1. Anasayfa
  2. Kripto Etkisi

Kripto, Yaratıcı Ekonomiyi Nasıl Değiştiriyor?

Yaratıcı Ekonomi Kripto Varlıklar ile Nasıl Değişiyor?

Kripto, Yaratıcı Ekonomiyi Nasıl Değiştiriyor?
Yaratıcı Ekonomi Kripto Varlıklar ile Nasıl Değişiyor?
0

Kalan Süre

Halving Yaklaşıyor

Yaratıcı Ekonomi, ortaya çıkan çevrimiçi trendler ve yeni kripto ekonomileri, içerik oluşturucuların faydalanması için daha fazla fırsata öncülük ediyor. Çeşitli platformlar, protokoller ve dijital pazar yerlerinin tümü, kullanıcıların dikkati ve sağladıkları yaratıcılık için rekabet ediyor. Bu, özellikle genç dijital-yerli Gen Z kuşağı içinde yüksek düzeyde bağımsızlık ve girişimci zihniyete öncülük ediyor. Kripto ekonomiler, gelecek nesil yaratıcı ekonomi katılımcıları için işin geleceğini şekillendiriyor.

Artık kullanıcıların yaratma, tüketme, oynama, öğrenme, sosyalleşme ve kendilerini tanımlama biçimlerini etkileyen çeşitli “kazanılacak” modeller var. Tüm modellerin altında yatan faktör, yükselen ekonomilerin arkasında iyi bilinen bir itici güç olarak sahiplik faktörüne sahip olsa da, tüm modellerin temel amacı, insan girdisini sermayeye dönüştürerek kullanıcıların para kazanmalarına yardımcı olmaktır.

Stephen McKeon, çalışmanın geleceğini açıklamaya başlarken, “Bu, daha önce tanık olmadığımız bir ölçekte ekonomik güçlendirmenin demokratikleşmesidir

“Muhtemelen bir gün bir protokol için çalışacaksın.”

Oyna-Kazan – Oyuncular oyunun sahibidir

Oyunlar için oyna-kazan iş modelleri patladı ve kripto ekonomisini sarsan ilk iyi bilinen “kazanmak” konsepti oldu.

Kripto sahnesinde patlayan en çok oynanan oyunlar şunlardır: Axie Infinity, Alien Worlds, RONIN, Splinterlands Hive, Bomb Crypto, Upland, DeFi Kingdoms ve daha fazlası.

Oyuncular, oyun içi varlıklara sahip olurken, oyun içi ekonomiye katılarak ve katılarak oyun içi para birimini “kazanabilir” veya oyun içi varlıklar alabilirler. Oyuncular, arazi, karakterler, görünümler ve oyun içi para birimleri gibi oyun içinde değeri olan her şeye “sahip olabilir” ve “kazanabilir”. Geleneksel bir oyundan çok bir ekonomidir.

Ne kadar çok oyuncu oynarsa, oyun içindeki varlıkların veya jetonların kullanımında o kadar fazla değer elde edilir. Para kazanma fırsatı, ister yerel bir jeton, ister mevcut bir kripto para birimi veya kazanılan NFT olsun, oyuncuları motive eder. Oyun geliştiricileri ilk kez oyunlarının oyuncularıyla yeni bir ilişki biçimi keşfediyor. Geliştiriciler, oyuncuları oyun içinde zaman geçirmeye gerçekten ilgi duyan ve değerli varlıkları elinde tutmak ve bunları ticarette dağıtmak istemelerini sağlayan oyna-kazan ekonomileri tasarlamaya ihtiyaç duyduğundan, geliştiriciler oyuncularıyla bir ortaklık kuruyor.

Geliştiriciler, oyun içindeki işlemlerden, jetonlarının değer artışından ve hatta oyunculara reklam göstererek fayda sağlayabilir. En önemli faktör dikkattir. Oyuncular çok zaman harcadıkça, geliştiriciler oyuncularını güçlendirirken karlarını da elde edebilecekler.

Kazanmak için Hareket Et!

Yeni kripto ekonomilerinde ses getiren bir sonraki trend olan “kazanmak” modeli, insanları token kazanmak için hareket ederek sağlık ve spor aktivitelerinden para kazanmaya teşvik eden “hareket et kazan” modelidir. Kullanıcılar para kazanmak için oyunlara katılmak yerine, koşmak, para kazanmak için fiziksel aktivitelere katılabilirler. Bu, veri toplama ve vücut aktivitesi yoluyla mümkün olur.

Bir akıllı saat veya akıllı telefon aracılığıyla ve bunu uygulama içi varlıkların dönüşümünü belirlemek için kullanmak mümkün.

Muhtemelen, hareketi teşvik etme konseptiyle oynayan ilk popüler oyun, kullanıcıların GPS izleme yoluyla Pokémon’ları yakalamak için dışarıdaki çeşitli yerlere hareket etmelerini gerektiren Pokèmon Go idi.

Araştırmalar, Pokémon Go’nun insanları ortalama 2.000 adım daha yürüdüğünü bile göstermişti.

Kripto ekonomileri sayesinde, kullanıcılar hareketlerinden gerçekten para kazanabilirler. Bu, Pokémon Go’nun kullanıcılara Pokémon’ların tam sahipliğini NFT’ler şeklinde vererek, daha sonra kazanmak için ticaret yapabilecekleri bir şekilde benzer olacaktır.

2018 yılında kurulan bir proje olan SweatCoin, kullanıcılarına egzersiz yapmaları için dijital para ödeyen ilk uygulamalardan biriydi. Yürümeye, koşmaya veya kazanmak için koşmaya artan ilgiyi gösteren başka popüler kripto fitness projeleri de var. Bunun bir örneği, oyuncuların dijital evcil hayvanlar toplayabileceği ve hareket ettikçe XP kazanabileceği ve evcil hayvanlarını daha fazla beslemek, savaşmak ve daha fazla değer elde etmek için geliştirmek için gerekli olan Genopets‘tir. Bir başka iyi bilinen proje, birçok kullanıcının bir günde yürüyerek 357 $ ‘a kadar kazanmak gibi başarı durumlarını paylaştığı StepN‘dir.

image 1
StepN Kılavuzu: Egzersiz Yaparken Kripto Kazanmanızı Sağlayan Uygulama

Step App, fitness ekonomisi için oyunlaştırılmış bir metaverse yaratan bir sonraki fitness projesidir. FitFi ve “move2earn”, hem fitness hem de oyun endüstrisini bir araya getirerek, NFT’ler ve coğrafi konum aracılığıyla meta veri tabanındaki dijital deneyimlere bağlı fiziksel deneyimlere sahip oluyor, buna daldırma için AR dahil. Step Uygulaması, bir yönetişim belirteci olan FITFI ve kazanılan oyun içi belirteç olan KCAL ile birden fazla belirteç emisyonuna sahiptir. STEPN ve Sweat Coin‘den farklı olarak Step App, başkalarına meta veri deposunda oluşturulacak araçlar sağlayan bir yazılım geliştirme kiti oluşturma planını da duyurdu. Step Uygulaması ayrıca “kazanmak için dansı” duyurdu.

Genel olarak, “kazanmak için hareket” modeli genellikle hareketi ve kazanç potansiyelini izlemek için gerekli ve kullanılan bir NFT spor ayakkabı satın alarak önceden bir yatırım gerektirir. Kullanıcıların, NFT spor ayakkabılarını kiralayarak ve sonucu diğer oyuncular arasında kar paylaşımı yaparak daha ucuza kazanma modelinden yararlanmalarının başka yolları da vardır . Sağlık ve oyunlaştırma ile ilgili daha fazla kavram, örneğin kazanmak için meditasyon yapmak veya uyumak için uyumak. Burada daha büyük bir ilgi, sağlık verilerini toplamak ve katılımcıların kendi verilerinden para kazanmalarını sağlamaktır.

Kazanmak için yarat

İçerik Oluşturucu Ekonomisi patlaması, tahmini 104.2 milyar dolarlık pazar büyüklüğüyle (Mayıs 2021 itibarıyla) sürekli büyüyor. İçerik oluşturucu ekonomisi, içerik oluşturucuları, küratörleri, blog yazarlarını, kameramanları, vlogger’ları, etkileyicileri ve topluluklara dağıtan platformlarda doğrudan veya dolaylı olarak para kazanılan içerikle ilgili diğer her türlü yaratıcılığı kapsar.

Özellikle sosyal medya olmak üzere platformlardaki izleyiciler ve kullanıcılar hızla büyüdü, dünyanın yarısından fazlası şu anda sosyal medya kullanıyor (%58,4) 4,62 milyar insan ve son 12 ayda yalnızca 424 milyon yeni kullanıcı çevrimiçi oluyor. Bu, içerik oluşturuculara daha fazla kişiye ulaşma ve içeriklerinden veya yaratıcılıklarından para kazanma konusunda daha da büyük bir fırsat verir. Ancak, Mario Gabriele’nin açıkladığı gibi, şimdiye kadar içerik oluşturucular için platformlarda optimal olmayan bir kurulum vardı:

“En iyi içerik oluşturucular genellikle üzerinde çalıştıkları platform için yakalayabileceklerinden çok daha fazla değer üretirler.”

Oyun geliştiricileri, oyuncu toplulukları için sanal deneyimler yaratarak Roblox gibi platformlara katkıda bulunur; YouTube, Twitter, Instagram, Facebook, Twitch ve TikTok’ta eğlenceli topluluklar için günlük içerik sağlayan içerik oluşturucular – pek çok platform, kendilerine dikkat çeken ve bunu yapabilen içerik oluşturuculardan yararlanır. reklamverenler aracılığıyla bu ilgiden para kazanmak için. Yine de içerik oluşturucuların aldığı reklam geliri payı veya kar payı küçüktür ve içerik oluşturucular genellikle gerçekten geçimlerini sağlamak için platform dışı sponsorluklara veya elçiliklere başvurmak zorunda kalırlar.

Kripto ekonomileri artık yaratıcıların yaratıcı emek yoluyla gelir elde etmeleri için teşvikler ve yeni fırsatlar geliştiriyor. “Kazanmak için yarat” modeline bakıldığında özellikle ilginç olan bir içerik türü vardır. Ağızdan ağza bir içeriktir. Bunun nedeni, başta ürün/proje önerileri olmak üzere markalarla ilgili bir tür kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC) olması ve reklamverenlerin içerik oluşturuculara dönüşüm sağlamayan reklamlar yerine içeriği kullanmaları için doğrudan ödeme yapmaları için ilgi sağlamasıdır. WOM Protokolü özgün öneriler için içerik oluşturucuları ödüllendirmek ve reklamverenlerin markalarının içeriğini kullanmak ve artırmak için sisteme ödeme yapmalarını sağlamak için tokenize edilmiş bir para kazanma modeli geliştirdi. Bu, reklamverenlerin marka hayranlarını keşfetmelerine, içerikleriyle kampanyalar yürütmelerine veya sosyal kanıt için web sitelerinde önerileri sergilemelerine olanak tanıyan merkezi olmayan WOM kampanya yöneticisi aracılığıyla mümkün olur. Protokol herhangi bir web sitesine, platforma veya uygulamaya entegre edilebilir ve şu anda web3 ile ilgili videolar için TikTok olarak bilinen BULLZ uygulamasında yayındadır.

İçerik oluşturmayı teşvik eden diğer projeler şunlardır: Audius, kullanıcıların müzik parçaları yükleyebilecekleri, çalma listeleri düzenleyebilecekleri ve çekiş için AUDIO jetonları kazanabilecekleri ve hatta üzerinde çalıştığını açıklayan Reddit Topluluk Puanlarını genişletmek kripto tokeni ödüllendirme girişimini ödüllendirmek için Reddit uygulamasında üyelik, bahşiş, rozetler ve ödeme yapmak için kullanılabilecek jetonlu alt dizinlerdeki katılımcılar modeli geliştirdi.

Kazanmak, Oran, Oy

Judge-to-earn / Rate-to-earn / Vote-to-earn

Hakim-kazanmak, kazanmak-oran veya oy-kazanmak, daha büyük merkezi olmayan ağları koordine ederken nitel bilgi ihtiyacı ile ortaya çıkan para kazanma modelleridir. Yargılama görevleri, küratörlük, risk değerlendirmesi, uyuşmazlık çözümü, değerlendirme, itibar ve insanların yargıç olarak hizmet ettiği ancak toplu halde yargılanabileceği öznel olan diğer görevleri içerebilir.

Stephen McKeon’un belirttiği gibi, özellikle akıllı sözleşmelerin yalnızca insanların yargısıyla iletilebilecek yumuşak bilgilere ihtiyacı olacağından, “öznel kehanetlerin yükselişini göreceğiz”.

Hakim/oran/kazanmak için oy uygulamasını kapsayan gelişmekte olan projeler:

– Merkezi olmayan yönetim veya uyuşmazlık çözümü: Aragon, UMA Protokolü, Kleros, Rüşvet

– Küratörlük: WOM Protokolünün WOM Authenticator Uygulaması, izleyicilerin değerli ürün veya proje önerilerini filtrelemeye yardımcı olmak için hızlı bir kalite kontrolü için içeriği izleyip derecelendirebileceği ve NFT’ler için merkezi olmayan küratörlük üzerinde çalışan SuperRare ve JPG.

– Katkı/Katılım ödülleri: Koordinasyon

– Öznel değerlendirme: NFT değerlemesinde akran tahmin modelleri için sonuç.

İzle Kazan

Bir başka iyi bilinen para kazanma fırsatı, YouTube’u izleyip izlemediğine bakılmaksızın kullanıcıları dikkatleri için ödüllendiren “kazanmak için izle” modelidir. jetonlar veya Cesur ödüller gibi reklamları izleyerek kazanma. Ayrıca, Coub 105 milyon kullanıcısı için “kazanmak için izle” ödüllerine odaklandığını duyurdu.

Öğren Kazan

İnsanları öğrenmeye teşvik etme kavramı, öğrencilerin eğitim maliyetlerini karşılamak zorunda olduğu, ağırlıklı olarak “öğrenmek için öde” olan geleneksel eğitim iş modelinden yeni bir paradigma kaymasıdır. Bununla birlikte, yakın tarihli bir LinkedIn Workplace Learning raporu, “L&D liderlerinin %46’sı, bu yıl beceri geliştirmenin veya yeniden beceri kazanmanın en çok odaklanılan alan olduğunu söyledi“. Bu, tartışmaya açık bir şekilde, yeni inovasyonlar ve beceriler, işgücünün becerilerini artırma ihtiyacını körüklediğinden ve hatta bazı durumlarda, sadece zaman içinde modası geçmiş olan önceki yöntemleri öğrenmeden ortaya çıkıyor.

Daha büyük şirketler, kurslarını veya araçlarını ücretsiz olarak sunuyor. Örneğin, Google, tüm kurs paketini öğrenmek isteyen herkes için kullanılabilir hale getirmek. “Dijital eğitimi ücretsiz olarak öğrenin.” – Onların kurslarını tanıtmak için slogan. Birçok öğrenci, iş piyasasında çekici olmanın ve potansiyel olarak ücretli bir iş bulmanın teşvikiyle öğrenmeye motive olmuştur. Kripto endüstrisi, öğrenciye yeni bir şey öğrenerek sağladıkları değerin bir kısmına gerçekten sahip olduklarında daha fazla “oyunda görünüm” veren yeni bir “öğren kazan” modelinde öğrenmeyi teşvik ederek konsepti genişletiyor.

Bu, Google Analytics’i nasıl kullanacağınızı öğrenmek için size ücretsiz eğitim sunan Google’ın modeline benzer.

Seth Godin‘in bir keresinde paylaştığı gibi: “İnternet şimdiye kadar geliştirilmiş en büyük kendi kendine eğitim kaynağıdır, ancak çok azı bir motorla gelmediği için bundan faydalanır.” “Öğren Kazan” modeli, bu motoru, gerekli katılım veya eylemlerle açıkça bağlantılı olan parasal teşvikler yoluyla sağlar.

Kripto protokolleri, yeteneklere ihtiyaç duydukları ve genel olarak protokollerini gerçekten kullanan kullanıcılar için bir ürün pazarına uygun olduğunu kanıtladıkları için, öğrenme ve teknolojilerini benimseme sürecine doğrudan sponsor olmaya isteklidir. RabbitHole, çeşitli protokollerin/projelerin belirli görevlerini tamamlarken kullanıcıların ödüllendirilmesine yardımcı olan bir proje örneğidir. Kullanıcıları yeni beceriler ve sahipliğinin bir parçasını aldıkları yerleşik protokolleri öğrenmeleri için ödüllendirerek , ağlarını büyüterek her iki taraf için de bir kazan-kazan olan protokolün değeri de artar. Artık borsalar ve fiyat takip hizmetleri bile Coinmarketcap, Coinbase, KuCoin ve daha pek çok kripto projesiyle ortaklık kurarak “ÖĞREN KAZAN” modelini kolaylaştırmaya çalışıyor.

Buna ek olarak, Animoca Brands, milyarlarca dolarlık NFT ve oyun işine eğitim ekleme planını açıkladı: “Kripto ekosistemi ödül kazanmak için yeni yollar uygulamaya devam ederken, Siu öğretmen ekonomisini “öğrenmeyi öğren” yaklaşımıyla yönlendirmeyi umduğunu söyledi. “KAZAN” veya “öğret ve kazan” modeli, böylece hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin zamanı bir jeton veya nakit olarak ödüllendirilebilir.” Bu aynı zamanda sadece öğrencileri değil, eğitimcileri de ödüllendirmenin bir yolunu bulma konusundaki ilgiyi gösteriyor.

Giyerek Kazan

Metaverse’lerin yükselişi ve dünyanın fizikselden dijitale kaymasıyla, 3 trilyon dolarlık küresel moda sektörü kurtulamayacak. Gucci, Ray-Ban, Louis Vuitton, Nike, Adidas gibi birçok moda markası şimdiden sanal giyilebilir ürünler sunan NFT alanına taşınıyor. Yakında kullanıcılar, sanal dünyalarda veya artırılmış gerçeklik aracılığıyla gerçek hayatta dijital modadan yararlanabilecekler.

Bu ortamlarda NFT takmak veya kullanmak, NFT’lere daha fazla fayda sağlamak için yaklaşan bir para kazanma modeli haline geliyor. AKINGS, NFT sahiplerini sanal dünyalarda veya çevrimiçi oyunlarda AKINGS fitlerini her “giydiklerinde” ödüllendirir. Bu, markaların kullanıcılara sanal para birimlerinin bir airdrop’unu göndereceği veya dış görünümlerini veya dijital koleksiyonlarını giymeleri için güçlendirmeler veya yeni sınırlı sürümler sunacağı bir geleceğin kilidini açabilir.

Gelecekte Para Kazanma

Kripto ekonomileri ile birleşen dijital teknolojiler, işin geleceğini yeniden şekillendiriyor. Gig ekonomisinde, insanları çeşitli görevler yapma ve kazanma konusunda güçlendiren çok para birimli bir gelecek göreceğiz gibi görünüyor. Sadece bir kuruluş için çalışan insanların olup olmayacağı muhtemelen bireysel tercihlere bağlıdır, ancak birden fazla gelir akışından yararlanmak için fırsatlar vardır.

Tüm “kazanılacak” modellere derinlemesine bakılmalıdır ve sorulacak geçerli sorular şunlardır:

  • Bu eylemler neden finansal olarak ödüllendirilmelidir?
  • Uygulanabilir bir modele sahip olmak için net bir değer sistemi olması gerekir.
  • Aslında sisteme kim para ödüyor? Veya
  • Sürdürülebilir bir modele sahip olmak için net bir “işveren” olması gerekiyor.
  • İlginç bir şekilde, “kazanılacak” modeller bir oyun ortamından başladı ve Chris Dixon’ın ünlü olarak yazdığı gibi, “bir sonraki büyük şey bir oyuncak gibi görünmeye başlar.”

Yeni para kazanma fikirleriyle oynamaya hazır mısınız?

Bunlara Mutlaka Göz Atın!

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Kripto RADAR, Güncel kripto para haberleri ve analizleri portalı.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir