1. Anasayfa
  2. Metaverse

Metaverse ve Ötesi [Kronolojik Sıra]

Metaverse ve Ötesi [Kronolojik Sıra]
Metaverse ve Ötesi
0

Kalan Süre

Halving Yaklaşıyor

Metaverse ve Ötesi

Bu blogda bugün bildiğimiz şekliyle meta veri deposunun gelişmesine yol açan önemli olaylara bakıyoruz.

Bize göre meta veri tabanı, İnternet’in atası olan ARPANET için TCP/IP protokolünün benimsenmesiyle başladı. Diğer dikkate değer olaylar, Bitcoin ve Ethereum’un icadı olan SecondLife’ın piyasaya sürülmesi ve Facebook’un Meta olarak yeniden markalaşmasıdır.

Ayrıca metaverse gelişiminin son 10 yılda hızlandığını da not ediyoruz.

1983 – İnternetin Doğuşu

Bilgisayarların uzun mesafelerde iletişim kurmasını sağlayan İnternet protokolü olan TCP/IP, ARPANET (İnternet’in öncülü) için protokol standardı olarak benimsenmiştir.

1992 – Snow Crash

Metaverse terimi, ilk olarak, çok oyunculu bir çevrimiçi oyuna benzeyen sanal gerçeklik tabanlı bir İnternet’i tanımlamak için ortaya çıktı.

2003 – Second Life’ın Lansmanı

Bir metaverse’in erken bir versiyonu olarak adlandırılan Second Life, sağlam bir ekonomiye sahip, yalnızca yetişkinlere yönelik bir sanal dünya olarak piyasaya çıkıyor.

2006 – Roblox’un Lansmanı

Roblox, kullanıcıların kendi oyunlarını oluşturabilecekleri ve başkaları tarafından yapılmış oyunları oynayabilecekleri çevrimiçi bir platform olarak piyasaya çıkıyor. 2018 yılında 13 yaş altı çocuklar için en büyük eğlence platformu haline geliyor.

2009 – Bitcoin’in İcadı

Bitcoin, dijital kıtlığı mümkün kılan ilk kripto para birimi olur.

2012 – NFT’lerin Buluşu (Fungible Tokens)

Coloured Coins, Bitcoin ağında piyasaya sürüldü ve yaratılan ilk NFT oldu.

2015 – Ethereum’un Ortaya Çıkışı

Ethereum, akıllı sözleşme özelliğine sahip ilk blok zinciri olur ve uygulamaların merkezi bir varlık tarafından kontrol edilmeden oluşturulmasına izin verir.

2016 – Oculus Rift’in Lansmanı

Facebook, Oculus’u 2 yıl önce 2 milyar dolara satın aldıktan sonra modern çağın ilk tüketici sanal gerçeklik başlığını piyasaya sürdü.

2018- Hazır Oyuncu Bir Film

Dünya çapında 582 milyon dolar hasılat elde eden Ready Player One, ana akım izleyicilere sanal bir dünya konseptini anlatıyor.

2020- Decentraland Lansmanı

İlk merkezi olmayan sanal dünya Ethereum’da piyasaya sürüldü.

2020- COVID-19

COVID-19 karantinaları, ekranların önünde geçirilen saatlerin sayısını artırıyor.

2021- NFT’ler Yaygınlaşıyor

CryptoPunks, Bored Apes Yacht Club ve diğerleri, NFT’leri ana akım haline getirdi. OpenSea‘deki aylık hacim, bir önceki ay sadece 328 milyon dolardan Ağustos’ta 3.4 milyar dolara yükseldi.

2021- Facebook Meta olarak yeniden markalaşıyor

Meta veri deposu terimi uluslararası bir terim haline gelir. Dünya çapında Google Trendler’de zirveler terimini, açılış konuşmasına denk gelecek şekilde arar. * BKNZ : META *

Bunlara Mutlaka Göz Atın!

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Meta Evren - Metaverse Trendleri.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir