1. Anasayfa
  2. Metaverse İnşa Etmek

Metaverse Deneyimleri

Metaverse Deneyimleri
Metaverse Deneyimleri - Burada asıl meseleye ineceğim: Metaverse'de yaşayabileceğiniz deneyimler nelerdir - şimdi ve gelecekte?
1

Metaverse Deneyimleri – Daha önceki yazılarımda, metaverse’in piyasa dinamikleri açısından yapısını , metaverse değer zincirini işgal eden şirketleri ve onun geleceğini şekillendirecek mega trendleri paylaşmıştım.

Metaverse Deneyimleri

Burada asıl meseleye ineceğim: Metaverse’de yaşayabileceğiniz deneyimler nelerdir – şimdi ve gelecekte?

Meta veri deposu ne yapar?  Meta veri deposu tarafından gerçekleştirilen işler.  Etkinlikler için mekan.

Meta veri deposu deneyimlerinin bazı ortak özellikleri paylaştığını söyleyeceğim:

  • Faaliyetlere vurgu
  • … benliğin mevcut olduğu giderek daha sürükleyici yerlerde
  • … yaratıcı sayısında üstel bir artışla hazırlandı
  • … sürükleyici, ortaya çıkan içeriği bağlamak ve yerleştirmek için bağ dokusu tarafından desteklenir

Metaverse Hangi İşleri Yapar?

Doğası gereği, metaverse deneyimleri son derece çeşitli olacaktır.

İlk olarak, meta veri deposunun devralacağı tüm rolleri inceleyelim.

Televizyonun Tüm İşleri

Ben Thompson, bir ürünün internetin televizyonu nasıl bozduğunu açıklamak için yaptığı “işler” metaforunu kullanıyor ve bu başlamak için iyi bir yer: neredeyse 100 yıl boyunca televizyon bizi bilgilendirdi, eğitim verdi, spor etkinliklerinin canlı görüntüsünü, oturma odalarımıza hikayeler getirdi ve can sıkıntısına bir panzehir sundu. İnternet bunları şimdi yapıyor ve bu yalnızca meta veri tabanında devam edecek – yaratıcılarda ve sürükleyicilikte üstel bir artışla artırıldı.

İnternetin Tüm İşleri

Ayrıca internetin başlangıçta televizyon tarafından yapılanlardan çok daha fazla iş yaptığı da açık olmalıdır. Ayrıca bize malzeme satıyor, yazılım uygulamaları için bir platform sağlıyor, pazar yerlerine olanak sağlıyor ve işbirliğini kolaylaştırıyor. Aşağıda açıklayacağım gibi, meta veri deposu, yaratıcılar için süreci basitleştirerek ve sürükleyici ayarlara daha fazla deneyim yerleştirerek tüm bunları geliştirecektir.

“Üçüncü Sıra”

Ray Oldenburg, “üçüncü yeri” (ev ve işin ötesinde) topluluk yaşamı, sosyal etkileşim ve yaratıcılık mekanları olarak icat etti .

Şu anda üçüncü sırayı kısmen sosyal ağlar dolduruyor.

Ancak, fiziksel üçüncü yerler etkinlikler için bir mekan sağlar . Çoğu sosyal ağ, yalnızca bir ana faaliyete odaklanır: içerik paylaşmak.

Zaten oyunların içinde oluyor.

Oyunlar, arkadaşlarınızla gerçek etkinliklere katılmanıza olanak tanır… Ve hikayeler anlatmakta, bir kaçış sunmakta ve hatta e-sporların eklenmesiyle gelişmekte olan bir canlı yayın endüstrisini barındırmakta iyidirler.

İşlemlerden Faaliyetlere

Mevcut internet, çoğunlukla işlemler ve bilgiye erişim ile ilgilidir.

Metaverse, çoğunlukla aktivitelerden bahsedeceğiz.

Meta veri deposu, sürükleyici öğrenme, alışveriş, eğitim, seyahat ve diğer hayal bile edilemeyen uygulamaları içerecek şekilde genişledikçe, daha çok oyuna benzer, yani daha fazla aktivite odaklı hale gelecektir.

Metaverse’nin Özellikleri

Metaverse gerçekten Internet 3.0’dır. Şu anda sahip olduğumuz internetten niteliksel olarak nasıl farklı?

Meta veriyi hem bir şey hem de bir süreç olarak düşünmenin faydalı olduğunu düşünüyorum. O zaten burada. Meta veri deposunu oluşturma süreci şunlar tarafından yürütülüyor:

Aktiviteler: sürükleyici deneyimin yaygınlaştırılması — sayfalara ve uygulamalara bakmayı basitleştirmediğiniz, ancak yerlerde başkalarıyla aktivitelere katıldığınız yerler .

Yaratıcı güdümlü: Hem kendi aktivitelerinizi yaratmak için araçlar hem de kullanıcıların bunlara içerik eklemesini sağlayan yaratıcı ekonomiler, teknik olmayan kişilerin meta veriyi şekillendirmesini sağlayacaktır.

Ortaya Çıkan İçeriğin Yerleştirilmesi ve Bağlanması: Tıpkı köprüler ve gömülü içeriğin İnternet’in önceki nesillerinin bağlayıcı dokusu haline gelmesi gibi, sürükleyici internetin öğelerini bir araya getirme ve katman oluşturma yeteneği, bir sonraki ortaya çıkan yenilik dalgasına güç verecektir. Yeni terimlere ihtiyacımız olabilir – hiper portallar ve hiper akışlar ?

Her neyse, Sürükleyici Ortalama nedir?

Sözlük tanımı:

1. kişinin duyularını aktif olarak meşgul eden ve değişmiş bir zihinsel durum yaratabilen dijital teknoloji veya görüntülere dikkat çekmek veya bunlarla ilgili olmak: sürükleyici medya; sürükleyici 3D ortamlar.

2. kişinin dikkatinin, zamanının veya enerjisinin çoğunu işgal eden faaliyeti not etmek veya bunlarla ilgili olmak: uzun yıllara dayanan sürükleyici sosyolojik saha çalışması.

3. daldırma, emme veya daldırma ile karakterize edilen veya bunlarla ilgili.

Bu arada – bence bu, daldırma hakkında düşünmenin biraz belirsiz bir yolu.

Daha kolay bir yol, bunun bize içinde bulunduğumuz bir yerin yanılsamasını verdiğini düşünmektir ; ve “biz”i kullandığımda bunun doğasında var olan şey, benliğin bu yerde mevcut olmasıdır .

Oyun Endüstrisi Kulübünün Metaverse’de düzenlediği Dinlenme Odasındaki parti .

Doğal olarak, bu AR ve VR’yi içerir – ama aynı zamanda zihnimizin onu boşluklar veya benliğimizin olabileceği yerler olarak algıladığı her şeyi içerir. Bu, oyunlardaki 2B veya 3B olabilen sanal dünyaları içerir .

Ancak grafik deneyimlerle sınırlı değildir. Bir örnek, zaten meta veri deposunun bir parçası olan Clubhouse’dur.

Kulüp binası bazen “etkileşimli podcast’ler” olarak tanımlanır, ancak bu onu gerçekten yakalamaz.

Öğrenme, sosyalleşme ve soğuk sohbet gibi aktivitelere katılan bir grup insanla bir odada olma yanılsamasını sağlar. Ve aktivite modeli, insanların bir MMORPG’de grupları arama şeklini yansıtır.

Metaverse deneyimleri, kullanmak üzere evrimleştiğimiz sensorimotor fakültelere dokunarak bize bir yer duygusu verir. Video oyunları bu konuda giderek daha iyi hale geldi – ve şimdi bu öğrenmenin bir kısmı, bu içeriği etrafımıza yerleştirmek için uzaysal bilgi işlem teknolojisi ile birlikte – sadece oyun ve eğlence potansiyelini genişletmekle kalmayacak, aynı zamanda çok sayıda başka işi de bozacak.

Metaverse için Kullanım Örnekleri

Meta veri deposu tarafından gerçekleştirilen işlerden bazı özel örneklere geçelim.

Oyunlar

Halihazırda meta veri deposunun bir parçası olan oyunlarımız var, ancak giderek daha sürükleyici (yer duygusuna daha fazla uyarlanmış, daha sosyal, daha etkileşimli) olacak ve yaratıcıların katlanarak artmasıyla hazırlanmış olacaklar.

Unity ve Roblox, milyonlarca içerik oluşturucunun oyun sunmasını mümkün kılarak oyun yapımını bozan iki platform örneğidir:

  • Roblox’ta oyun yapmak.
  • Unity’de Oyun Yapmak

Sosyal Deneyimler

Oyunlarda sanal dünyaları mümkün kılan teknolojinin çoğu üzerine inşa edilen metaverse, bize sadece fotoğraf ve haber bağlantıları paylaşarak sosyalleşmek yerine etkinlikler aracılığıyla sosyalleşme yeteneği verecek.

Rec Room’da sosyal bir toplantının tadını çıkarmak .

Sürükleyici Ticaret

E-ticarette şimdiye kadarki en büyük başarılar, daha az temaslı, kendi kendine yönlendirilen satın alma etrafında olmuştur.

Geleneksel perakende, yüksek dokunuşun, size çay dökün ve satın alma işleminize ilişkin danışmanlığın tüketici tarafından takdir edildiği durumlarda hala üstündür. Meta veri tabanındaki sürükleyici ticaretin başlayabileceği yer burası mı?

İşbirliği

Zoom, Slack ve Discord gibi araçlar aracılığıyla zaten işbirliği yapıyoruz. Ancak gelecekte, daha fazla sürükleyicilik, iş arkadaşlarının mevcut teknolojiler aracılığıyla hala zorlu olan yollara katılmalarını sağlayacaktır.

Gather.town, Beamable’da haftalık sosyal saatlerimize ev sahipliği yaptığımız sanal bir işbirliği alanıdır.

Mekansal İşbirliği.

Emlak

İnsanların yalnızca VR aracılığıyla bir ev satın almaya başlamasının biraz zaman alacağından şüpheleniyorum – bu, insanların ziyaret etmek istedikleri mülkleri önceden gözden geçirmesinin yanı sıra bir mülkle ilgili artırılmış bilgileri yeniden ziyaret edip incelemenin önemli bir yolu olacak.

Meta veri deposu emlak sektörünü içine çekerken, deneyimin daha sosyal ve daha etkileşimli hale gelmesini sağlayın.

Yolculuk

En pahalı ve ekolojik olarak vergilendiren endüstrilerden biri seyahattir.

Metaverse bir gün dünyanın en ilginç sitelerinden bazılarını ziyaret etmenize izin verebilir. Matterport, Mısır’ın beş miras alanını sanal gerçeklikte ziyaret etmeyi şimdiden mümkün kıldı.

Şu anda, meta veri tabanındaki seyahatlerin çoğu statik, önceden hazırlanmış, “tek oyunculu” deneyimlerdir. Ancak, çok oyunculu hale geldiğinde ve aslında orada – arkadaşlarınızla – telepresence aracılığıyla olduğunuzda neler olabileceğini hayal edin.

Mimarlık, Mühendislik ve Tasarım

İşbirliğinden bahsetmişken – NVIDIA’nın Omniverse’i , mimarların, mühendislerin ve tasarımcıların birlikte çalışarak alanlar tasarlayabilecekleri, birlikte çalışabilir bir işbirliği alanı yaratıyor:

Akışkan dinamiği için yapay zeka modellerini ortama ve ayrıca büyüyen bir gerçek dünya fiziği kitaplığına bile dahil edebilirsiniz.

Otomotiv

Arabalar uzun zamandır video oyunlarının cazibesi olmuştur ve tabii ki bu metaverse’de de devam edecektir. Meta veri deposu, otomotiv endüstrisine de çok sayıda yeni kullanım durumu getirecek.

Tıpkı mimaride olduğu gibi, meta veri deposu, araç tasarlamak için işbirlikçi, sosyal bir alan sağlayacaktır. Özellikle otonom sürüş olmak üzere arabaları test etmek için bir simülasyon ortamı sağlayacaktır. Ve bir gün hangi aracı alacağınıza karar vermek için ailenizle birlikte sanal bir galeriyi ziyaret edebilirsiniz.

Öğrenme ve Eğitim

Pandemi sırasında eğitimi Zoom ve Google Classroom ile değiştirmekte zorlansak da teknoloji seçeneklerimiz sınırlıydı. Metaverse, eğitimi daha sürükleyici, daha sosyal hale getirdiği için gelecekte bu değişecek.

Harika eğitimcilerin her yerden liderlik etmelerini, onları yaratıcılıkları için araçlarla donatmalarını ve oyunlardan öğrenilen her şeyi kullanarak deneyimi daha eğlenceli ve ilginç hale getirmelerini sağlayacak.

Bu, geleneksel eğitimden kurumsal eğitime, beceriye dayalı ö ğrenmeye (artırılmış gerçeklikle bulaşık makinenizi nasıl tamir edeceğiniz gibi) kadar her şeyi etkileyecektir.

Fitness

Bir daha spor salonuna gideceğimizi sanmıyorum. Pandemiden önce zaten bir kısım insanın kullandığı uzaktan iletişim yöntemi ile ya da evde kullanılan spor aletleri modeli düzenli ve yaygın hale geldi sayılır.

Supernatural VR, metaverse dünyasına zindeliği daha etkileşimli ve daha sosyal hale getirerek zindeliği getirdi.

Hacimsel Canlı Yayın Akışı

Canlı akış şu anda bire çok bir deneyimdir. Oyunları göstermek ve öğretmek için harika. Zaten sosyal. Zaten meta veri deposunun bir parçası… Ama büyüyecek. Canlı yayın hacimsel hale geldikçe, olduğundan daha sürükleyici ve daha sosyal hale gelecek:

Canlı akış şu anda bire çok bir deneyimdir. Oyunları göstermek ve öğretmek için harika. Zaten sosyal. Zaten meta veri deposunun bir parçası…

Ama büyüyecek. Canlı yayın hacimsel hale geldikçe, olduğundan daha sürükleyici ve daha sosyal hale gelecek.

Spor Dalları

Bir seyirci sporu olarak video oyunlarından hoşlanan çok büyük ve büyüyen bir müşteri kitlesi var ve hayranların bu etkinliklerdeki heyecanını takdir etmek için bir dakikanızı bile ayırmadıysanız, şimdi bir dakikanızı ayırın ve bu videoyu izleyin – bu harika bir iş çıkarıyor hissi yakalamak için…

Şimdi: bu heyecanın, sosyal yapının ve topluluğun daha fazlasını meta-evrene ne zaman taşıdığımızı hayal edin.

Konserler bize bunun nasıl görüneceğine dair bir ipucu verebilir:

Canlı Müzik

Şu anda çoğunlukla müzik videoları izliyor veya müzik kayıtları dinliyorsunuz.

Tabii ki bu devam edecek – ama metaverse sizi daha önce hiç olmadığı gibi müzik deneyimlerine getirmeyi vaat ediyor. Fortnite ve Roblox , on milyonlarca hayranı çeken canlı müzik konserleriyle şimdiden rekorlar kırdı – ancak bu sadece başlangıç.

Meta veri tabanında yaşanacak yepyeni bir etkileşim, topluluk ve artırılmış deneyim alanı var. Bu deneyimlerden bazıları sadece yüz yüze konserlere bir alternatif olmayacak – daha iyi olacaklar. Ve metaverse bolluğun geleceği olacağı için, ön sıradaki koltuk nadir bulunan bir metadan herkesin deneyimleyebileceği bir şeye dönüşecek.

Sürükleyici Tiyatro ve Fiziksel Dünyayı Dönüştürmek

Yukarıda yazdıklarımın çoğu tamamen dijital alanlara giriyor – ancak metaveren fiziksel olarak seyahat ettiğimiz alanlardaki etkinlikleri de içerecek; Bunlarda metaverse’i de yanımızda getireceğiz.

Herşeyin internet verilerini, coğrafi mekansal olarak tetiklenen içerik ve besleyecek dijital ikizleri metaverse – bizi manipüle kavramak ve bize zaman kazandıracak yeni yollarla gerçek dünyayı taklit ve hayatımızda ve işletmelerde yeni olanaklar kilidini icar. Bu bilgiyi her yerde hazır hale getirmenin endüstriyel, seyahat, askeri, sivil ve konut uygulamaları sonsuzdur.

Fiziksel ve sanalı karıştıran ve onu özel efektler, yeni karakterler ve ilginç bilgilerle zenginleştiren fiziksel kaçış odaları, tiyatrolar, konserler ve canlı deneyimler bile var.

Artırılmış Gerçeklik, bir tiyatro deneyimini zenginleştiriyor.

Sonuç Bağlamı

Metaverse, internetin yeni neslidir.

Arkadaşlarınız ve iş arkadaşlarınızla keyif alacağınız aktiviteler etrafında inşa edilmiştir .

Bir yaratıcıları üstel artış karıştırma-ve-eşleştiriyor, gömme ve bağlama, yaratıcısı odaklı araçlar yeni bir çağ yararlanarak.

Sizi hiç ummadığınız yerlere götürecek .

Ve bu harika.

Kriptocast 15 – METAVERSE

Metaverse DeneyimleriMetaverse oldukça derin bir derya, bu alanda çokça içeriği sizlerle paylaşan Kripto RADAR Sosyal Medya Hesaplarını mutlaka TAKİP EDİN!

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Meta Evren - Metaverse Trendleri.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Yorumlar (1)

    1. Ocak 11, 2022

      Yazınız çok bilgilendirici ve faydalı olmuş. Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkürler. Ben de ilk fırsatta sizin sayenizde bu evrene giriş yapıcam.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir