2022’de insanların oynama, çalışma, öğrenme veya sadece takılma biçiminde bir değişim göreceğiz. Bu bağlantının bir kısmı, insanların sorunsuz bir şekilde bir araya geldiği ve milyonlarca 3D sanal deneyimde etkileşime girdiği dijital bir yer olan Metaverse’e taşınacak. Metaverse’in ilk yinelemeleri 1980’lerde VPL Research’ün DataSuit’i ve 2003’te Linden Lab’ın Second Life‘ı ile ortaya çıktı. Ancak, birçok platform kendi Metaverse sürümlerini tasavvur edip inşa ettiğinden, 2020’de çok gerçek hissettirmeye başladı.
Pandemi, fiziksel mesafe gereksinimleriyle birlikte, giderek artan sayıda ortak insan deneyimi için insanları çevrimiçi dijital ortamlara getirdi. Çevrimiçi doğum günü partilerinden iş görüşmelerine kadar çeşitli toplantılara ev sahipliği yapmak için oyun platformları kullanılıyor. Konserlerden film galalarına kadar Metaverse’de toplu bir sanal ve sosyal varlığın keyfini çıkaran milyonlarca avatarla daha fazla etkinlik görüyoruz. Oyun başlangıçta bu tür dijital ortak deneyimlerin alanı olsa da, hızla genişlemektedir. Bu değişim, eğlence markalarının ve sanatçılarının, fiziksel birliktelik ile sosyal tüketimin birdenbire neredeyse imkansız hale geldiği bir dünyada izleyicilerine ulaşmak için yenilikçi formatlar ve yollar üretmeleri için aciliyet yarattı.
2021 boyunca, Metaverse yaygın bir kullanıma sahip olacak ve bir insan ortak deneyim aracı olmaya başlayacak. İnsanlar sadece oyun oynamak için değil, aynı zamanda yeni bir film fragmanına göz atmak veya kullanıcı tarafından oluşturulan videolara gülmek için sanal dünyalarda buluşacaklar. Eğitim, çevrimiçi kodlamayı öğrenmekten fizik veya biyoloji simülasyonları ile temel bilimleri öğrenmeye geçecek ve nihayetinde sınıfların içinde düzenlendiği sürükleyici bir ortam haline gelecektir. Bazıları, uzaktan çalışan meslektaşlarıyla buluşabilecekleri üniversite kampüsü veya şirketlerinin genel merkezi gibi tanıdık fiziksel yerleri yeniden yaratmaktan keyif alabilir.
2021’de bu devasa, sürükleyici sanal olayların oluşturulmasında bir artış göreceğiz. Metaverse‘in teknik yetenekleri genişledikçe binlerce kişinin aynı anda bu olaylara tanık olması mümkün hale gelecek. Bunlar, sanatçıların ve hayranların yeni tür canlı deneyimler yaratmak için bir araya geldiği etkileşimin sınırlarını zorlayacak. Bundan, yeni Metaverse yıldızları yaratarak ve sosyal medya etkileyicilerinin yükselişine benzer kariyerler başlatan yeni eğlence biçimleri ortaya çıkacak.
Metaverse, büyük şirketleri ve endüstri etkinliklerini destekleyen, bir kokteyl partisinde sunumların veya ağların izlenebileceği 3D sanal toplantılarla uzaktan çalışmayı da mümkün kılacaktır. Birlikte yaratmak, Metaverse’de oyun tasarımı gibi dijital deneyimlerden moda ve mimariye kadar büyük ölçüde genişleyecektir.
Metaverse tartışmasız çevrimiçi iletişimde telefon veya internet kadar büyük bir değişimdir. Önümüzdeki birkaç on yıl içinde uygulamaları en çılgın hayal gücümüzün ötesine geçecek. Belki de sunduğu en büyük fırsat, hayatın her kesiminden insanları bir araya getirmek ve sivil bir dijital toplumu teşvik etmektir. 2021’de bu yeni toplum gerçek anlamda ortaya çıkmaya başlayacak.