1. Anasayfa
  2. Metaverse

Yaratıcı Ekonominin Evrimi

Yaratıcı Ekonomilerin Evrimi - Öncü Çağ, Mühendislik Çağı, Yaratıcı Çağ.

Yaratıcı Ekonominin Evrimi
Yaratıcı Ekonominin Evrimi - Pioneer Era, Engineering Era, Creator Era
1

Yaratıcı Ekonominin Evrimi – “Yaratıcı ekonomisi” yaratıcılığı serbest bırakmakla ilgilidir – geçmişte var olan yüksek teknolojik engellerle kısıtlanmadan herkesin bir izleyici kitlesi etrafında bir yaşam kazanmasını veya bir iş kurmasını sağlamak.

Yaratıcı Ekonomilerin Evrimi – Öncü Çağ, Mühendislik Çağı, Yaratıcı Çağ.

Artık geriye bakmak ve tahmin edilebilir bir modelin nasıl işlediğini görmek için yeterli geçmişe sahibiz: ister geçmişte masaüstü yayıncılık, isterse daha yakın zamanda e-ticaret ve 3D motorlar olsun, herhangi bir yaratıcı endüstride birkaç aşama vardır:

Pioneer Çağ – ilk film teknolojisi yaırımcılrı Amazon veya Pixar, kendi teknolojilerini yarattı.

Mühendislik Çağ , aşağıdan yukarı araçlarını ve boğulmuş mühendislik ekipleri desteklemek için ortaya çıkar.

Yaratıcı Çağ , zaman yukarıdan aşağıya araçları yaratıcılarının çok daha büyük bir pazar desteklemeye ortaya ve önceki dönemlerin işletmelerin birçoğu bozabilir.

Bunun nasıl gerçekleştiğini görmek için bu dönemleri daha ayrıntılı inceleyelim.

Yaratıcı Ekonominin Evrimi

Öncü Dönem (Pioneer Era)

Piyasanın bu aşamasında onlardan önce gelen hiçbir şey yok. Ana rekabet avantajı, ilk hamle yapan kişi olmakla elde edilir; içerik oluşturucuların müşterileri hatalara, gecikmelere ve sorunlara karşı biraz daha hoşgörülü olma eğilimindedir. Bu ortam, yaratıcı çıktılar üretmek için kendi teknolojilerini oluşturmak için sermaye, zaman ve uzmanlığa sahip yenilikçileri destekliyor.

Ekipler, yaratıcı vizyon tarafından yönlendirilme eğilimindedir, ancak teknolojik yetenekler tarafından yönlendirilir.

Bu aşamadan çıkan liderler , teknolojik olmayan rekabet avantajlarına güvenen piyasa görevlileri için yıkıcı olma eğilimindedir .

Zynga’nın Farmville’i, sosyal oyunların Pioneer Era’sından bir oyun örneğiydi.

Bu aşamadaki şirketlere örnekler:

Pixar — kendi RenderMan motoru üzerine inşa edilmiş, 3D grafiklere dayalı öncü animasyon

Amazon — e-ticaretin şafağında

İlk oyun şirketlerinden biri olan Electronic Arts, tescilli bir 3D motor (Frostbite) ve canlı altyapı (Origin) oluşturmaya devam etti.

Zynga — sosyal oyunlarda

Supercell — canlı mobil oyunların şafağında

Mühendislik Çağı

Yaratıcı bir pazar daha yerleşik hale geldikçe, en iyi uygulamalardan bazılarını öğrenmiş ve kolaylaştırıcı teknolojileri kendileri oluşturma deneyimine sahip bir ekip diasporası var.

Bir sermaye akışı var ve ayrıca epeyce hızlı takipçi var.

Ekipler mühendislik ağırlıklı olma eğilimindedir ve her şeyi daha önce inşa etmiş kişiler tarafından yönetilir. Ancak, pazar talebini karşılayacak kadar deneyimli mühendis yok – ve pazara yeterince hızlı girerken tekerleği sürekli olarak yeniden icat etmek için çok fazla rekabet var.

Yazılım şirketleri ve açık kaynak projeleri, bu aşamada mühendislere bir can simidi atmak için ortaya çıkma eğilimindedir: ekipleri, uygulamanın teknik olarak karmaşık ve tekrarlayan bazı yönlerinden kurtarabilecek araçlar ve ara yazılımlar.

Piyasanın bu aşamasındaki yaratıcı çalışmaların çoğu:

İnovasyonu (yıkıcı olmaktan ziyade) sürdürmek

Doğrudan yaratıcı endüstrilere dağıtılan sermaye için nakit geri dönüşler

Aşağıdan yukarıya uygulama : Mühendisler, bileşenlerin kendisinden ziyade farklı bileşenlerin sistem entegrasyonuna odaklanma eğilimindedir.

Mühendislik genellikle bir kolaylaştırıcıdan çok bir kısıtlamadır (örneğin, içerik oluşturucular bir şeyin olmamasının nedeninin “mühendisliğin üzerinde çalışması gerektiğini” duyarlar… ve her zaman bunu daha hızlı yapabilecek bir rakip vardır .)

Bu aşamadaki teknolojiler, yaratıcı endüstrilerdeki nişlerden ziyade geniş sektörler arası uygulamaları destekler.

Ruby on Rails, dinamik web siteleri oluşturmayı mühendisler için çok daha kolay hale getirdi.

Örnekler şunları içerir:

  • 3D grafikler için DirectX ve WebGL
  • Dinamik web sitesi iskelesi için Ruby on Rails ve Node.js
  • Kredi kartı işlemlerini etkinleştirmek için şerit
  • Veri depolama için MySQL ve MongoDB

Bu aşamada başarılı olan yaratıcı endüstrilerden şirketler, en iyi uygulamaları ve teknoloji araç kutularını uygulamada ustadır ve sıklıkla isabet odaklıdırlar.

Oluşturucu Dönemi

Bu çağda, yaratıcı çalışma, olanak sağlayan yeniliklerden ayrılıyor.

İçerik oluşturucular, insanlar için içerik ve deneyimler üretiyorlar ve rekabet avantajları, belirli topluluklara ilişkin benzersiz anlayışlarından, izleyicilerle yeni bağlantı kurma yollarından, yeni hikaye anlatımı biçimlerinden ve yeni ifade biçimlerine hakim olmalarından geliyor.

Ancak bu yaratıcılar, Mühendislik Çağında var olan kısıtlamalardan dolayı hüsrana uğradılar: teknoloji darboğazları, süreçlerde çeviklik eksikliği, sermaye eksikliği, zaman ve yaratıcı ifade üzerindeki genel sınırlamalar.

İçerik oluşturucular gerçekten kendileri için olan bir şey talep ediyor ve buna acilen ihtiyaçları var, çünkü rekabet edebilecekleri hızla artan bir içerik oluşturucu popülasyonu var ve rekabetin kalitesi artıyor.

İçerik oluşturucuların, yaratıcı ifade konusundaki temel yetkinliklerini ikiye katlamaları gerekiyor… ki tüm yapmak istedikleri buydu . Teknolojik darboğazlara katlanmak acı vericidir. Sistem entegrasyonu il e uğraşmak istedikleri için çok az insan herhangi bir yaratıcı endüstriye girdi.

Acılarını ne çözer?

Pazarın bu aşamasında çözümler yapmak daha zordur. Talep ederler:

İçerik oluşturucuların topluluklarla daha doğrudan bağlantı kurması ve çok daha fazla çeviklikle öğrenmesi/tepki vermesi/büyümesi gerektiği anlayışı.

İçerik oluşturucu çabalarından kolayca para kazanma ve içerik oluşturucuları izleyici ve alıcı pazarlarıyla bağlantı kurma yöntemleri.

Yaratıcının sürecinin pragmatik gerçeklerine yönelik iş akışı.

Teknolojik blokları yığmaya yönelik aşağıdan yukarıya mühendislik zihniyetinin tersine çevrilmesi, içerik oluşturucuyu güçlendirmeye yönelik yukarıdan aşağıya bir yaklaşıma. Tipik olarak bu şu anlama gelir: daha görsel, daha duyarlı, daha organize ve daha az teknik.

Daha önce mühendislik veya sistem entegrasyonu olan görevlerin çoğunu sadece işe yarayan “büyüye” dönüştürmek.

Yaratıcı Çağın Etkisi

Bu gereksinimleri destekleyen ürünler ortaya çıktığında, sonuç:

Yaratıcı neşe. Sevdikleri işi yapmaya başlarlar.

Radikal demokratikleşme : Çok daha fazla içerik oluşturucu pazara katılır ve ekonomik fırsatların bir güç yasası dağılımı vardır (örneğin, bireyler ve küçük ekipler genellikle çok büyük sonuçlar doğurabilir).

Bozulması , çok yavaş, çok pahalı çok kırılgan ve çok güvenilmez eski teknolojilere bağımlı olan piyasa katılımcılarının.

Öncü teknolojilerin bir sonraki dalgası için mühendislik kaynaklarını serbest bırakmak.

Patlayıcı Büyüme

En heyecan verici şirketlerden bazıları pazarın bu aşamasında doğmuştur. Örnekler şunları içerir:

Adobe: Masaüstü yayıncılık ve video düzenleme pazarlarını serbest bıraktı.

Wix: Web sitesi oluşturmayı herkes için erişilebilir hale getirmek.

Shopify: Bir e-ticaret işi yaratmayı herkesin yapabileceği bir şeye dönüştürerek, küçük işletmelerden dakikada 2000$’dan fazla kazanan bir kahve şirketine ve Budweiser gibi devlere kadar her şeye güç kattı.

Roblox: Çoklu evren deneyimleri ve oyunları yaratmayı neredeyse herkesin deneyebileceği bir şeye dönüştürdü; bugün Roblox deneyimleriyle yılda $10M+ kazanan genç yetişkinler var .

YouTube: Önceden kaydedilmiş video yayınlamayı herkesin yapabileceği bir şey haline getirdi – bugün, MrBeast ve Ryan Kaji YouTube içerik oluşturucuları olarak on milyonlarca kazanıyor.

Twitch: Canlı video akışını herkes için gerçeğe dönüştürerek Fortnite oyuncusu Tyler “Ninja” Blevins’in milyonlar kazanmasını sağladı.

Unity: 3D oyunlar oluşturmayı çok daha az teknik bir şeye dönüştürerek Activision gibi içerik oluşturucuların küçük bir ekiple Hearthstone (1 milyar $ + franchise) başlatmasına ve InnerSloth’un yalnızca 3 geliştiriciyle megahit “Aramızda” yapmasına olanak sağladı.

3 oyun yapımcısı tarafından inşa edilen Aramızda, 200 milyondan fazla kez indirildi. Bu, geliştirici başına 66 milyon eder.

Sonuç Bağlamı

Yaratıcı Çağ birkaç sektörde devam ediyor: canlı yayın, video, grafik tasarım, e-ticaret ve belirli oyun türleri.

Meta veri deposu ve canlı oyun gibi diğer endüstriler emekleme döneminde kalmaya devam ediyor – ancak önümüzdeki yıllarda, kendileri için tasarlanmış platformlar tarafından desteklenen yeni içerik oluşturucuların gelgit dalgasını, büyük ekonomik fırsatları yakalarken ve yerleşikleri bozarken izlemek heyecan verici olacak.

Kriptocast 15 – METAVERSE

Yaratıcı Ekonominin Evrimi – Metaverse oldukça derin bir derya, bu alanda çokça içeriği sizlerle paylaşan Kripto RADAR Sosyal Medya Hesaplarını mutlaka TAKİP EDİN!

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Meta Evren - Metaverse Trendleri.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Yorumlar (1)

    1. Ocak 7, 2022

      Bitcoinle ile ilgili bilmediğim ne kadar şey varsa öğrendim sayenizde.emeğinize sağlık

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir