Afterparty geçer mi?

-Evet. -Evet.

Şimdi atlıyorum.

Ya herkesin gidebileceği bir parti olsaydı

nerede oldukları önemli değil mi?

Bu vahşi.

Şuna bir bak.

Yardım ihalesi yapılıyor.

Sürtük var!

Ve partiye gittiğinizde diğer hayranlarla bağlantı kurabilirsiniz.

En sevdiğiniz şarkıların yeni versiyonlarını dinleyin.

Ve az önce düşen ürünleri kontrol edin.

Bu hoşuma gitti.

Pekala, şimdi onu almalısın.

Meta veri deposunun nasıl daha zengin deneyimler sağlayacağını görmeye başlayabilirsiniz,

etkileşim kurabileceğimiz dünyaya yeni katmanlar eklememize izin vererek.

İçerik oluşturucular ve sanatçılar izleyicileriyle yeni yollarla bağlantı kurabilecekler.

ve onları gerçekten bu paylaşılan deneyimlere dahil edin.

Şimdi bunun gibi deneyimler yaratmak için inşa edilmesi gereken çok şey var,

ama şu anda Spark AR ile bu parçaların bazıları üzerinde çalışıyoruz.

İlk olarak, içerik oluşturucuların kullanabileceği araçlar oluşturuyoruz

dijital nesneleri fiziksel dünyaya yerleştirmek,

insanların etkileşime girmesi için.

Ve sadece basit görsel efektler yerine,

yeni yaratıcı yetenekleri 3B nesneleri destekleyecek,

tepki verebilir ve gerçekçi tepki verebilir.

Gerçekçi bir derinlik ve oklüzyon hissi içerir.

Gelecek yıl, içerik oluşturucuların bağlantı kurma yeteneğini de ekliyoruz

uyumlu artırılmış gerçeklik hikaye anlatımı deneyimlerine farklı fiziksel konumlar

rehberli turlar veya çöpçü avları gibi.

Ayrıca bir Horizon pazar yeri inşa ediyoruz

içerik oluşturucuların 3D dijital öğeleri satabilecekleri ve paylaşabilecekleri yer.

Umudumuz, bunun çok daha fazla ticareti mümkün kılmasıdır.

ve genel meta veri deposu ekonomisinin büyümesine yardımcı olur.

Çünkü günün sonunda, gerçekten yaratıcılar ve geliştiriciler,

kim metaverse’yi inşa edecek ve bunu gerçek yapacaktı.

Ve bir ekosistem olduğundan emin olmak için,

bunun üzerinde çalışan yüz binlerce insanı ayakta tutabilecek,

bunu hayata geçirmek için ihtiyacımız olan şey,

o zaman yaratıcıların ve geliştiricilerin,

bu işi yaparak iyi bir yaşam sağlayabilir.

Şimdi,

Bugün insanlara metaverse’in ne olduğunu düşündüklerini sorarsanız,

birçok insan muhtemelen bunun bir Spiderman filmi olduğunu söyleyecektir.

Ama aslında uzayı takip eden insanlar

oyunla ilgili olduğunu söyleyebilirim.

Bunun nedeni, oyunların en sürükleyici deneyimlerin çoğunu sağlamasıdır.

Ve açık ara en büyük eğlence sektörü.

Metaverse’de oyun oynamak yayılacak

fantezi dünyalarındaki sürükleyici deneyimlerden,

hologramlar aracılığıyla günlük hayatımıza basit oyunlar getirmek.

Belki eski oyunları yeni şekillerde oynarsınız.

Yani, Barselona, ​​ha?

New York değil ama hoşuma gitti…

New York seni özlüyor.

Bu da ne?

Dedim ki, oyun suratımı giyeyim de seni yenebileyim.

Ey! Tamam, kontrol et.

Bir dahaki sefere başka bir oyun yüzü denemeliyim.

Belki de dünyanın her yerinden oyuncularla kafa kafaya gideceksiniz.

Şanslı atış!

Bazıları buna beceri diyor.

Konuşmaya devam et!

Ya da belki bugün oyunlarda bile mümkün olmayan şeyler yapacaksınız.

Merhaba, Mark. Bir VR Foiling oturumu için aşağı?

Şimdi, bu daha çok benim tarzım.

Klasik görünüm. Tamam.

Güzel. Oh, güzel seçim, Mark.

Parçalamaya hazır.

Tamam, başlıyoruz.

Dayan, Mark.

-Bu iyi değil. -Bu bölüme basın. Boom!

Pekala, ters takla.

-Bir fikrim var. -Nereye gidiyorsun?

– Atlamak için bir pompam var. -Ne?

Bunun bir seçenek olduğunu bilmiyordum.

Pekala, beni şimdi yakalamayacaksın. Al şunu, tek boynuzlu at.

-Tüp Şehri. -Tanrım, kontrolden çıktın.

Endişelenme, bir dahaki sefere kazanmana izin vereceğim. Hepsi iyi.

Pekala, bu yakın bir şeydi.

-Tekrar gitmek ister misin? -Belki sonra.

Yine de çok daha fazla güneş kremine ihtiyacım olacak.

Adam!

Peki,

oyun, insanların metaverse’e nasıl adım atacağıdır

ilk kez.

Zaten en eksiksiz dijital ürünlerden bazılarına sahip,

en aktif içerik oluşturucu ve geliştirici toplulukları.

Epic gibi büyük platformlar da meta veri deposunu oluşturmaya çalışıyor.

oyun oynamakla başlıyor.

Kendi payımıza, sağlıklı bir VR ve AR ekosistemi oluşturmaya yoğun bir şekilde yatırım yapıyoruz.

böylece oyun stüdyoları inşa etmeye devam edebilir ve oyun yaratıcıları yaratmaya devam edebilir.

Şimdi, stüdyo ekibimizden Deb, bana katılıyor.

Deb, bizi Quest için hazır bekleyen bazı heyecan verici oyunlara götürür müsün?

Kesinlikle.

Yıllar boyunca inanılmaz geliştiricilerle çalışma fırsatımız oldu

Vertigo Oyunları gibi.

Hayranların favorisi Arizona Sunshine’ın arkasındaki stüdyo.

Arizona Sunshine’ı seviyorum.

Bu oyun temelde beni ve arkadaşlarımı aldı,

Pandeminin ilk aylarında.

Bu harika.

Eğer bundan zevk aldıysan, Mark,

Vertigo ile ortak olduğumuz için heyecanlanacaksınız,

Deep Silver ve diğerlerinden beş harika oyun daha.

Çok yakında bu diziyle ilgili daha fazla şey paylaşacağız.

Güzel. Başka ne geliyor?

Eh, metaverse sürekli gelişiyor.

Bu yüzden en önemli yönlerden biri canlı hizmet oyunları olacak,

düzenli olarak güncellemeler ve yeni indirilebilir içerik başlatan,

Echo VR, Beat Sabre, Onward, Pistol Whip ve daha fazlası gibi.

Şu anda buna çok odaklandık,

oyunların aktif topluluklar oluşturabileceğinden emin olmak.

-Beat Saber tutkulu bir topluluğa sahiptir. -Beat Saber’ı seviyorum.

Ben ve Beat Saber 100 milyon doları geçtik.

sadece Quest’te ömür boyu gelir.

Sürekli yeni içerik yayınlayan harika bir oyun örneği.

Aslında etkileşim şeklinizi geliştirmek için çalışıyorlar.

parçalarla ve müziği hissedin.

Ayrıca, ekip gerçekten harika bir şey üzerinde çalışıyor.

Bunu kontrol et.

Bunu oynamak için sabırsızlanıyorum.

Ve inanılmaz sanatçılarla ortak olmaya devam ediyorlar

her zaman yeni müzik paketleri yayınlamak için.

Geçen ay Billie Eilish müzik paketini çaldın mı?

Olması gerekenden biraz daha fazla.

Muhtemelen bu metaverse sunumu üzerinde çalışmalıydım.

2022 için harika bir sanatçı kadrosu var.

Ve yıl sonundan önce destansı bir sürpriz daha var.

Bu yüzden bizi izlemeye devam edin.

Peki? POPULATION: ONE oynadınız mı?

-Yani, evet, oyunu çok seviyorum. – Peki, olmayanlar için.

POPULATION: ONE, yalnızca VR’da mümkün olan heyecan verici bir battle royale oyunudur.

Geçen yıl Connect’te piyasaya sürülmesinden bu yana,

Quest’te en çok kazandıran oyunlardan biri haline geldi,

ve platformdaki en büyük çok oyunculu FPS.

Bir maç için aynı anda 24 kişiye kadar olabilir.

Büyük güncellemeler yayınlamaya devam edeceğimiz için çok heyecanlıyız.

Kasım ayının sonlarına doğru yepyeni bir Sonbahar etkinliği gibi,

ve Aralık’ta bir Kış Harikalar Diyarı Güncellemesi.

Tamam, topluluğumuzun beklediğini bildiğim bir şey var.

-Bize koy. -Tamam.

Bu, WarpFrog ekibinden bir unvan.

Bu, VR savaş fiziği için standardı belirleyen ekiptir.

2019’da Rift’te piyasaya çıktığında.

Bu doğru, Blade and Sorcery: NOMAD.

VR için tasarlanmış ortaçağ fantezi sanal alanı,

Büyü ile yakın dövüşü bir araya getiren bu yıl Quest’te çıkacak.

Daha fazla oyun güncellemesi için 2022 Oculus Gaming Showcase’e göz atın.

Kaçırmak istemeyeceğiniz haberlerle dolu olacak.

Ama Mark, bizim için de bazı haberlerin olduğuna inanıyorum.

Evet, biliyorsun, söylemeliyim.

Bu kadronun son birkaç yılda bir araya geldiğini görmek gerçekten etkileyici.

ama gerçekten sabırsızlıkla beklediğim bir proje var.

Evet, bu tüm zamanların en iyilerinden biri.

ve onu Quest’e getirmek için yıllardır çalışıyoruz.

Rockstar Games klasiğinin,

Grand Theft Auto: San Andreas, Quest 2 için geliştiriliyor.

Bence şimdiye kadar yapılmış en iyi oyunlardan birinin bu yeni versiyonu

oyunculara bu ikonik açık dünyayı deneyimlemek için tamamen yeni bir yol sunacak

Sanal Gerçeklikte.

İşte bu, Mark.

Meta veriye geçiyorum.

Doğru, teşekkürler, Deb. İnanılmaz olacak.

Şimdi, oradaki en ilginç oyunların çoğu

Fiziksel olarak nasıl hareket edebileceğinizden yararlanın.

Her yere bakabilmek, özgürce hareket edebilmek.

Bir ekrana bakmaktan tamamen farklı bir deneyim.

Fiziksel olarak bedenlenmiş olmanın bu kalitesi,

ve dünya ile etkileşime girebilir ve içinde hareket edebilir.

Şimdi, bu tamamen yeni deneyimlerin kapılarını açıyor.

bu daha önce 2D telefonlarda veya bilgisayarlarda pek mantıklı gelmiyordu.

Ve kalkış gördüğümüz bir örnek fitness.

Ve bundan bahsetmişken, sanırım antrenman zamanım geldi.

Birçoğunuz formda kalmak için Quest’i zaten kullanıyorsunuz

Tamamen yeni yollarla çalışmanıza izin verir.

Peloton’a benziyor ama bisiklet yerine,

sadece VR kulaklığınız var ve onunla her şeyi yapabilirsiniz,

boks derslerinden kılıç dövüşüne ve hatta dansa kadar.

Yeni dünyalarda çalışabileceksiniz.

Yapay zekaya karşı bile.

Belki üçe üç arkadaş edinirsiniz.

Belki dünyanın diğer ucundaki insanlarla pikap oynamak

Veya Facebook bisiklet grubunuzun bir AR yardım gezisi yaptığını hayal edin.

-Hadi gidelim! -Bir lider panosu ile tamamlayın.

Hatta belki de oradaymışsınız gibi en iyilerle antrenman yaparsınız.

Olimpiyat altın madalyalı Lee Kiefer gibi!

Koruma altinda. Çit.

– Bıçaklamaktan korkma. -Tamam.

Doğal birine benziyorsun.

Vay!

Tamam, bu biraz fazla gerçekçi.

-Sonra görüşürüz Lee. Bu eğlenceliydi. -İyi iş, Mark.

Ve metaverse’de fitness böyle olacak.

Şimdi, bence çok daha eşsiz deneyimler göreceğiz.

yararlanan fitness etrafında ortaya çıkan

tam daldırma ve interaktif eğitim.

Bundan bahsetmişken, Supernatural kadrosuna boksu ekledi.

FitXR’nin gelecek yıl yeni fitness stüdyoları var

Ve şu anda profesyonel sporcular tarafından kullanılan Rezzil’den Player 22,

yakında rehberli ve elle izlenen vücut ağırlığı egzersizleri ekliyor.

Quest 2’yi daha konforlu hale getiren bir fitness aksesuarları paketi yapıyoruz.

işler biraz yoğunlaştığında kontrolör kulpları ile,

ve teri silebileceğiniz bir yüz arayüzü,

seanslarınızı daha konforlu hale getirir.

Ve hepsi gelecek yıl gelecek.

Ama eğlence ve oyunlarla yeter.

Herkesin favorisi – İş zamanı.

Geçen bir buçuk yılda, ofislerde çalışan çoğumuz uzaklara gitti.

Ve birlikte çalıştığım insanları görmeyi özlerken,

Bence uzaktan çalışma birçok insan için burada kalıyor.

Yani birlikte çalışmak için daha iyi araçlara ihtiyacımız olacak.

Şimdi meta veri deposunda çalışmanın nasıl olacağına bir göz atalım.

İşe gidip gelmeden ofiste olabileceğinizi hayal edin.

Hala o mevcudiyet hissine sahip olurdun.

Paylaşılan fiziksel alan.

Gününüzü güzelleştiren bu şans etkileşimleri.

Hepsine her yerden erişilebilir.

Şimdi, mükemmel iş düzeninize sahip olduğunuzu hayal edin,

ve normal iş kurulumunuzda yapabileceğinizden daha fazlasını yapabilirsiniz.

Üstelik en sevdiğiniz eşofmanları giymeye devam edebilirsiniz.

İyi görünüyor.

Bir bilgi almak için hızlıca bir araya gelelim.

Ben şimdi özgürüm. Hadi atlayalım.

-Merhaba! -Hey!

Peki, ne düşünüyoruz?

Bence hazır.

Harika.

Sunum için hazırlayacağım.

Tamam. İyi şanlar.

Dikkat dağıtan şeyleri ayarlayabildiğiniz bir alan hayal edin,

ve eldeki göreve odaklanın.

Ve üzerinde çalıştığınız şeyi paylaşmaya hazır olduğunuzda,

sanki orada ekiple birlikteymişsiniz gibi sunabilirsiniz.

Bekle, Mark nerede?

Sanırım bir şeyin ortasında.

Bu öğelerden bazılarını Horizon Workrooms’ta zaten görebilirsiniz,

birkaç ay önce başlattığımız.

Bu yılın ilerleyen saatlerinde oda özelleştirmesini sunmayı planlıyoruz.

böylece çalışma odalarınıza kendi logolarınızı ve posterlerinizi koyabilirsiniz.

Ayrıca Horizon Home’da yeni bir ofis alanı tanıtıyoruz.

mükemmel çalışma alanınızı istediğiniz zamanlar için

bazı odaklanmış işler yapmak

ya da yapılacaklar listenizden birkaç şeyi işaretleyin.

Ayrıca 2D Aşamalı Web Uygulamalarını da duyuruyoruz

Görev Mağazası için,

ve yeni bir geliştirici çerçevesi olarak oluşturmaları daha kolay.

Böylece bir iş projesini ziyaret edebilir ve kontrol edebilirsiniz.

Dropbox ve Slack gibi hizmetleri kullanarak VR’deyken,

veya Facebook ve Instagram ile bağlantıda kalın.

Bu, 2B internet hizmetlerinizin çoğunu meta veri deposuna getirmeye başlar.

Ve daha çok işe odaklandığımız için,

ve açıkçası geri bildiriminizi daha geniş olarak duyduğumuz gibi,

onu yapmak için çalışıyoruz

böylece Quest’te oturum açabilirsiniz

kişisel Facebook hesabınız dışında bir hesapla.

İş Hesapları desteğini yakında test etmeye başlayacağız.

Ve önümüzdeki yıl içinde burada daha geniş bir değişim yapmak için çalışıyoruz.

Bunun birçok insan için çok önemli olduğunu biliyorum.

Herkes sosyal medya profilini istemez

tüm bu diğer deneyimlerle bağlantılı.

anladım,

özellikle meta veri deposu genişledikçe.

Bununla ilgili daha fazla bilgiyi daha sonra paylaşacağım.

ben gerçekten iyimserim

meta veri deposundaki çalışma hakkında.

son yıllardan biliyoruz

birçok insanın her yerden etkili bir şekilde çalışabilmesi.

Ama melez çok daha karmaşık olacak,

bazı insanlar bir aradayken ve diğerleri hala uzaktayken.

Herkese mevcut olacak araçları vermek

nerede olurlarsa olsunlar,

İster fiziksel bir toplantıda yanınızda oturan bir hologram olarak,

veya meta veri tabanında gerçekleşen bir tartışmada,

bu bir oyun değiştirici olacak.

Bunun toplumumuz ve ekonomimiz için çok olumlu olabileceğini düşünüyorum.

İnsanların daha fazla yerde iş bulmasını sağlamak,

nerede yaşadıkları önemli değil,

fırsatı daha fazla insana yaymak için büyük bir anlaşma olacak.

Günlük işe gidiş gelişlerimizi bırakarak

trafikte daha az zaman kalması anlamına gelir,

önemli olan şeyleri yapmak için daha fazla zaman,

ve çevre için iyi olacak.

Aslında, iş için seyahat ediyorsanız

ve meta veri deposunda çalışmak, sadece

her yıl bir uçuş daha az,

bu, çevre için yapabileceğiniz hemen hemen her şeyden daha iyidir.

Bence metaverse’de çalışıyor

ileriye doğru büyük bir adım gibi hissedecek.

Ve bu dinamikler,

yerleri insanlarla ışınlama yeteneği gibi,

ve sanal alanda paylaşılan projeler etrafında etkileşimde bulunun,

değerli olacaklar

diğer birçok deneyim kategorisinde de.

Şimdi, Marne, Baş İşletme Sorumlumuz,

bizi bazılarından geçirecek.

Teşekkürler, Mark. Bir dakika içinde görüşürüz!

Ya dünyadaki herhangi bir şey hakkında öğrenebilseydin?

sadece sana yaklaştırarak mı?

Yani ailede bir astrofizikçi olacak.

Aslında, bu makaleyi yazmam gerekiyor.

Bana yardım edecek misin?

Hadi daha yakından bakalım.

Güneş sisteminin hangi bölümünden bahsediyoruz?

Satürn.

Astrofizik alıyor olsaydın, meta evrende çalışabilirdin.

Biliyor musun

halkalar milyarlarca buzlu parçacıktan mı oluşuyor?

-Yok canım? -Şuna bak.

Şimdi o kağıdı yapmaya hazırsın, değil mi?

Evet.

Metaverse’de,

sadece herhangi bir yere değil, ışınlanabileceksiniz,

ama aynı zamanda herhangi bir zamanda.

Antik Roma.

Sokaklarda durduğunu hayal et,

sesleri duymak, pazarları ziyaret etmek,

2000 yıl önce hayatın ritmini anlamak için.

Forumun nasıl kurulduğunu öğrendiğinizi hayal edin

Forumun inşa edildiğini görerek,

hemen önünüzde.

Herkese selam! Ben Marne Levine.

Metaverse’de,

öğrenme, daha önce öğrendiğimiz gibi bir şey hissetmeyecek.

Kulaklık veya gözlükle,

Çalışmanız için şemaları çıkarabileceksiniz,

veya belki de tamir etmeyi öğrendiğiniz bir aracın servis kılavuzu.

Diyelim ki bir tıp öğrencisi veya doktorsunuz.

Osso VR gibi uygulamalarla,

cerrahide yeni teknikleri ilk elden öğrenebilirsiniz,

doğru olana kadar pratik yapın.

Veya yer bilimi okuyorsanız,

Büyük Set Resifi’nde yüzebilirsin.

Dünyanın en güçlü böceklerine yaklaşın

eğitmeniniz David Attenborough ile

VR belgeseli şu anda Oculus TV’de gösteriliyor.

Bu bir entrika dünyası,

harikalar dünyası,

insan gözünün gizlediği gizli bir dünya.

Micro Monsters 3D’nin olağanüstü dünyasını keşfedin

benimle, David Attenborough.

Bu, gelecekte öğreneceğimiz yollardan sadece biri.

Ama oraya varmak için,

beceri setlerini oluşturmaya yardım etmemiz gerekecek

bu deneyimleri inşa eden insanların

150 milyon dolar ayırıyoruz

gelecek nesil yaratıcıları eğitmek için

sürükleyici öğrenme içeriği oluşturmak için

ve cihazlara erişimi artırın.

Ve daha fazla içerik oluşturucunun geçimini sağlamasına yardımcı olmak için

Spark AR kullanarak AR efektleri oluşturma,

profesyonel bir müfredat oluşturacağız

ve belgelendirme süreci,

para kazanmayı kolaylaştırmak,

ve Spark AR müfredatımızı Coursera ve EdX’e koyun.

Teşekkürler, Marne.

Yani bu, deneyim türlerine bir bakış

meta veri tabanında sahip olabileceğiniz

Arkadaşlarla bağlantı kurmaktan,

oyun ve eğlence için,

çalışmaya ve eğitime, yaratmaya ve ticarete.

Şimdi içerik oluşturucuların ve geliştiricilerin nasıl

bunların hepsini inşa edecekler,

ve hepimizin yaratması gereken ekonomi hakkında.

Son birkaç yıl

benim ve şirketimiz için birçok yönden alçakgönüllü oldu.

Öğrendiğim ana derslerden biri

yapı ürünlerinin yeterli olmadığıdır.

Ekosistemler oluşturmaya da yardım etmemiz gerekiyor

milyonlarca insanın gelecekte bir pay sahibi olabilmesi için,

çalışmaları için ödüllendirilebilir,

ve gelgit yükseldikçe fayda sağlar,

sadece tüketiciler olarak değil

ama yaratıcılar ve geliştiriciler olarak.

Ama bu dönem aynı zamanda alçakgönüllüydü

çünkü bizim kadar büyük bir şirket,

biz de nasıl olduğunu öğrendik

diğer platformlar için inşa etmek.

Ve onların kurallarına göre yaşamak

teknoloji endüstrisi hakkındaki görüşlerimi derinden şekillendirdi.

Hemen hemen hepsi,

inanmaya geldim

seçenek eksikliği ve yüksek ücretlerin yeniliği boğduğunu,

insanları yeni şeyler inşa etmekten alıkoymak,

ve tüm internet ekonomisini geri tutuyor.

Farklı bir yaklaşım benimsemeye çalıştık.

Mümkün olduğunca çok insana hizmet etmek istiyoruz,

bu da hizmetlerimizi daha fazla değil, daha az maliyetli hale getirmek için çalışmak anlamına gelir.

Mobil uygulamalarımız ücretsizdir.

Reklam iş modelimiz bir açık artırmadır,

Bu, her işletmeye mümkün olan en rekabetçi fiyatı garanti eder.

İçerik oluşturucu ve ticaret araçlarımızı sunuyoruz

ya maliyetle ya da mütevazı ücretlerle

mümkün olduğunca çok yaratma ve ticaret sağlamak için.

Ve işe yaradı.

Milyarlarca insan ürünlerimizi seviyor,

platformumuzda yüz milyonlarca işletmemiz var,

ve hızla büyüyen bir ekosistemimiz ve gelişen bir işimiz var.

Meta veri deposunu oluşturmaya yardımcı olmak için almak istediğimiz yaklaşım da bu.

İkisinden birine devam etmeyi planlıyoruz

cihazlarımızı sübvanse etmek veya maliyetine satmak

onları daha fazla kişiye ulaştırmak için.

Bilgisayarlara yandan yüklemeyi ve bağlamayı desteklemeye devam edeceğiz

tüketicilerin ve geliştiricilerin seçim hakkı vardır,

onları Quest Store’u kullanmaya zorlamak yerine

uygulamaları bulmak veya müşterilere ulaşmak için

Geliştirici ve içerik oluşturucu hizmetleri sunmayı hedefleyeceğiz

mümkün olduğunca çok durumda düşük ücretlerle

böylece genel içerik oluşturucu ekonomisini en üst düzeye çıkarabiliriz

Bu geleceğe yatırım yapmaya devam etmenin bilincinde olarak,

bazı ücretleri daha yüksek tutmamız gerekecek

bir süre için

Genel olarak bu programda çok fazla para kaybetmediğimizden emin olmak için.

Sonuçta, artan sayıda geliştirici zaten karlı olsa da,

önümüzdeki yıllarda milyarlarca dolar yatırım yapmayı bekliyoruz

meta veri deposu ölçeğe ulaşmadan önce.

Yine de umudumuz,

eğer hepimiz bunun üzerinde çalışırsak,

önümüzdeki on yıl içinde metaverse bir milyar insana ulaşacak,

yüz milyarlarca dolarlık dijital ticarete ev sahipliği yapan,

ve destek işleri

milyonlarca yaratıcı ve geliştirici için.

yerleştirmeye çalışacağız

bu ticaret modelinin bir kısmı nasıl çalışacak,

ama aynı zamanda şu konuda da açık olmak istiyorum

Henüz bilmediğimiz bir ton şey var.

Yine de sana söyleyebileceğim şey,

buna tamamen bağlı olmamızdır.

Çalışmamızın bir sonraki bölümüdür.

ve genel olarak internete inanıyoruz.

Ve stratejimiz ve geçmiş performansımız

sürdürülebilir olduğuna inandığımız her şeyi yapacağımıza

toplumu büyütmek,

yaratıcı ekonomi ve geliştirici ekosistemi.

Ve bize tüm bunlar hakkında daha fazla bilgi vermek için,

işte metaverse ürünlerinden sorumlu şefimiz Vishal.

Teşekkürler, Mark.

Dediğiniz gibi, yaklaşımımız olabildiğince çok insana hizmet etmek,

mümkün olduğunca yaratıcılar ve işletmeler

ücretleri mümkün olduğunca düşük tutarak ve seçenek sunarak.

Firma olarak yatırım yapıyoruz.

Ticaret ve Yaratıcılarda uzun yıllar,

ama bir dakikanızı ayırıp bunun metaverse’de nasıl hayata geçeceğini açıklamama izin verin.

İnsanlar için metaverse, daha önce gördüğümüzden daha fazla seçenek sunacak.

Ve en önemlisi,

gerçek bir süreklilik hissi olacak

satın aldığınız şeylerin her zaman elinizin altında olduğu yer.

Bugün, internetten satın aldığınız şeylerin çoğu

tek bir uygulama, web sitesi veya oyunun içindedir.

Oyun avatarınız için özel bir dış görünüm satın alabilirsiniz.

ama yeni bir yere taşındığınızda onu yanınıza alamazsınız.

Fiziksel dünyada,

bu, en sevdiğiniz spor takımının formasını satın almanızla eşdeğer olacaktır.

ve asla stadyumun dışında giyememek.

Gelecekte avatarınız için dijital kıyafetler satın alabileceksiniz.

ve sonra bunları meta veri deposuna daha geniş bir şekilde takın.

İçerik oluşturucular için amacımız,

mümkün olduğunca çok sayıda yaratıcının meta veri deposunda bir iş kurması için.

Günümüzün dijital platformlarından öğrendiğimiz bir şey

yeniliği yapay olarak sınırlayamayız.

Mümkün olduğu kadar çok farklı türde içerik oluşturucuyu etkinleştirmemiz gerekiyor

en iyi fikirlerin kilidini açmak için.

Meta veri deposunda birçok türde yaratıcı olacaktır.

Dijital nesneler yapan yaratıcılar,

hizmetler ve deneyimler sunan içerik oluşturucular,

ve bugün oyun yaratıcıları gibi tüm dünyaları inşa edenler.

Ayrıca içerik oluşturucuların mümkün olan en büyük kitleye sahip olmasını istiyoruz.

Bir içerik oluşturucu, avatarları çevreleyen bir imza efekti tasarlarsa,

hayranları onu satın alabilmeli

ve daha sonra arkadaşlarına göstermek için farklı alanları ziyaret edin.

Açıkçası, eğer bir içerik oluşturucu herhangi bir deneyim inşa ederse,

tüm hayranları bundan zevk alabilmeli.

İşletmeler de yaratıcı olacak,

dijital alanlar ve hatta dijital dünyalar inşa etmek.

Hem fiziksel hem de dijital ürünler satacaklar,

yanı sıra deneyimler ve hizmetler.

Ve reklamları kullanabilecekler

doğru müşterilerin yarattıklarını bulmasını sağlamak.

Bir şeyler satın almaktan bahsetmişken,

ayrıca yeni sahiplik modelleri ve yetkilendirme türleri keşfediyoruz,

insanların gerçekten bir şeye sahip olduklarından emin olmalarını sağlamak.

Bu, insanların satış yapmasını kolaylaştıracak

NFT’ler gibi sınırlı sayıda dijital nesneler,

dijital alanlarında sergilemek,

ve hatta onları bir sonraki kişiye güvenli bir şekilde yeniden satabilirsiniz.

Kısacası, metaverse kaldıracak

bugün ticarette gördüğümüz fiziksel kısıtlamaların çoğu

ve tamamen yeni işleri mümkün kılıyor.

Bu çok heyecan verici olsa da,

metaverse tamamen birlikte yaratma ile ilgilidir.

Bunu yaratıcılarla birlikte inşa ediyoruz,

geliştiriciler ve girişimciler.

Bugün Jackie Aina’dan bana katılmasını istedim.

Neyin mümkün olabileceği hakkında bir konuşma başlatmak için.

Jackie bir güzellik yaratıcısıdır

Instagram’da @forvrmood adlı kendi yaşam tarzı markasını başlatan,

‘manşet mevsimi’ gibi kokulu mumlar sattığı yer

ve makyaj damlaları konusunda büyük markalarla ortaktır.

O halde Jackie ile onun odasında buluşalım.

İşte bu dijital uzaydayız,

tamamen senden ve sevdiğin her şeyden ilham alıyor.

Jackie, uzun zamandır senin büyük bir hayranınım.

Sosyal medyaya nasıl başladığınızdan biraz bahseder misiniz?

O zaman 2009’a geri sar.

Güzellikle ilgili olduğu için,

Makyaj tezgahına giderdim ya da makyaj alışverişine giderdim,

ve hep reddedilmiş hissettim, hep ötekileştirilmiş hissettim.

O kadar sinirlendim ki sonunda şöyle oldum:

Biliyor musun? Sadece onları dinlemeyeceğim değil,

ama diğer insanlara da ten rengimle nasıl çalıştığını göstereceğim.

İçerik oluşturmaktan, video oluşturmaktan nasıl geçtiniz?

bir ürüne?

Forvr Mood adında bir markanız var,

Instagram’da çok büyük, Instagram Alışveriş.

Yani Forvr Mood

sadece bana ve annemle olan ilişkime bir aşk mektubu değil.

işte böyle bağ kurarız

çocukluktan beri koku yoluyla oldu.

Harika gidiyor ve çok fazla destek alıyoruz.

Jackie, bu alan oldukça büyülü.

Ve senin sevdiğin şeyleri yansıttığını biliyorum.

Bana biraz neyi sevdiğinizden ve bunun sizi neden temsil ettiğinden bahsedin.

Peki. Yani ilk şey, renk her şeydir.

Pastelleri seviyorum.

Markada görebilirsin

Bunu giydiklerimde birçok kez görebilirsiniz.

Metaverse ile,

koleksiyonları düzenlerken veya beyin fırtınası yaparken,

bu hepimizi bir araya toplamak için harika bir yol olurdu

ve atmosferler ve ortamlar ve ruh halleri yaratmak

yaratıcılığı geliştirmek için.

Ve sonra insanları davet edebilirsem, onları evime davet etmek gibi olur.

Onları benim bir parçam haline getirmek gibi olurdu.

Bu yüzden hissetmelerini isterim

Evime adım attığımda hissettiğim bazı şeyler

ya da mumlarımı yaktığımda.

Yorumlarda insanlarla etkileşim kurma

ve sohbet etmenin bir yolu

Hayranınızı sizinle etkileşim kurma konusunda heyecanlandırın,

ama aynı zamanda sahip olduğunuzu da hissediyorsunuz…

Ben de heyecanlanıyorum. Evet.

Yani yorumlar bölümüne ulaşma fikri

ve bir fanı içeri çekip sohbet etmek,

-oldukça güçlüdür. -Bunu sevdim.

Ve insanlaştırır

o yorumun diğer ucundaki kişi.

ilginç bir fırsat var

topluluğu nasıl inşa ettiğimizi düşünmek için

ve hayranlarımızla gerçekten derin bir şekilde nasıl iletişim kurduğumuzu,

sadece bir yorum kutusunun aksine.

En büyük hayranlarınız için özel bir lansman partisi düzenleyebileceğinizi hayal edin.

dünyanın neresinde olursa olsun herkesin ziyaret edebileceği bir yer.

bunu sevdim

çünkü markayı ilk lanse ettiğimizde her şey kapanmıştı.

Belli ki karantina. Hiçbir yere gidemedi,

ve Forvr Mood için pop-up’lar yapmak gibi bir fikrim var

her kokudan ilham alan bir odamız olurdu.

Ve şimdi, dünyanın herhangi bir yerinden herhangi biri

gel ve az önce tarif ettiğin şeyi hisset ve o duyguyu yaşa,

o duyguya sahip ol, gerçekten o ruh haline gir.

Ayrıca, en büyük hayranlarınız var, sizi çok önemseyen insanlar.

Yeni müşterilere ulaşmanız gerekecek,

işinizi büyütmeye devam etmek için reklam kullanın.

Ayrıca meta veri deposuna özel bir ürün de bırakabilirsiniz.

nerede, sadece en ateşli hayranlarınız tarafından kullanılabilir

o ürünü almak için özel bir erişim ödeyen.

Bu çok iyi.

Ticaret, meta veri deposunun büyük bir parçası olacak.

Hem dijital hem de fiziksel ürünler satabileceksiniz.

Kelebek Etkisi bizi büyülü bir yere götürüyor.

Çok güzel.

Jackie, biz bu harika dünyadan geçerken,

metaverse sizin için ne ifade ediyor?

Bunun hayal gücümün sonsuz olasılıkları gibi olduğunu hissediyorum.

Meta verinin ne kadar anlamlı olacağını hayal bile edemiyorum.

sizin gibi yaratıcılara teşekkürler.

Burada heyecanlanacak çok şey var.

Tıpkı bugün internet gibi, daha fazla insan özgürlüğe sahip olacak

kendilerine uygun bir iş modeli bulmak,

ister özel çalışma, bahşiş, abonelikler, reklamlar,

veya yalnızca meta veri deposunda anlamlı olabilecek diğer para kazanma araçları.

Şimdi, bugün kaç kişinin internet üzerinden geçimini sağladığını bir düşünün.

Bu işlerden kaçı birkaç yıl önce yoktu?

Metaverse’in açılmasını bekliyorum

aynı şekilde insanlar için birçok fırsat.

Şimdi, bu genel yöne güvenimiz var,

ve bu geleceği inşa etmek için önemli yatırımlar yapıyoruz.

Ama gerçek şu ki kimse bilmiyor

tam olarak hangi modellerin işe yarayacağını ve bunu sürdürülebilir kılacağını.

Bu yüzden buna alçakgönüllülük ve açıklıkla yaklaşacağız,

ve çabaları olan herkesle çalışacağız

metaverse’yi hayata geçirmeye yardımcı olacaktır.

Şimdi Boz, konuşmak için aramıza katılacak.

insanlar zaten metaverse için ne inşa ediyor

ve yardımcı olmak için ne tür araçlar oluşturabileceğimizi.

Merhaba Boz. Hala robot avatarını biraz kıskanıyorum.

Dans hareketlerini yaparken robota sahip olmalısın, değil mi?

Tabii ki.

Bak Mark, uzun süredir Facebook Reality Labs üzerinde çalışıyoruz.

ama her zaman aynı vizyonu koruduk, yani araçlar yapmak istiyoruz

insanların her zaman, her yerde bağlı hissetmelerine yardımcı olur.

Ve bu vizyon bugün bizi harekete geçiren şeydir.

İnsanların sanal alanlarda bir araya gelmelerine yardımcı olmak için.

VR’nin ilk günlerinden bu yana çok yol kat ettik.

geliştiricilere ve yaratıcılara teşekkürler

eğlendirmek ve eğitmek için potansiyel görenler.

Ama daha gidecek çok yolumuz var.

Bu nedenle, inovasyonun hızının daha hızlı ilerlemesini sağlamak ve daha fazla kullanım senaryosunu güçlendirmek için,

Birkaç heyecan verici duyurumuz var.

Bugün, Varlık Platformunu tanıtıyoruz,

makine algısının geniş bir yelpazesi olan

ve geliştiricileri güçlendiren yapay zeka yetenekleri

karma gerçeklik deneyimleri oluşturmak için. Quest 2’de.

Bize Varlık Platformu hakkında daha fazla bilgi verin.

Bu gerçekçi varlığı daha önce de söylemiştik

meta veri tabanında bağlı hissetmenin anahtarıdır.

Ve Varlık Platformunun yetenekleri

bu sözü yerine getirecek olanlardır.

Çevresel anlayış, içerik yerleştirme ve kalıcılık gibi şeyler,

ses etkileşimi, standartlaştırılmış el etkileşimleri.

Aslında, ellerle başlayalım.

Demek istediğim, insan eli bir mühendislik harikasıdır.

Ve elleri VR’ye getirmek kolay bir başarı değildi.

Ürüne, tasarıma, araştırmaya karşı çok fazla işbirliği gerektiriyordu.

Ve bu ürünü geliştirmeye devam ediyoruz,

hareketlerle gezinmenin ve VR ile etkileşim kurmanın yeni yollarını bulmak.

Bugün, Etkileşim SDK’sını tanıtıyoruz.

Eklemeyi kolaylaştıracak modüler bileşenlerden oluşan bir kitaplık

uygulamalarınıza el etkileşimleri.

Bu oldukça heyecan verici.

Evet, bunun gerçekten insanların yapım süresini hızlandırmasına yardımcı olacağını düşünüyoruz.

insanların ellerini kullanmasına izin veren yeni ve mevcut başlıklar için

daha doğal olarak daha sanal deneyimlerde.

Şimdi, ellere ek olarak, VR için başka bir heyecan verici etkileşim alanı var.

Bu senin sesin.

Voice SDK, geliştiricilerin ses girişini entegre etmelerini sağlar

yeni oyun ve navigasyon oluşturabilmeleri için oyunlarına ve uygulamalarına

Böylece, yakında bir FitXR antrenmanına atlayabileceksiniz,

ve sadece “Beni şaşırt” diyerek rutininizi sallayın.

Evet, bunu daha önce denedim.

-Bu gerçekten zor. -Ben de. Bu.

Geçiş API’sini başlattığımızdan beri,

geliştiricilerin çığır açan deneylerini zaten gördük

sanal ve gerçek dünyayı harmanlayan.

Yakında, bir sonraki SDK sürümümüzle geliştiriciler,

karma gerçeklik uygulamalarını Oculus Store’da ve App Lab’de göndermek için.

Şimdi, elbette, Geçiş’e erişim tek başına yeterli değil.

Bu zengin karma gerçeklik deneyimini elde etmek için,

uygulamaların ayrıca odadaki şeylerin farkında olması gerekir

ve bilirsiniz, sanal nesneleri harmanlayın

etraflarındaki fiziksel çevre ile aynı alanda bir arada var olurlar.

Yani, geliştiriciler yerleştirebilmek istiyor

animasyonlu hologramlar gibi kalıcı dünya kilitli içerik

veya gerçek alanınızdaki Instagram beslemeniz.

Ve uzamsal çapalar, görme ve anlama yetenekleri gibi araçlar

bu karma gerçeklik deneyimlerinin kusursuz hissettirmesine yardımcı olacak.

Şimdi, seninle seve seve inek olurum

-bunun teknik detayları hakkında. -Biliyorum.

Ama bence göstermen daha iyi.

Ötesindeki Dünyayı Yükleyin.

Bu Oppy.

Oppy, hadi, hadi, Oppy.

İyi, kalıcı durumlu bir sanal nesne kimdir?

etkileşimli bir geçiş ortamına yerleştirilmiş mi?

Oh, sen. Evet öylesin.

Oppy, otur.

Metaverse’deki evcil hayvanlar.

Fiziksel dünyada oldukları kadar inatçıdırlar.

Biliyor musun Boz, oturma odamda hep bir orman olsun istemişimdir.

-Yaptın mı? -Pek sayılmaz.

Geliştiricilerin nasıl inşa edebileceklerini dört gözle bekliyorum

Quest 2’de yeni nesil karma gerçeklik deneyimleri.

Ve aynı zamanda bize ne tür dünyalar hakkında bir fikir verir.

insanların inşa edebileceğini

Biraz da artırılmış gerçeklikten bahsedelim.

Spark ile gerçekten bu kullanım örneklerine odaklandık

insanların çevrelerindeki dünyayla etkileşim halinde kalmalarına izin veren,

ama aynı zamanda etrafta olmayan insanlarla da bağlantıda kal.

İçerik oluşturucular gerçekten burada öncülük ediyor.

Onları desteklemek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz

bilgi birikimimizle, kaynaklarla ve tabii ki araçlarla.

Ve daha fazlası için,

Ürün direktörü Sue’ya merhaba demek istiyorum

Facebook Reality Labs’da ve Spark AR’nin başında.

Teşekkürler beyler.

Spark AR, AR deneyimleri oluşturmaya odaklanmıştır

insanları daha bağlı olmaya teşvik eden,

ve aynı zamanda, etraflarındaki dünyayla daha fazla birlikte olurlar.

Yaratıcılar, bugünün bu deneyimlerini inşa etmemize yardım ediyor,

yarının olanaklarını keşfederken.

Temel olarak, AR oluşturma sürecini demokratikleştiriyoruz

ve gerekli araçlar ve bilgi ile küresel bir topluluğa olanak sağlamak.

insanların kullanmayı sevdiği AR içeriğini ve deneyimlerini geliştirmek…

AR Müfredatı gibi programlar,

ve bir yıldan kısa bir sürede 22.000’den fazla içerik oluşturucu,

ve daha gelişmiş içerik oluşturucuları desteklemek için ek programlama ekliyoruz.

Bu içerik oluşturucular olmadan içeriğin derinliği ve genişliği mümkün olmazdı.

Sadece bir hafta içinde, Mars’a iniş gibi anlar getiren etkiler göreceksiniz.

ya da yeni bir albümün hayata geçmesi,

hepsi herkesin hayal gücüne dokunarak.

Ayrıca, Facebook genelinde deneyimlere güç veriyoruz.

Bu AR savaş gemisi oyununu telefonunuzdan oynadığınızı hayal edin.

artırılmış aramada metaverse’de bir arkadaşla.

Ne kadar havalı, değil mi?

Şu anda topluluğumuzda 600.000’den fazla içerik oluşturucumuz var

AR kullanımı için farklı ihtiyaç ve motivasyonlara sahip,

hayranları ve izleyicileriyle etkileşime geçmek için.

Aylık 700 milyondan fazla insanı tanıyoruz,

Facebook uygulama ailesinde, zaten bir ton AR kullanıyor.

Ayda 80 milyardan fazla efekt uygulandığını görüyoruz,

ve herkesin kıvılcımını bulmasını daha da kolaylaştırmak istiyoruz.

Böylece, AR oluşturmayı mümkün kılan Polar adında bir araç yarattık.

önceden deneyimi olmayan acemi içerik oluşturucular için

sanatta, 2D veya 3D tasarımda veya programlamada.

Düşünün, sayılarla boyayın.

Bu nedenle, ilk aşkları fotoğraf, video veya dans olabilecek içerik oluşturucular

içeriklerini kendi özel efektleri için geliştirebilirler.

Ve bu, bu vizyonun ve bu topluluğun önemli bir parçası.

Merak eden herkese ve herkese açıktır.

Ve meta veri deposu, güçlü bir dijital ekonomi olacak şekilde iyi konumlandırılmış

hayatın her kesiminden yaratıcılar için.

Bu, işleyen bir meta veri deposu için ilkeldir.

İçerik oluşturucuların yaratıcılıklarını paylaşmaya hazır olduklarından emin olmak istiyoruz

ve ilk günden itibaren ortaya çıkan bu fırsattan yararlanın.

Teşekkürler, Sue.

Yani, bu yazılım platformunun bir kısmı

meta veri deposunu teslim etmek için inşa edilmesi gerekiyor.

Ama burada başka önemli hususlar da var.

Selam, Nick.

Hey, Mark, umarım bölmüyorumdur.

Bir saniyen var mı? Oppy yanınızda mı?

Bence Oppy hala sanal ormanda.

ama senin için her zaman zamanım var. Neler oluyor?

Şimdiye kadar sadece sunumu seviyorum. Çok vizyoner şeyler.

Ama daha önce bahsettiğiniz gibi, tüm büyük teknolojik gelişmelerle birlikte,

kaçınılmaz olarak her türlü zorluk ve belirsizlik olacak,

ve bunun hakkında biraz konuştuğunuzu biliyorum,

ama insanlar tüm bunları sorumlu bir şekilde nasıl yapacağımızı bilmek istiyor,

ve özellikle rolümüzü oynadığımızı

insanları çevrimiçi ortamda güvende tutmaya ve mahremiyetlerini korumaya yardımcı olur.

Evet bu doğru. Bu inanılmaz derecede önemli.

Benim bakış açım şu ki, geçmişte yeni teknolojilerin ortaya çıkma hızı

bazen politika yapıcıları ve düzenleyicileri yetişmeye çalışırken bıraktı.

Yani, bir yandan,

şirketler çok hızlı ilerlemekle suçlanıyor.

Öte yandan, teknoloji insanları ilerlemenin beklemeyi göze alamayacağını düşünüyor

daha yavaş düzenleme hızı için.

Ve gerçekten bu sefer durumun böyle olması gerekmediğini düşünüyorum.

çünkü tasavvur ettiğimiz metaverse’nin tamamen gerçekleşmesine kadar yıllarımız var.

Yani bu yolculuğun sonu değil başlangıcıdır.

Daha önce de söylediğim gibi, birlikte çalışabilirlik, açık standartlar, mahremiyet ve güvenlik

ilk günden itibaren meta veri deposuna yerleştirilmelidir.

Ve geliştirilmekte olan tüm yeni teknolojilerle,

metaverse için inşa eden herkes

başından itibaren sorumlu bir şekilde inşa etmeye odaklanılmalıdır.

Bu, son beş yılda içselleştirdiğim derslerden biri.

Bu ilkeleri en başından gerçekten vurgulamak istemenizdir.

Bu nedenle, geçen yıl Connect’te Boz, Sorumlu İnovasyon İlkelerimizi özetledi,

ve ilki, “İnsanları asla şaşırtma” idi.

Doğru, bu işlerin nasıl yürüdüğü konusunda şeffaf olmak demektir,

hangi verilerin toplandığı ve bu verilerin zaman içinde nasıl kullanıldığı.

Aynı zamanda insanlara kullanımı kolay güvenlik kontrolleri vermek anlamına gelir.

yanı sıra yaş rehberliği ve ebeveyn kontrolleri

gençlerin bu ürünleri kullandığı zamanlar için.

Ve uzmanlarla konuşmak için çok zaman harcıyoruz

ve şirket dışından bakış açıları almak

daha inşa etmeden önce inşa ettiğimiz şey üzerine.

Ve bu, güvenlik, mahremiyet ve katılım için tasarım yapmakla ilgilidir.

Ürünler var olmadan önce.

Ve bir örnek, Project Aria ile yaptığımız şeydir,

inşa edilen AR gözlüklerini bilgilendirmeye yardımcı olan araştırma cihazımız.

Ayrıca bu konuda dış araştırmaları finanse ediyoruz.

Biliyorsunuz, geçen yıl, etki üzerine araştırmalar için hibeler açıkladık.

AR, VR ve akıllı cihazların şu anda bunları kullanmayan kişilerde,

özellikle bakış açıları sıklıkla gözden kaçan topluluklar,

sanal alanlarda kapsayıcı ortamlar oluşturmaya yönelik en iyi uygulamaların yanı sıra.

Ve bu yıl, daha da fazla araştırma için destek açıyoruz

çünkü bu bağımsız bakış açılarına ihtiyacımız var

yaşadığımızdan emin olmak için

Bir diğer ilkemize de “Herkesi düşünün”.

Ve bu nokta çok önemli

çünkü bu işbirlikçi bir egzersizdir,

ve özellikle, emin olmalıyız

insan hakları ve medeni haklar toplulukları katılmaktadır.

Dolayısıyla, bu teknolojiler kapsayıcı ve güçlendirici bir şekilde inşa edilmiştir.

Hemen başlamanın avantajlarından biri

gelişimin çok erken aşamalarındaki insanlarla işbirliği yapabilmemizdir,

Birkaç hafta önce açıkladığınız yeni fon aracılığıyla yaptığımız gibi.

Evet, XR Programları ve Araştırma Fonu.

Programlara iki yıllık, 50 milyon dolarlık bir yatırım

ve tüm dünyadaki kuruluşlarla dış araştırma

Howard University gibi, Women in Immersive Tech, Africa No Filter,

ve Seul, Hong Kong ve Singapur’daki üniversiteler.

Ve bu çok önemli çünkü daha önce de söylediğimiz gibi,

metaverse bizim inşa ettiğimiz bir şey değil

için inşa ettiğimiz bir şey olduğu kadar.

Sektör genelinde, aynı hayal gücünü getirmemiz gerekiyor

ve birlikte çalışabilirlik oluşturma taahhüdü,

açıklık, güvenlik ve gizlilik

meta veri deposunun diğer tüm ürün yönleri için yaptığımız gibi.

Bunlar, tıpkı diğerleri gibi temel yapı taşları olmalıdır.

bahsettiğimiz yazılımlar ve deneyimler.

-Sağ. -Tamam. Teşekkürler, Nick.

Yani, henüz çok fazla konuşmadığımız bir şey

metaverse’yi hayata geçirmeye yardımcı olacak donanımın geleceğidir.

En son teknolojiyi geliştirmek için birden fazla yeni ürün üzerinde çalışıyoruz.

daha zengin sosyal etkileşimlerin kilidini açın ve üretken olmayı çok daha kolay hale getirin.

Bu, VR cihazlarının şefi Angela olmalı.

-Merhaba Angela. -Merhaba Mark.

-Düşündüğüm şey bu mu? -Umarım öyledir.

Tamam. İçeri gel.

Peki sizce en heyecan verici şey nedir

şu an üzerinde çalışıyoruz?

Böyle heyecan verici bir boru hattıyla bunu söylemek zor.

Ama gelecek yıl yeni bir ürün çıkarıyoruz.

bu, VR’nin sınırlarını daha da zorlayacaktır.

Adını Cambria Projesi olarak adlandırdık.

Yani bu bir sonraki Görev değil. Quest ile uyumlu olacak.

Ancak Cambria tamamen yeni, gelişmiş ve üst düzey bir ürün olacak.

ve fiyat yelpazesinin de en üst ucunda olacak.

Planımız bu ürün hattını geliştirmeye devam etmektir.

en gelişmiş teknolojimizi piyasaya sürmek için.

Quest ile hedeflediğimiz fiyat noktalarına ulaşmadan önce.

Tamam. O halde, burada bazı yeni gelişmelerden bahsedelim.

Evet tabi. Cambria’ya bir ton yeni teknoloji giriyor.

Örneğin, avatarınız doğal göz teması kurabilecektir.

ve yüz ifadelerinizi gerçek zamanlı olarak yansıtın.

Bu şekilde, etkileşimde bulunduğunuz kişiler

gerçekte nasıl hissettiğinize dair gerçek bir fikre sahip olacaktır.

Bu, bir form faktörüne daha fazla sensör oluşturmak anlamına gelir

bir süre giymek için rahat.

VR’nin herkes için olmasını istediğimizden, ayrıca

avatarlar, çeşitli insan yüz özelliklerini ve cilt tonlarını temsil eder,

gözlük ve sakal gibi şeylere dikkat etmenin yanı sıra

bu, bazı sensörlerin önüne geçebilir.

Yani, bu sosyal varlık için ileriye doğru büyük bir adım olacak.

Ve başından beri onu kapsayıcı hale getirmeye odaklandığımız için gerçekten memnunum.

Şimdi, daha fazla karma gerçeklik deneyiminin kilidini açmaya ne dersiniz?

Yani, sanal masanızda birden fazla ekranla çalıştığınızı hayal edin.

gerçek masanızı çok net görürken

kulaklığınızı çıkarmadan bir kalem alıp not yazabilirsiniz.

Veya oturma odanızda sanal bir eğitmenle antrenman yapıyorsunuz.

Çok havalı olacak.

Bugün bu tür deneyimlerin potansiyelini zaten görüyoruz.

İnsanlar, Geçiş API’miz için geliştirirken.

Ama Cambria ile bunu bir sonraki seviyeye taşıyacağız.

yüksek çözünürlüklü, renkli karma gerçeklik geçişi ile.

Esasen bir dizi sensörü yeniden yapılandırma algoritmalarıyla birleştiriyoruz.

kulaklıkta fiziksel dünyanızı temsil etmek için

derinlik ve perspektif duygusu ile.

Şimdi, tam olarak eşleşmekten hala çok uzaktayız

gözlerimizin fiziksel dünyada gördükleri,

ama nereye kadar oldukça cesaretlendik

geçiş deneyimini ilerletebildik.

Kesinlikle ama görselleri de bir üst seviyeye çıkarmamız gerekiyor.

Şimdi optik konusunda kaydettiğimiz ilerlemeden bahsedelim.

Evet, görüntüleme teknolojisinin sınırlarını zorluyoruz

ve gözleme optiği denen bir şeyle form faktörü.

Esasen ışığı birkaç kez katlayarak çalışırlar.

Mevcut lenslerden daha ince bir profil elde etmek için.

Şimdi birkaç optik katmanla,

tasarımın her yönünü hassas bir şekilde kontrol etmemiz gerekecek

ve yüksek kaliteli, yapay olmayan görüntü elde etmek için üretim

ve gerçekten de kulaklıklarımızdan birinde şimdiye kadarki en iyi optikleri sunar.

Bu oldukça harika. Ama ayrıldığımızdan emin olalım

gelecek yılki sürüm için de bazı iyi şeyler.

Tamam. Şimdi, bu yeni ürün grubunu oluşturmaya devam edeceğim için heyecanlıyım.

gelecek nesiller boyunca, böylece en ileri teknolojimizi elde etmeye devam edebiliriz

biz daha onu alamadan insanların ellerine

Quest ürün grubumuza dahil edin.

Hedefimiz bu. Geliştiricilerle çalışmaya başlıyoruz

biz konuşurken Cambria için deneyimler oluşturmak için

ve önümüzdeki yıl hepinizle çok daha fazlasını paylaşmayı dört gözle bekliyoruz.

Kulağa iyi geliyor.

Artık sanal gerçekliğin ötesinde, donanıma da odaklanmış durumdayız.

gerçek artırılmış gerçekliği mümkün kılmak için.

Artırılmış gerçeklik birçok yönden daha da zor.

tamamen yeni bir optik yığın icat etmemiz gerektiği için değil

bu ekranlara dayalı değil,

ama temelde bir süper bilgisayara uymamız gerektiği için

bir çift normal görünümlü gözlüğe.

Yani bu soruna iki yönden yaklaşıyoruz.

İlk olarak, ne kadar teknoloji paketleyebiliriz?

bugün bir çift normal, harika görünümlü gözlüğe?

İkincisi, her şeyi yapmak için uzun vadeli teknoloji yığınını nasıl alırız?

ve minyatürleştirmeye ve geliştirmeye devam edin

bir çift normal, güzel gözlüğe sığana kadar mı?

İlk yolda geçen ay Ray-Ban Stories’i başlattık,

EssilorLuxottica ile ortaklaşa ilk akıllı gözlüğümüz.

Henüz tam AR gözlükleri değiller,

ama fotoğraf ve video çekmenize, müzik dinlemenize ve telefon görüşmeleri yapmanıza izin veriyorlar.

telefonuna bakmak yerine dünyaya bakarken.

Gözlüklere önde gelen gizlilik özellikleri ekledik,

ne zaman kayıt yapıyorsanız LED ışığı gibi,

hangi telefonlarda yok.

Ve bunu ikonik Ray-Ban tarzında sadece 299$’a teslim ettik.

Bunların hepsi, somutlaştırılmış bir internete giden yolda atılan adımlardır.

Ancak buradaki nihai hedef, gerçek artırılmış gerçeklik gözlükleridir.

Biz de bunun üzerinde çalışıyorduk ve bugün size göstermek istiyorum.

Project Nazaré için üzerinde çalıştığımız bir deneyim,

Bu, ilk tam artırılmış gerçeklik gözlüklerimizin kod adıdır.

Burada, WhatsApp’ta arkadaşlarınızla sohbet ettiğinizi göreceksiniz

ve bir oyun gecesi planlamak.

Bir oyun seçebilir ve ardından mutfağınıza doğru yürürken,

oyununuzu kolayca masaya koyabilirsiniz ve işte buradasınız.

Bu, artırılmış gerçekliğin kilidini açacağı türden bir deneyim.

Bu form faktörünü ve deneyimi doğru bir şekilde elde etmek için çok fazla teknik çalışma var.

Hologram ekranlar, projektörler, piller, radyolar takmamız gerekiyor.

çevrenizdeki dünyayı haritalamak için özel silikon çipler, kameralar, hoparlörler, sensörler

ve daha fazlası yaklaşık 5 milimetre kalınlığındaki gözlüklere.

Nazaré ile daha gidecek çok yolumuz var ama iyi bir ilerleme kaydediyoruz.

Gelecekteki yol haritamız için heyecanlıyım.

Ancak bu bile, onlarca yıl sürecek bir yolculuk için henüz erken.

Tüm gün süren sürükleyici deneyimler, birçok yeni teknoloji gerektirecektir.

Ve son yedi yıldır,

araştırma ekibimiz çok çeşitli teknolojiler üzerinde çalışıyor

bu yeni nesil platformlar için gerekli olan

Michael Abrash bu takımı yönetiyor ve bana katılacak.

geliştirmekte olduğumuz bazı gelecekteki teknolojiler hakkında konuşmak için.

Merhaba, Michael. Herkesi yol haritamıza dahil etmek ister misiniz?

Elbette! Yine de bu çok fazla alanı kapsıyor.

Yaklaşık bir düzine büyük teknolojik atılım gerektirecek.

yeni nesil metaverse’e ulaşmak için,

ve bunların hepsi üzerinde çalışıyoruz: ekranlar, ses, giriş, dokunma,

el takibi, göz takibi, karma gerçeklik, sensörler, grafikler,

bilgisayar görüşü, avatarlar, algısal bilim, yapay zeka ve daha fazlası.

Haklısın. Bu çok fazla.

Muhtemelen şu anda sadece bir çift için zamanımız var. Birkaç tane seçmek ister misin?

Bence metaverse gerçekten

her şeyden önce insanları birbirine bağlamakla ilgili.

Avatarlarla başlayalım derim.

Evet katılıyorum.

Buradaki amaç hem gerçekçi hem de stilize avatarlara sahip olmaktır.

insanlarla birlikte olduğumuza dair derin bir his yaratır.

Aynen öyle. Ve daha önce Codec Avatarlarını gösterdik.

Peki, yüzün ne yapabilir? Bize gösterebilir misin?

Her zaman bana bu soruyu soracağını ummuştum.

Ve VR’de Codec Avatarlarını görmek olağanüstü bir deneyim

ve fotogerçekçi avatarlar büyük bir atılım olacak.

Ama onlar resmin sadece bir parçası.

Evet, çünkü her zaman kendinden tam olarak hoşlanmak istemeyeceksin.

Bu yüzden insanlar sakallarını tıraş eder, giyinir,

saçlarını şekillendir, makyaj yap ya da dövme yaptır ve tabii ki

bunların hepsini ve daha fazlasını meta veri tabanında yapabileceksiniz.

Bu sonraki video, bunun bir kısmında nasıl ilerleme kaydettiğimizi gösteriyor.

3D avatarlar için saç ve cilt oluşturma ve yeniden aydınlatma ile.

İlk tıp alanından geliyor– Sanırım ilgilendiği…

Şimdi, bu teknolojinin hala kesinlikle araştırma olduğunu belirtmek istiyorum,

ama gerçekten yüksek düzeyde sadakat gösterir

avatarların nihayetinde ulaşması gerekecek.

Cildindeki bireysel gözenekleri görebildiğinize dikkat edin.

Şimdi, giyim kendinizi ifade etmenin bir başka önemli yolu.

ve gerçek giysilerinizi simüle etmek isteyip istemediğinizi,

büyük anneni aradığını söyle.

Ya da belki benim gibi şık bir mavi Oxford gömleği giymek istersiniz,

Giysileri simüle etme yeteneğine ihtiyacınız olacak.

İşte el-bez etkileşimine erken bir bakış.

Ve kumaşın nasıl hareket ettiğini görebilirsin,

el dokunup uzattığında, gerçekten dikkate değer bir doğruluktadır.

Şimdi, avatarınızı kullanmak için

bir toplantıya ışınlanmak veya meta veri tabanında sohbet etmek için oturmak,

insanlarla birlikte olmak için gerçekçi sanal alanlara da ihtiyacınız olacak.

Buna bir bakalım.

Bu göründüğünün aksine,

bu aslında fiziksel dünyanın bir videosu değil.

Sahte bir dairenin 3 boyutlu rekonstrüksiyonu,

Bu da sanırım o kase kendi kendine havalandığında netlik kazandı.

Aynen öyle.

Yani, burada görebileceğiniz şey, bir araştırmacının etrafta dolaşmasıdır.

sağda çeşitli nesneler,

ve sonra solda, yüksek kaliteli gerçek zamanlı işlemeyi görebilirsiniz

araştırmacı olmadan soldaki uzay ve hareketli nesneler.

Yani, burada kritik olan, bunların hepsinin gerçek zamanlı olarak gerçekleşmesidir.

İşte roman budur.

Ve onu CGI’dan ayıran da bu.

Yani, şimdiye kadar gördüklerimiz oldukça harika.

Ama hepimiz ne istediğimizi biliyoruz.

Bütün paketi istiyoruz. Sanal bir ortamda tam vücut avatarı.

Yani sadece oradasın.

Geçen yıl Connect’te ilk tam vücut Codec avatarımızı gösterdik.

O zamandan bu yana ilerlememiz hakkında size daha fazla bilgi vermek için burada Yaser Şeyh.

Merhaba! benim adım Yaşar

ve Pittsburgh’daki Facebook Reality Research laboratuvarını yönetiyorum.

Bu tamamen doğru değil.

Gördüğünüz şey aslında benim önceden kaydedilmiş kodlayıcı avatarımın bir görüntüsü.

Son birkaç yılda,

Codec Avatarlarında epey ilerleme kaydettik.

Avatarım artık sola bakabilir, sağa bakabilir,

yukarı bak, aşağı bak. Yüz ifadeleri yapın…

Burada Elaine’in sağda VR’de olduğunu görebilirsiniz,

Yaser’in avatarına bakışını görebilirsiniz.

ve içinde bulunduğu yeniden oluşturulmuş gerçek dünya alanı, solda,

Avatar’ın etrafında hareket ederken.

Solda gördüğünüz tamamen sanal bir yeniden yapılanmadır.

Bu size etkileşimde bulunabileceğiniz bir gelecek duygusu verir.

gerçek zamanlı olarak sanal gerçeklikte başka bir kişinin gerçekçi avatarı ile.

Şimdi, başkalarının avatarınızı kullanmasını engellemek çok önemli olacak.

Bu nedenle, bu erken aşamadaki bir araştırma olsa da,

Avatarını nasıl koruyacağımızı şimdiden düşünüyoruz.

Kimliği doğrulanmış bir hesaba bağlayarak

veya kimliği başka bir şekilde doğrulayarak.

Pekala, ne göreceğimiz hakkında konuştuk.

Ancak, elbette, meta veri tabanında gerçekten bir şeyler yapabilmek de istiyoruz.

Ve VR’de elleri görürken ve sanal nesneleri manipüle ederken

buna doğru atılmış büyük bir adım,

Daha da kolay ve sezgisel bir yola ihtiyacımız olacak

AR gözlüğü takarken hareket halindeyken sanal içerikle etkileşim kurmak için.

Ve nöral arayüzlerin önemli bir parçası olacağına inanıyoruz.

AR gözlükleriyle nasıl etkileşime girdiğimize dair.

Ve daha spesifik olarak, bileğinizdeki kaslardan gelen EMG girişi

bağlamsallaştırılmış yapay zeka ile birleştirilmiştir.

Hepimizin kullanılmayan nöromotor yollara sahip olduğu ortaya çıktı.

ve basit ve belki de algılanamaz hareketlerle,

sensörler bir gün bu nöro-motor sinyalleri çevirebilecek

cihazlarınızı kontrol etmenizi sağlayan dijital komutlara dönüştürün.

Oldukça vahşi.

O halde EMG girişinin neler yapabileceğine bir göz atalım.

ve bugün onunla neredeyiz.

Bu video, bileğe dayalı nöral arayüzlerin nasıl çalıştığını düşündüğümüz bazı yolları gösteriyor.

AR gözlükleri için önemli bir giriş aracı sağlayabilir.

Yani, ilk başta, bu girdi sadece etrafta olacak ve temel hareketleri mümkün kılacak.

Tıklayın, kaydırın, seçin.

Ancak teknoloji geliştikçe, EGM koymak potansiyel olarak

tam hızlı yazmanın kilidini açın ve size

her durumda kullanabileceğiniz ince, kişiselleştirilmiş kontroller.

Bu gerçekten benzeri görülmemiş bir teknoloji,

AR’de nasıl kullanılabileceğini gösteren erken bir prototipe bakalım.

Bu deneysel kullanıcı arayüzü ilk kez gösteriliyor

EMG girişi bir gün elinizle AR’de mesaj göndermenize nasıl izin verebilir?

bir ekrana bakmak zorunda kalmadan yanınızda rahatça dinlenmek.

Araştırmacının aleni olarak nasıl kullandığına dikkat edin.

ve ilk mesajı göndermek için son derece görünür tıklama hareketi.

Geçen yıl boyunca çok ilerleme kaydettik,

ve şimdi aynı şeyi yapabiliyoruz

elin en küçük hareketleriyle.

EMG bunu kaldırarak sağlar

olağanüstü hassasiyetle ince nöral motor komutları.

Temel olarak söylediğin şey, inşa edeceksin

sadece parmaklarınızı hareket ettirmeyi düşünerek bir metin mesajı göndermek için.

Bu oldukça şaşırtıcı olacak.

Ama sanırım bu denklemin sadece bir parçası

çünkü diğeri, bağlamınızı anlayan yapay zekadır.

ve bu bağlama dayalı olarak size basit bir dizi seçenek sunabilir.

Şimdi bir AI etkileşim modeline bir göz atalım

araştırmayı hızlandırma girişimimiz olan Aria projesini kullanarak oluşturduğumuz

AR gözlüklerine ve geçen yıl bahsettiğimiz canlı haritalara.

Daha önce gördüğümüz sahte daireyi hatırlıyor musun?

İçindeki her bir nesneyi indeksledik,

sadece konumu değil, aynı zamanda dokuyu da içeren,

her birinin geometrisi ve işlevi.

Tüm bu bilgileri Project Aria gözlüklerine aktardık.

Mingfei bir sonraki demoda giyiyor,

ve nedeni, AR gözlüklerinin nasıl simüle edilmesidir?

sonuçta verilere erişebilecek

belirlemelerine yardımcı olacak bir 3B haritadan

çevrenizdeki uzayda gerçek dünya nesneleri

ve size yardımcı olabilmeleri için bağlamınızı daha iyi anlayın.

Burada olan şey, gözlüklerin

Mingfei’nin odada nerede olduğunu hesaplarken,

yakındaki tüm nesneleri bulma ve tanımlama

daha önce bahsedilen indekse dayanarak ve bunlardan hangisinin

Mingfei’nin göz hareketlerini gözlemleyerek ilgilendiği nesneler.

Bu bağlamsal bilgi ve dönüş, sistemin

çeşitli şekillerde Mingfei’ye proaktif yardım sunmak.

Burada sistem televizyonu açmak isteyebileceğini biliyor,

yani bakarken tıkladığında, sistem onu ​​açar.

Sonuçta, AR gözlükleri ona mevcut olanı söyleyecektir.

eylemler herhangi bir zamanda.

Yardım.

En sevdiğim kupam nerede?

Ayrıca herhangi bir nesneyi bulmanızı sağlayacak bir ses arabirimi üzerinde çalışıyoruz.

Burada sistem kupanın mevcut konumunu gösteriyor,

gelecekte ona nerede konuşma veya metin kullandığını söyleyebilir.

Veya gözlüklerindeki yeri vurgulayabilir.

Gerçekten, sezgisel düşük sürtünme arayüzüne erken bir bakış

AI artı EMG girişi gelecekte mümkün olacak.

Bir gün hepimiz bu şekilde etkileşime geçeceğiz.

Teşekkürler, Michael. Bu harikaydı.

Pekala, umarım bu sana bir anlam verir

üzerinde çalıştığımız bazı teknik zorluklardan

meta veri tabanında derin ve sürükleyici deneyimler sunmak için.

Bugün gösterdiğimiz birçok şey

önümüzdeki bir veya iki yıl içinde mevcut olmayacak.

Bunların bir kısmı hala çok uzakta,

ama bu en heyecan verici şeylerden bazıları

şimdiye kadar üzerinde çalıştığım şey.

Ve hepinizle birlikte bu yolculukta olmak için inanılmaz derecede enerjiliyim.

Ve bugün size söylemek istediğim bir şey daha var.

Metaverse’in internet için bir sonraki bölüm olduğuna inanıyorum.

Ve şirketimiz için de bir sonraki bölüm.

Bunun şirketimiz için ne anlama geldiği hakkında çok düşündüm.

ve bu yolculuğa çıkarken biz kimiz.

Biz insanları birbirine bağlamaya odaklanan bir şirketiz.

Diğer teknoloji şirketlerinin çoğu, insanların teknolojiyle nasıl etkileşime girdiğine odaklanırken,

insanların birbirleriyle etkileşime girebilmesi için teknoloji oluşturmaya odaklanıyoruz.

Facebook’u başlatmamın sebeplerinden biri de o zamanlar

hemen hemen her şeyi bulmak için interneti kullanabilirsiniz.

Bilgi, haber, film, müzik, alışveriş.

En önemli şey hariç: insanlar.

Bugün bir sosyal medya şirketi olarak görülüyoruz.

Ancak DNA’mızda insanları birbirine bağlamak için teknoloji geliştiren bir şirketiz.

Ve metaverse bir sonraki sınırdır.

Tıpkı başladığımız zamanki sosyal ağlar gibi.

Facebook belirli bir zaman ve yerde doğdu.

Bir üniversite kampüsü. Ağ.

O zaman insanları geri koymak için inşa edebileceğimiz şey buydu.

teknoloji deneyimimize dönüştürüyoruz.

Ama bağlanmak her zaman çok daha büyüktü.

Çok önceden beri, ortaokul sınıflarında oturduğumu hatırlıyorum.

defterlerime eskizler, eve geldiğimde kodlamak istediğim fikirler.

Ve henüz onu inşa edecek beceriye veya teknolojiye sahip olmasam da,

rüyanın olduğu her zaman açıktı

Önem verdiğimiz insanlarla birlikte olduğumuzu hissetmek.

Teknolojinin nihai vaadi bu değil mi?

Herhangi biriyle birlikte olabilmek,

herhangi bir yere ışınlanmak ve herhangi bir şey yaratmak ve deneyimlemek için?

Yine de buradayız 2021’de

ve cihazlarımız hala insanlara göre değil, uygulamalara göre tasarlanıyor.

Oluşturmamıza ve kullanmamıza izin verilen deneyimler

her zamankinden daha sıkı kontrol ediliyor.

Ve yaratıcı yeni fikirlere uygulanan yüksek vergiler boğucu.

Teknolojiyi kullanma amacımız bu değil.

Metaverse, onu iyi inşa edersek bize bunu değiştirme fırsatı verir.

Ama hepimizi, yaratıcıları, geliştiricileri, her büyüklükteki şirketi alacak.

Birlikte, sonunda insanları teknolojimizin merkezine koyabiliriz —

ve birbirimizle birlikte olduğumuz bir deneyim sunmak.

Birlikte daha açık bir platform oluşturabiliriz —

deneyimleri keşfetmenin daha fazla yolu ile

ve aralarında daha fazla birlikte çalışabilirlik.

Ve birlikte, çok daha büyük bir yaratıcı ekonominin kilidini açabiliriz.

İnternet hikayesinin basit olmadığını biliyorum.

Her bölüm yeni sesler ve yeni fikirler demektir.

Ve evet, zorluklar ve riskler olacak

ve yerleşik çıkarların bozulması.

Ama aynı zamanda fırsatlar ve faydalar da olacak

ki henüz hayal bile edemiyoruz.

Bağlantı için, yaratma için, öğrenme ve neşe için.

En iyiyi getirmek için en baştan birlikte çalışmamız gerekecek.

hayata bu geleceğin olası versiyonu.

Sadece bir çift gözlüğün olduğu bir gelecek,

ötesine geçebileceksiniz

fiziksel dünya ve deneyim türlerine

bugün konuştuğumuz şey.

Bir sonraki bölüme başlarken kimliğimiz hakkında çok düşündüm.

Facebook, dünya tarihinde en çok kullanılan ürünlerden biridir.

İkonik bir sosyal medya markasıdır.

Ancak giderek, yaptığımız her şeyi kapsamıyor.

Instagram, WhatsApp, Messenger, Görev. Şimdi Horizon, Nazaré ve daha fazlası.

Sosyal medya uygulamalarımızı oluşturmak bizim için her zaman önemli bir odak noktası olacaktır.

Ama şu anda markamız,

muhtemelen her şeyi temsil edemeyeceği bir ürün

Bırakın gelecekte bugün yaptığımız şeyi.

Zamanla bir metaverse şirketi olarak görülmemizi umuyorum.

Ve çalışmalarımızı ve kimliğimizi, inşa ettiğimiz şeye bağlamak istiyorum.

Az önce şirketimizde köklü bir değişiklik yaptığımızı duyurduk.

Şimdi işimize iki farklı segment olarak bakıyor ve raporluyoruz.

Biri uygulama ailemiz için, diğeri gelecekteki platformlardaki çalışmalarımız için.

Ve bunun bir parçası olarak, bizim için bir

yaptığımız her şeyi kapsayacak yeni bir şirket markası.

Kim olduğumuzu ve neyi inşa etmeyi umduğumuzu yansıtmak için,

Bugünden itibaren duyurmaktan gurur duyuyorum,

firmamız artık…

Meta.

Misyonumuz aynı kalıyor – hala insanları bir araya getirmekle ilgili.

Uygulamalarımız ve markaları da değişmiyor.

Ve biz hala teknolojiyi insanlar etrafında tasarlayan şirketiz.

Ama şimdi metaverse’i hayata geçirmeye yardımcı olacak yeni bir kuzey yıldızımız var.

Ve yaptığımız şeyin tüm genişliğini yansıtan yeni bir ismimiz var.

Ve inşa etmeye yardım etmek istediğimiz gelecek.

Şu andan itibaren, önce Facebook değil, metaverse öncelikli olacağız.

Bu, zamanla diğer hizmetlerimizi kullanmak için Facebook’u kullanmanız gerekmeyeceği anlamına gelir.

Ve yeni markamız ürünlerimizde görünmeye başladığında,

Umarım insanlar Meta markasını tanır

ve temsil ettiğimiz gelecek.

Klasik okumayı severdim.

Ve “meta” kelimesi, “ötesi” anlamına gelen Yunanca kelimeden gelir.

Benim için her zaman inşa edilecek daha çok şey olduğunu simgeliyor.

Her zaman hikayenin bir sonraki bölümü vardır.

Ve bizim için yurt odasında başlayan bir hikaye.

ve hayal edebileceğimiz her şeyin ötesinde büyüdü.

İnsanların birbirini bulmak için kullandığı bir uygulama ailesine,

seslerini bulmak, işletmeler ve topluluklar kurmak için

ve dünyayı değiştiren hareketler.

Şimdiye kadar inşa ettiklerimizle gurur duyuyorum ve bundan sonra olacaklar için heyecanlıyım –

bugün mümkün olanın ötesine geçerken, ekranların kısıtlamalarının ötesine,

mesafe ve fizik sınırlarının ötesinde,

ve herkesin bir arada bulunabileceği bir geleceğe doğru,

yeni fırsatlar yaratın ve yeni şeyler deneyimleyin.

Bu, hepimiz tarafından yapılacak herhangi bir şirketin ötesinde bir gelecek.

İnsanları yeni yollarla bir araya getiren şeyler inşa ettik.

Mücadele etmekten çok şey öğrendik

sosyal meseleler ve kapalı platformlar altında yaşamak.

Ve şimdi, öğrendiğimiz her şeyi alma zamanı

ve bir sonraki bölümü oluşturmaya yardımcı olun.

Enerjimizi buna adadım

dünyadaki herhangi bir şirketten daha fazla.

Ve görmek istediğin gelecek buysa,

o zaman umarım bize katılırsın.

Çünkü gelecek, hayal edebileceğimiz her şeyin ötesinde olacak.

Son günlerin popüler konusu Metaverse oldukça derin bir derya, bu alanda çokça içeriği sizlerle paylaşan Kripto RADAR Sosyal Medya Hesaplarını mutlaka TAKİP EDİN!

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram