1. Anasayfa
  2. Metaverse İnşa Etmek

Metaverse Titanlarının Çatışması

Metaverse Titanlarının Çatışması: Microsoft, Meta ve Apple

Metaverse Titanlarının Çatışması
Metaverse Titanlarının Çatışması - Meta veri tabanında en çok paya sahip olan üç görevli, Meta (Facebook), Apple ve Microsoft'tur.
0

Metaverse Titanlarının Çatışması – Meta veri tabanında en çok paya sahip olan üç görevli, Meta (Facebook), Apple ve Microsoft’tur.

Bu makalede, Metaverse Değer Zinciri içeriğinde başladığım metodolojiyi kullanarak durumun neden böyle olduğunu açıklayacağım . İş modeli ve ağ etkilerindeki farklılıklarıyla birlikte yatırım yaptıkları meta veri tabanı teknolojilerini ve bunun bize geleceğe dair nasıl bir fikir verebileceğini ele alacağım.

Metaverse Titanlarının Çatışması

Metaverse Titanlarının Çatışması, Apple

Apple, şimdiye kadar oluşturulmuş en dikey entegre bilgisayar teknolojisi şirketidir.

Apple, meta veri deposunun bir sürümünü oluşturma konusunda büyük avantajlara sahiptir:

Deneyimler: Apple orijinal TV programları, Apple’ın gerçek içerik deneyimlerine yönelik en büyük girişimidir. Apple’ın daha fazla deneyimi finanse etmeye devam edip etmeyeceğini söylemek zor, ancak bu TV programları artık içerik yaratıcılarına karşı olmadıklarını gösteriyor.

Keşif: App Store, Apple Music, Apple TV ve Apple Arama Reklamları

Yaratıcı Ekonomi: Her türden MacOS ve iOS uygulaması oluşturmak için gereken Xcode ve çok sayıda geliştirici çerçevesi.

Uzamsal Hesaplama: Metal (Apple’ın 3D grafik API’si), Apple Maps (artırılmış gerçeklik uygulamaları için kritik bir kaynak olan Dünya’nın haritasını çıkarıyor) ve – en önemlisi – Apple’ın bir Artırılmış Gerçeklik uygulamaları geliştirme çerçevesi olan ARKit. daha gelişmiş AR/VR donanımından önce önemli geliştirici ekosistemi.

Ademi Merkeziyetçilik: özellikle ademi merkeziyetçi değil – gerçekten de Apple, ademi merkeziyetçilik fikrine oldukça düşman görünüyor. İşletmeleri, teknoloji yığınlarını başkalarıyla paylaşmak yerine dikey entegrasyon üzerine kuruludur. Apple’ın yörüngesi daha da merkezileşme yolunda görünüyor. Apple’ın reklam ekosisteminde yapılan son değişiklikler (takdire şayan “gizlilik” özellikleriyle donatılmış), Apple’ın kendi reklam ağı için geçerli değildir ve bu, Apple Arama Reklamları için pazar payında önemli bir artışa neden olmuştur. Private Relay gibi diğer gizlilik özellikleri, Safari web tarayıcılarına IP adresleri için daha fazla koruma sağlar – ancak verileri Apple’ın merkezi hizmeti aracılığıyla iletir ve bu da Apple’ın World Wide Web’e izin verilen bir ağ geçidi olmasını sağlar. Apple birlikte çalışabilirlikten bahsettiğinde, genellikle internet ve diğer satıcılar arasında değil, Apple ürünleri arasındaki birlikte çalışabilirlikten bahsediyorlar. Apple blok zincirini araştırıyor, ancak bunun sadece keşif amaçlı mı yoksa ciddi bir planın temeli mi olduğu konusunda bir bilgi yok.

İnsan Arayüzü: Apple bilgisayarları, iPhone’u yapar; Apple Watch gibi giyilebilir ürünler; Apple TV’de. Tim Cook olarak artırılmış gerçeklik nitelendirdi “Biz bir gün geri görüneceğini bu çok az derin teknolojilerden biri ve, ‘biz onsuz dışarı yaşıyor? Nasıl oldu’” Artırılmış Gerçeklik potansiyeli sayesinde neredeyse tüm diğer ekranların yerini alır dijital hologramlar . Apple ölçeğinde donanım üretebilen çok az şirket var, bu yüzden sonunda tüketiciye hazır bir artırılmış gerçeklik kulaklığına sahip olduklarında, büyük olasılıkla meta veriye erişmemizin başlıca yollarından biri olacak.

Altyapı: M1 çipi ile Apple artık büyük bir yarı iletken şirkettir. M1, Apple’ın dikey entegrasyonunun bir yansımasıdır – bu durumda, performansı ve güç kullanımını iyileştirecek şekilde bellek, GPU, CPU ve Yapay Zeka işlemeyi birleştiren eksiksiz bir “çip üzerinde sistem” sağlar, bunların tümü anahtar olacaktır. tüketiciye hazır artırılmış gerçeklik sağlamak için. Üç şirketten Apple, temel bilim ve yarı iletken mühendisliğinde çok daha gelişmiş durumda.

Apple, nihayetinde, üzerine inşa edilmiş, hızla büyüyen ve gelişen hizmetler işine sahip bir donanım işidir. Apple gerçekten tüketicilere harika deneyimler yaşatmak istiyor – ancak bunun maliyeti çok fazla izin, kontrol ve gişelerden oluşuyor. Apple var olduğu sürece, yapabildikleri kadar dikey olarak entegre etmeye çalıştılar – bunu yaparken teknolojilerine daha merkezi bir kontrol eklerken – ve bunun sadece devam etmesi beklenebilir.

Metaverse Titanlarının Çatışması, Microsoft

Microsoft, üç dev arasında en merkezi olmayanıdır: PC yazılım geliştirme, gerçek anlamda “açık” ve izinsiz yazılım ekosistemlerinden biri olmaya devam ediyor – Microsoft’un Windows işletim sistemi aracılığıyla cömertçe kazanç sağladığı ve aynı zamanda yazılım geliştiricilerin değerin çoğunu elde etmesine olanak sağladığı bir ekosistem.

Satya Nadella Metaverse vizyonunu Microsoft Ignite‘ta sundu. Microsoft‘un şu anda durduğu yer:

Deneyimler: Microsoft, deneyimleri ilerletmek ve geliştirmek için 3 titanımızın çoğunu yaptı: Microsoft Flight Simulator gibi yerel ürünler ve Halo, Fallout ve Elder Scrolls gibi hit seriler üreten önde gelen oyun stüdyolarından oluşan bir liste satın alma yoluyla. Minecraft bir ev adıdır; ve Minecraft’ın yaratıcılığı, metaverse’nin yaratıcı ekonomisinin neye benzeyebileceğinin çoğunu gösterir. Microsoft Teams, gelecekte daha kapsamlı ve somutlaştırılmış iş gücü işbirliğinin yolunu açabilecek bir sohbet ve konferans platformudur.

Minecraft, zengin bir içerik oluşturucu ekon omisiyle tamamlanmış bir tür meta veri deposudur.

Keşif: Microsoft, Windows Mağazası sayesinde yazılım dağıtımını işletim sistemine daha da yaklaştırırken, yazılım geliştiricilerin istedikleri gibi dağıtmalarına olanak tanır. Xbox oyun konsolu kapalı bir dağıtım ekosistemine sahiptir. Ve elbette Microsoft, reklam ağlarına ve ikinci en büyük web sayfası arama motoruna sahiptir.

Yaratıcı Ekonomi: Visual Studio ve sayısız diğer araçlar dahil olmak üzere kapsamlı bir geliştirici araçları seti. Ve Minecraft, nispeten açık bir meta veri tabanında nasıl içerik oluşturulacağı konusunda sayısız çocuğu eğitiyor. Microsoft ayrıca, kodsuz /düşük kodlu yaratıcı araçlar ve sanal varlıklar için önemli olacak yapay zeka teknolojisine – özellikle doğal dil işlemeye – yatırım yapıyor .

Uzamsal Hesaplama: DirectX, neredeyse tüm PC yazılımlarının nihayetinde bağlı olduğu 3B grafik API’sidir ve Microsoft, artırılmış gerçekliğin fiziksel ortamımızla sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlayacak işletim sistemi teknolojisine yatırım yapmaktadır. Microsoft’un yatırım yaptığı yapay zeka ve derin öğrenme teknolojisi, artırılmış gerçeklik için kritik olacak olan görüntü tanımaya uygulanabilirliğe sahip.

Ademi merkeziyetçilik: Yukarıda belirtildiği gibi, PC yazılımı geliştirme esasen izinsizdir. Microsoft ayrıca , Facebook Login gibi platformların merkezi kontrolü olmadan kimliğinizi doğrulamak ve kimliğinize sahip olmak için açık ve merkezi olmayan bir araç sağlayabilecek kendi kendini yöneten kimlik gibi teknolojilere de yatırım yapıyor .

İnsan Arayüzü: Xbox oyun sistemi, Microsoft’a GameTech ile çalışma ve onu donanımla çalıştırma konusunda uzun yıllara dayanan deneyim kazandırmıştır. Microsoft, ABD Ordusu ile 21 milyar dolarlık bir anlaşma sayesinde, artırılmış gerçeklik ürünü Hololens üzerinde büyük bir üretim ölçeği oluşturuyor . Hololens hükümet, askeri ve ticari müşterileri hedef alsa da bu, Microsoft’a daha büyük üretim ölçeğinde tüketicilere sunmadan önce onu mükemmelleştirmelerine olanak tanıyan bir avantaj sağlayabilir.

Altyapı: Yarı iletken cephesinde Microsoft, Apple ile aynı seviyede değil – ancak Microsoft’taki açık pozisyonlar herhangi bir gösterge ise, bunu değiştirmeyi düşünüyorlar. Şu anda, yapay zeka silikonunun yanı sıra ekran mühendisliğine yardımcı olacak mühendisler arıyorlar. Öte yandan, Azure bulut altyapısı işi çok büyük ve uygulamaların, oyunların ve metaverse deneyimlerinin etkinleştiricisidir.

Microsoft, Apple’ın yang’ının yin’idir; Apple’ın önemli bir hizmet işine sahip bir donanım şirketi olduğu durumda – Microsoft, büyüyen bir donanım işine sahip bir yazılım ve hizmetler şirketidir. Bu, Microsoft’un çoğu geliştiricinin yazılım ekosistemini benimsemesini sağlamaya yönelik iş modelinde yansıtılmaktadır.

Bill Gates, “Platform, onu kullanan herkesin ekonomik değerinin, onu yaratan şirketin değerini aştığı zamandır” dedi. Microsoft, geliştiricileri başarılı kılmak için yazılım ve hizmetleri satmakla daha çok ilgileniyor ve kiraları ve kontrolü çıkarmakla daha az ilgileniyor (her ne kadar Xbox gibi istisnalar olsa da).

Metaverse Titanlarının Çatışması, Meta (Facebook)

Başlangıçta Facebook’un metaverse yatırımlarını Meta yeniden markalama duyurularından biraz önce yazdım. Orjinalini buradan okuyabilirsiniz. Aşağıdaki döküm, Meta’nın son satın alımlarından bazılarını, diğer titanlarımızla karşılaştırmayı ve Meta’nın şu anda malzeme bilimi ve yarı iletkenlere nasıl yatırım yaptığına dair göstergeleri içerecek şekilde güncellendi:

Deneyimler: Meta içinde edinilen, yaratıcıları Supernatural VR , sanal gerçeklik gerçekleşir sürükleyici bir spor platformu (manzara gibi uzak Mars gibi yüzey olarak!) Düzenli içerik güncellemeleri ve rekabetçi dinamikleri ile birlikte. Facebook ve Instagram, canlı akış gibi gerçek zamanlı deneyimleri giderek daha fazla ekliyor. Ve Venues, sürükleyici bir sosyal deneyimde film izlemenin veya arkadaşlarınızla takılmanın bir yoludur. Facebook Connect 2021 açılış sanal ve artırılmış gerçeklik içinde “somutlaşan” deneyimler doğru bir odak – Facebook kendi ekosistem içinde gelişen meta dizeyi nasıl gördüğünü kaplı.

Keşif: Meta, onları Apple’ın donanım işinden veya Microsoft’un yazılım/hizmet işinden oldukça farklı kılan bir reklam şirketidir. Bu, yaptıkları hemen hemen her şeye yansır; Meta’nın meta veriye yatırım yapmayı beklediği yılda 10 milyar doları (ve daha fazlasını) destekleyecek geliri artırmak için reklamcılık ürünlere entegre edilmelidir. Diğer gelir kaynakları, başka bir keşif şekli olan Oculus mağazasından gelen gelir payını içerir.

Yaratıcı Ekonomi: Horizon Worlds , Meta’nın sanal gerçeklik içeriği oluşturmaya yönelik geliştirici platformudur. İçerik oluşturmaya yönelik kodsuz/düşük kodlu araçlar içerir. Meta ayrıca, avatarınız için NFT’leri kullanarak Meta’ya ait olmayan uygulamalarla birlikte çalışacak aksesuarlar oluşturmayı mümkün kılmayı beklediklerini duyurdu .

Mekansal Hesaplama: Donanım ürünleriyle birlikte Meta, çok katmanlı kullanıcı arayüzleri, dijital hologramlar, jest tanıma için AI vb. oluşturmak için yazılıma yatırım yapıyor.

Ademi Merkeziyetçilik: Meta’nın ademi merkeziyetçilikle ilgili planlarının ne olduğunu gerçekten bilmiyoruz. Dijital cüzdanlar (Novi) ve dijital para biriminde kendi deneyleri (önceden Libra olarak bilinen Diem) konusunda bazı gönülsüz girişimleri oldu. NFT’lerden dijital varlıklar için birlikte çalışabilirlik sağlamanın bir yolu olarak bahsettiler, ancak NFT’lerin izinsiz , merkezi olmayan bir blok zincirinde olduğu gibi özel, merkezi bir blok zincirinde kolayca oluşturulabileceğini belirtmek önemlidir . Ancak, OpenXR gibi açık standartları kullanarak herhangi bir yere yerleştirilebilecek Horizon gibi bir şeyde sürükleyici içerik oluşturabilecek misiniz? Henüz kimse bilmiyor – bunun Meta’nın iş modeline nasıl uyacağını görmek zor olsa da.

İnsan Arayüzü: donanım, Oculus sanal gerçeklik platformunun yanı sıra Ray-Ban Stories akıllı gözlüklerini içerir. İkincisi henüz artırılmış gerçeklik özelliklerini içermese de, bir kameraya, ses tanıma komutlarına ve kulaklık takmaktan daha hoş bulduğum yüksek kaliteli bir ses özelliğine sahipler – ve bu ergonomik form faktörü bize hangi kulaklıkların ne olduğu konusunda bir pencere veriyor. haline dönüşecektir. Ayrıca sinirsel arayüz şirketi CTRL-Labs’ı satın almak için yarım milyar dolardan fazla harcadılar .

Altyapı: Bu, Meta’nın yıllarca gelişmiş donanım ve üretim tecrübesine sahip Microsoft ve Apple’a yetişmeye çalıştığı bir alandır. Oculus, büyük ölçüde diğer tedarikçilerin bileşenlerinden ve yarı iletkenlerinden oluşturuldu, ancak Meta’daki işe alım planları, Apple’ın şu anda sahip olduğu dikey entegrasyonun ayak izlerini takip ederek malzeme bilimi ve yarı iletken mühendisliğine büyük yatırım yapmayı düşündüklerini gösteriyor. İş ilanları, yeni entegre devreler, OLED devre tasarımı geliştirmek için pozisyonlara atıfta bulunur; gelişmiş malzeme mühendisleri (“göze yakın tüketici ekranları için yeni malzemeler”) ve fotonik cihazlar (“Oculus AR/VR ürünlerinde dönüştürücü deneyimler sunmanın özü olan LED ve lazer cihazları”).

Ağ Etkileri ve İş Modeli Farklılıkları

Donanıma, artırılmış gerçeklik başlıklarına, deneyimlere ve bunları yapmak için yaratıcı araçlara yapılan çeşitli yatırımların yanı sıra, Microsoft, Meta ve Apple arasındaki en büyük fark, iş modelleridir.

Özünde:

  • Apple bir donanım şirketidir.
  • Microsoft bir yazılım ve hizmetler şirketidir.
  • Meta/Facebook bir reklam şirketidir.

Her şirketin yeni ürünlere, fiyatlandırmaya, kiralara, mahremiyete, izinlere ve kapı denetimine yaklaşım biçiminin bu DNA’yı yansıtacağına inanıyorum.

Tech’in İki Felsefesinde Ben Thompson, geliştiricileri için en fazla fırsatı yaratan bir platform ile ekonominin çoğunu kendisi için yakalayan bir talep toplayıcı arasındaki ayrımı ortaya koydu.

Apple bugün şöyle görünüyor:

Stratechery’den: Apple, sürdürülebilirliği ve yeniliği etkileyen iOS geliştirici gelirinin çok büyük bir bölümünü ele geçirdi.

Facebook hemen hemen aynı görünüyor – çoğu gelir keşif şeklinde (reklam veya Oculus mağazası aracılığıyla) elde ediliyor.

Microsoft‘un ağ etkileri ve geliri, dağıtımı yakalama ve kontrol etme yeteneğinden çok geliştirici ekosisteminin sağlığından gelir.

Diğer birkaç titan da kayda değer, ancak bu makale için tam olarak payını alamadı.

NVIDIA‘nın yarı iletkenleri, meta veri deposunun büyümesi için kritik olan hemen hemen tüm alanlarda liderdir: grafik işleme birimleri (GPU’lar) , yapay zeka ve veri merkezi işlemleri. Ayrıca, sürükleyici bir alanda çeşitli sanatçılar, mühendisler ve tasarımcılar arasında iş gücü işbirliğine odaklanan Omniverse platformu üzerinde de çalışıyorlar.

Alphabet’in keşif hizmetleri internetteki en önemli hizmetlerdir – Google arama motoru, YouTube ve Google Play mağazası arasında. Stadia ile deneyim katmanına parmaklarını soktular. Donanıma yaklaşımları, işletim sistemini dünyaya (Android) lisanslamak olmuştur. Ve büyüyen bir bulut hizmeti işine sahipler. Bahsedilen tüm şirketler arasında, muhtemelen en çok yapay zeka araştırmalarına yatırım yaptılar. Yine de, metaverse için Apple, Microsoft ve Meta’nın göründüğü gibi tutarlı bir stratejileri yoktur. Bununla birlikte, bunu çabucak düzelttiklerini hayal edebilirsiniz.

Kriptocast 15 – METAVERSE

Metaverse Titanlarının ÇatışmasıMetaverse oldukça derin bir derya, bu alanda çokça içeriği sizlerle paylaşan Kripto RADAR Sosyal Medya Hesaplarını mutlaka TAKİP EDİN!

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Meta Evren - Metaverse Trendleri.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir