1. Anasayfa
  2. Metaverse

Metaverse için Hazırız Ama Teknoloji Değil

Metaverse için Hazırız Ama Teknoloji Değil
Metaverse için Hazırız
0

Metaverse için Hazırız

Metaverse geliyor, ancak mevcut teknolojinin sınırları, tam vaadini yerine getirmekten en az on yıl uzakta olduğu anlamına geliyor.

Bunu her zaman duyuyoruz: Meta verinin inşa edilmesi on yıl alacak. Ama neden böyle olacağını varsayıyoruz?

İlk olarak, ideal bir meta veri deposunun nasıl görüneceğini bir düşünün: Milyonlarca insan, tıpkı gerçek dünyadaki gibi tek bir haritada, ancak yapılan her eylemin herkes için geri alınamaz ve herkes için geçerli olduğu bir yerde – örneğin, meta veri deposundaki bir heykeli kırarsanız, ‘ Biri düzeltene kadar herkes için bozuk kalacak. Ve son olarak, bir oyuncu eylemleri üzerinde tam bir özerkliğe sahiptir ve metaverse kurallarına göre yasal olduğu sürece herhangi bir yerde herhangi bir eylemi gerçekleştirebilir.

Bunu başarmak için böyle bir meta veri deposu 5G, AI, yeni nesil işlemciler, Kuantum Hesaplama, Uç Hesaplama, AR ve VR’nin bir araya getirilmesini gerektirir. Ancak şu anda, bu teknolojiler toplu olarak uygun bir fiyata ölçeklenecek kadar gelişmiş değil. Sonuç olarak, her şeyi kapsayan sürükleyici bir metaverse uzak bir hedeftir.

Blockchain Üçlemesi

Ölçeklenebilirlik sorununu anlamak için önce başka bir konuya, “blok zinciri üçlemi”ne daha derine inmemiz gerekiyor. Ethereum’un kurucu ortağı olan Vitalik Buterin, terimi ilk olarak Ethereum blok zincirindeki işlem gecikmelerini ve yüksek gaz fiyatlarını açıklamak için kullandı.

Buterin’in üçlemesi, bir Web3 çözümünün üç yönü olduğunu öne sürüyor: ademi merkeziyetçilik, ölçeklenebilirlik ve güvenlik – ancak bu projelerin diğer ikisini elde tutmak için birini feda etmesi gerekiyor. Ethereum’un durumunda, blok zincirinin bütünlüğünü korumak için ölçeklenebilirlikten vazgeçmek zorunda kaldılar. Sonuçlardan biri, Ethereum gibi sıkışık bir blok zinciri ağında, doğrulayıcıların yüksek gaz ücreti işlemlerine daha düşük işlemlere öncelik vermesidir.

Blok zincirleri bu sorunu POS (Proof-of-Stake), parçalama, toplamalar vb. çözümlerle çözmeye çalışıyor. Birçok L2 çözümü bu kısıtlamanın üstesinden geliyor ve Ethereum gibi devasa bir blok zincirinin bir POS mekanizmasına geçişi için, biraz zaman ve iş, ama sonunda işe yarayacak.

Meta veri deposu platformları için ölçeklendirme çözümü daha zor olacaktır, çünkü bir meta veri deposu işlemlerle bitmez. Bir meta veri deposu platformunun bileşenleri ayrıca karakter içi etkileşimleri, ayrıntılı haritaları, sayısız karakter özelliğini, platform içi özellikleri ve tonlarca başka şeyi içerir.

Meta veri deposunun sorunsuz çalışması için, birkaç yan zincire ve L2’ye sahip, son derece yüksek TPS’ye (saniyedeki işlem sayısı), düşük gaz ücretlerine ve NFT’ler için sağlam IPFS entegrasyonuna ve zincirler arası çalışabilirliğe sahip bir blok zinciri devinin olması gerekir. Ve şimdilik, böyle bir teknoloji yok.

Merkezi meta veri depoları ve ölçeklenebilirlik

Peki ya bir meta veri deposu, daha hızlı ölçeklenmek için blok zinciri üçleminin bir tarafını (desantralizasyon) feda etmeyi seçerse? Merkezi bir meta veri deposu, fikir birliği ve paylaşılan bilgi defterleri hakkında endişelenmek zorunda kalmayacak olsa da, yine de birçok engelle karşılaşacaktır.

Fortnite veya Roblox gibi merkezi bir platform düşünün. Elbette, sanal gerçeklik konserine ev sahipliği yapmak gibi bir şey yapabilirler, ancak aynı zamanda karakterlerin işlevlerini yalnızca hareket etmek ve izlemekle sınırlandırmalılar, oyuncuların etkinliğe aktif olarak katılmasına (dans gibi) izin vermemelidirler.

Bunun nedeni, hem yerel hem de merkezi oyun sunucularının, karakterlerin canlı olarak etkileşime girmesi için bu kadar çok bilgiyi gerçek zamanlı olarak aktaramaması veya alamamasıdır. Örneğin Fortnite Travis Scott konserinde Fortnite, konserde kullanılan tüm görselleri önceden yükledikleri gösteriden önce bir güncelleme yayınladı. Yani esasen, daha çok yarı kaydedilmiş canlı bir sunumu izlemek gibiydi.

Yüzlerce başka katılımcıyla birlikte bir metaverse konserine gerçekten katılabilmemiz için birkaç darboğazı düzeltmemiz gerekecek – bant genişliği ve gecikme en önemlileridir. ( Matthew Ball, Metaverse Primer’ında bant genişliği ve gecikme ile ilgili sorunu ve bunun metaverse için kütle ölçeklendirmesini nasıl önlediğini açıkladı).

Bant genişliği, meslekten olmayanların terimleriyle, bir zaman birimi boyunca serbest bırakılan veya işlenen veri miktarıdır. Bant genişliği ile ideal senaryo, mümkün olan en kısa zaman penceresinde herhangi bir miktarda veriyi işlemek için sonsuz bant genişliğine sahip olmaktır. Örneğin, bir metaverse’de, ufukta herhangi bir yöne bakmak ve her bir grafik ayrıntısını IRL’yi mükemmel bir biçimde görmek istersiniz.

Ancak Fortnite ve hatta Roblox gibi bir metaverse’de, algıladığımız ve etkileşimde bulunduğumuz bilgi miktarı yerel cihaza önceden yüklenir ve bazıları gerektiğinde serbest bırakılır. Çünkü bu kadar bant genişliğini kaldıracak altyapımız yok.

Benzer şekilde gecikme, bir tuşa basmanız ile ekranınızda yürütülmekte olan komut arasındaki zaman farkıdır. Çok oyunculu bir atış oyunu oynuyorsanız, eylemi anında gerçekleştirebilmek için gecikmenizin neredeyse sıfır olmasını istersiniz.

Şimdi, eyleminizin dünya çapındaki merkezi sunucuya geri aktarıldığını ve bir kurşun atmadan önce geri geldiğini hayal edin, zaten ölüsünüz. Bu nedenle çoğu oyun, gecikmeleri önlemek için bu işlevleri cihaza önceden yükler. Ancak meta veri deposunda gerçek zamanlı olarak benzer spontane eylemin gerçekleştirilmesi için, tüm olası eylemleri belirli bir senaryoda (ki bu neredeyse imkansızdır) yüklemeniz veya bulut akışı bilgilerine güvenmeniz gerekir.

Bu nedenle, platformu merkezi olmayan bir yerde tutmanın zorlukları olmasa bile, merkezi bir meta veri deposu platformu, daha yeni ve daha iyi teknolojiler geliştirmedikçe çözülmeyecek sayısız soruna sahiptir.

Okuma Önerisi : Metaverse İnşa Etmek

Görünüm

Ancak tüm bu engellere ve darboğazlara rağmen, meta verinin internetin bir sonraki evrimi olduğuna dair çok az şüphe var, çünkü Web3 şeffaflık ve izlenebilirlik gibi ihtiyaçlara bir yanıttır. Şimdi soru, bu sorunların nasıl çözüleceğidir.

Merkezi olmayan sektör, ağda tıkanıklığa neden olmaktan kaçınmak için daha basit grafik biçimlerinin işlevlerine yoğun bir şekilde yatırım yapıyor. Benzer şekilde, birçok proje trafiği yönetmenin bir yolu olarak gerçek zamanlı katılımı azaltıyor.

Bu yaklaşımların çoğu bir süreliğine yetmemize izin verecek, ancak nihai çözüm bant genişliği sınırlarını artırmak ve gecikmeyi azaltmak için 5G, Wi-Fi 6 ve uç bilgi işlemin gücünden yararlanmaktır. Sonuç olarak, ideal metaverse deneyimini elde etmek için on yıl veya daha uzun bir zaman dilimine bakıyoruz.

Bu süreçte, zamanın anlatımına uyan bir sürü yeni fikir geliştirecek ve ortadan kaldıracağız. Bununla birlikte, teknoloji tarihinde nadiren yer alan tek bir amaç için çalışan küresel bir yoğunlaşmış güçle, yolculuğun daha iyi hale geldiğini güvenle söyleyebiliriz.

Bunlara Mutlaka Göz Atın!

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Metaverse Analiz. Metaverse Projeleri Analiz ve Derinlemesine Bakış.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir