1. Anasayfa
  2. Metaverse İnşa Etmek

Oyun Ekonomisi, Bölüm 2: Dijital Koleksiyon Öğeleri ve NFT’ler

Oyun Ekonomisi, Bölüm 2: Dijital Koleksiyon Öğeleri ve NFT’ler
Oyun Ekonomisi - Bölüm 2: Dijital Koleksiyon Öğeleri ve NFT'ler
0

Kalan Süre

Halving Yaklaşıyor

Oyun Ekonomisi – Non-Fungible Token (NFT) teknolojisinin etkinleştirdiği yeni bir dijital koleksiyon sınıfı, hem oyun geliştiricileri hem de oyun meraklıları için heyecan verici yeni bir fırsat yarattı.

Yüzlerce oyun geliştiricisi ve kripto hayranıyla NFT’ler hakkında konuşurken, bu gruplar arasında birçok yanlış anlaşılma olduğunu keşfettim. İki farklı dil kullanıyorlar: kripto hayranları genellikle devrim niteliğinde teknoloji ve toplumsal değişim hakkında konuşuyor ve oyun geliştiricileri genellikle sadece eğlence yaratmak istiyor. Bu makale bu bölünmeyi kapatmaya çalışacak. Bu topluluklardan herhangi birindeyseniz, onlara yatırım yapıyorsanız veya sadece merak ediyorsanız, dünyaya yenilik ve eğlence getirmek için herkesin nasıl birlikte çalışabileceğini öğreneceksiniz.

Oyun Ekonomisi

Burada öğreneceğiniz şeylerden birkaçı: oyun toplamayla her şeyin nasıl başladığı, bu deneyimleri dijitale taşıyan teknoloji, mülkiyeti mevcut sanal ürünlerden ayıran duygusal nitelikler, ekolojik etki ve bunun getirdiği bazı dönüştürücü fırsatlar. gelecekte var.

NFT Nedir?

Bir NFT, basitçe bir blok zincirinde dijital bir koleksiyondur. Blok zinciri, işlemlerin merkezi bir otorite olmadan gerçekleştirilmesini sağlamak için kriptografi kullanan dağıtılmış bir defterdir.

Küçük birimlere bölünebilen Bitcoin veya Ethereum gibi kripto para birimlerinden ayırt etmek için NFT (“değişmeyen token” anlamına gelen) terimini kullanıyoruz. Belirli bir kripto para biriminde, bir madeni paranız veya başka bir paranız olup olmadığı umurunuzda değil; birbirlerine eşdeğerdirler (bir doları başka bir dolar faturası için nasıl paylaşmaya istekli olduğunuza benzer). Değiştirilebilirlik budur. “Maliyeti ödenmeyen” bir varlık, bölünemeyen ve hangisinin hangisi olduğuna önem verdiğiniz bir varlıktır: bir tablo, bir ev, bir araba – veya dijital bir koleksiyon.

NFT’ler, yerleşik bir oyun ekonomisinde var olabilecek tipik bir koleksiyondan farklı özelliklere sahiptir. En önemli özelliklerden bazıları şunlardır:

Gerçek Mülkiyet. Merkezi bir otoritenin kaprisiyle (oyun sahibi gibi) birinden alınabilen sanal bir varlık veya para biriminin aksine, NFT’ler oyuncunun cüzdanında bulunan gerçek varlıklardır.

Kalıcılık Bir NFT basıldığında, blok zincirinde sonsuza kadar var olabilir.

Kanıtlanabilir Kıtlık. Tüm kayıtlar herkesin erişimine açık olduğundan, yazılım blok zincirini inceleyebilir ve kaç tane olabileceğini doğrulayabilir. Örneğin, bir öğe türünün tek örneğiyse (NFT alanında genellikle “1/1” olarak adlandırılır), bunu onaylayabilirsiniz. 1.000 adetlik sınırlı bir baskıdan geliyorsa, bunu da onaylayabilirsiniz. Güvenmen gereken kimse yok.

Kanıtlanabilir Kaynak. Bir öğenin mülkiyet geçmişi blok zincirine kaydedilir. Bazı öğeler, yalnızca geçmişte kimin elinde bulundurduğu için değer kazanabilir. Bir NFT ile, onu kimin tuttuğunu tam olarak bileceksiniz.

Programlanabilirlik “Akıllı sözleşmeler” adı verilen bir teknolojiyi kullanarak, NFT’ler özel davranışlar üstlenebilir veya oyuncular arasında, hatta diğer oyunlar ve dünyalar arasında takas edilebilir.

Ademi Merkeziyetçilik. Ekonomiyi kontrol eden ve akıllı sözleşmeleri uygulayan merkezi bir otorite yok. Ekonomi tamamen güvenilmez bir şekilde bütünlüğünü koruyor ve artık topluluk ekosisteme muazzam bir değer katma yeteneğine sahip.

Şimdiye kadar NFT’ler etrafında üretilen ısının çoğu dijital sanat dünyasından geldi; yaratıcılar bunu, potansiyel gelirlerinin %80-90’ını alan geleneksel galeri ve pazar ekosisteminin dışında, koleksiyoncularıyla doğrudan topluluklar oluşturmanın bir yolu olarak görüyor. Koleksiyoncular bunu, kıtlığı kanıtlanmış (sınırlı sayıda baskıya benzer) eserleri toplamanın ve en sevdikleri sanatçıları daha doğrudan desteklemenin bir yolu olarak görüyor. Diğerleri, alan adları veya gayrimenkul gibi diğer varlıkların yanı sıra müzik ve modadaki fırsatları fark etti. Doğal olarak, insanlar da soruyor: NFT’ler, yıllardır blok zinciri olmadan sanal mallar basan oyunlara uygulanabilir mi?

Oyun Geliştiricilerinden İtirazlar

NFT’lerin özellikleri, tamamen farklı türde oyun deneyimleriyle sonuçlanabilir. Ancak bu fırsatlara ulaşmadan önce, genellikle oyun geliştiricilerinden duyduğum itirazları anlamakta fayda var:

Oyuncular, oyunlarımızda zaten sanal öğeler toplayabilirler.” Tabii ki yapabilirler. Ancak bu her zaman merkezi bir altyapı içinde gerçekleştirilir. Merkezi bir altyapı içinde etkinleştirilmesi neredeyse imkansız olan çok sayıda fırsat, özellik, hikaye ve hatta duygu vardır. Bu makalenin çoğu, bu fırsatların ne olduğu konusunda sizi heyecanlandırmaya çalışacak.

Blockchain teknolojisi, sistemlerimiz için korkunç bir arka uç.” Evet, blok zincir teknolojisi, oyunlarda kullanılan mevcut veri depolarını sanal ürünler ve sanal para birimleri ile değiştirmek için son derece verimsiz bir arka uçtur. Bu konuya odaklanan konuşmalar, bu teknolojinin sağladığı dönüştürücü oyunun amacını kaçırıyor.

Oyun ekonomimi oyuncudan oyuncuya değiş tokuşlara açmak ekonomimi ve eğlencemi mahveder.” Bu muhtemelen çoğu durumda doğrudur. Oyun tasarımcısı aynı zamanda tekel tedarikçisi, merkez bankacısı, döviz kuru, müzayede evi ve ticaret düzenleyicisidir. Bu şekilde tasarlanan oyunlarda arz, talep ve değiş tokuşların sıkı bir şekilde kontrol edilmesi oyunun bir özelliğidir . Yine, mevcut bir merkezi ekonomiye ademi merkeziyetçi kontrol eklemenin risklerine odaklanan konuşmalar, şu noktayı gözden kaçırma eğilimindedir: mevcut oyunlara eklenebilecek belirli özelliklerin yanı sıra, tamamen yeni oyun türleri de mevcut. ademi merkeziyetçiliği kullanarak topraklayın.

Bu, mevcut bir oyunda asla çalışmayacak.” Mevcut bir oyuna ademi merkeziyetçiliği bağlamayı düşünüyorsanız, yukarıda açıklanan nedenlerle haklısınız. Ancak herhangi bir oyunun düşünmeye başlayabileceği bir dizi ilginç fırsat var ve bunları aşağıda yazacağım.

Oyuncuların oyunumun dışından öğeleri oyunuma almasına izin veremem.” NFT’leri veya blok zinciri kullanmakla ilgili hiçbir şey bunu yapmanızı gerektirmez. Oyun deneyiminize ne girip ne çıkardığınız açısından kapıları tamamen kontrol edebilirsiniz.

Gerekirse oyunu yeniden dengeleyemem.” Bu doğru değil. Wizards of the Coast’ın sonunda Black Lotus’u normal oyundan yasaklamasına benzer şekilde, insanların sahip oldukları bir öğenin örneğini nasıl kullanacağını yöneten kuralları belirleyebilirsiniz. Bir belirtecin birincil işlevi, kurallar değil sahipliktir. Belirteç üzerinde bir tür meta veri yazılı olsa bile, dengenin gerekli olduğu belirli bir oyunda hiçbir şey bunu geçersiz kılmanıza engel olmaz.

Blockchain teknolojisi çok yavaş, pahalı ve verimsiz ve korkunç bir ekolojik ayak izine sahip.” Bu ifade bir genelleme olarak biraz doğru olabilir, ancak çoğu oyunun kullanacağı blok zincirlerine göre yanlıştır. Bu sorunlardan hiçbirini yaşamayan blockchain için teknoloji seçeneklerine aşağıda değineceğim.

NFT’lerle ilgili mevcut kullanıcı deneyimi korkunç.” Bu kesinlikle doğrudur, ancak herhangi bir yeni pazarda sıklıkla olan budur. Şu anda kafa karıştırıcı engeller, zayıf kullanıcı arayüzleri ve birden fazla değişim ve satış noktasını içeren garip adımlar var. Çok az kişi çevrede nasıl gezinileceğini anlıyor ve tüm kriptosfer kendi dili ve saçmalıklarıyla dolu. Bu, şu anda bir oyun başlatmakla ilgili olsa da, hızla gelişmesi muhtemeldir.

Kripto Hayranlarından Yanlış Anlamalar

Jon , Bizarro dünyasında bir bitcoin maksimalist olarak .

Oyuncular oyununuzda bu özelliği istiyor.” Oyuncular birçok özellik ister ve bunların hepsi eğlenceli bir deneyime katkıda bulunmaz. Soren Johnson, fırsat verildiğinde oyunun eğlencesini optimize eden oyuncular hakkında ünlü bir alıntıya sahiptir. Oyun tasarımcıları sadece bir özellik eklemekle kalmaz, eğlence işindedir.

Bir oyundaki eşyaları sizin oyununuza alabilmek istiyoruz.” Yukarıyı görmek. Çoğunlukla, kontrollü ekonomiler bir hata değil, oyunların bir özelliğidir. Gelecekte buna izin veren oyunlar olabilir, ancak muhtemelen sıfırdan bu konsept için tasarlanacaklar.

Bu değişimi durduramayacaksınız.” Discord sunucularını ve kriptosferin Clubhouse kanallarını kaplayan coşkulu bir iyimserlik var; Bu teknolojilerin durdurulamayacağının doğru olduğunu düşünüyorum. Ancak, var olan tüm sanal ekonomilerin yerini almayacaklar. Yukarıda belirtildiği gibi, merkezileştirme birçok oyunun harika bir özelliğidir. Fırsat, mevcut oyunların yerini almak değil, yeni oyun türleri yaratmaktır. Bu teknolojinin bir bozucudan çok genişletici olması muhtemeldir.

Oyun Geliştiricileri için Fırsatlar

Magic: The Gathering (MTG), İnternet tabanlı oyun popüler hale gelmeden önce piyasaya sürülen, masa üstü tahsil edilebilir bir kart oyunudur. Bu yazı itibariyle, bir MTG kartı için ödenen en yüksek fiyat 511.000 $ ‘dır . Bu kart çok değerli çünkü son derece güçlü ve son derece nadir (oyunun beta sürümünden asla çıkmadı).

MTG bir “düello” oyunudur, yani temel kurallar oyuncuların birbirlerine karşı oynamasıdır. Ancak, oyuncu topluluğunun yeni oyun modları icat etmeye başlaması uzun sürmedi. Örneğin, oyuncular Two-Headed Giant ve Round-Robin oyunu gibi çeşitli çok oyunculu formatları icat etti. Bazen kendi ev kurallarını oluşturdular. Bunlar, oyun sisteminin kendisinin sahipliğini alan topluluğun örnekleridir; bu, ademi merkeziyetçiliğin sonucu ve fırsatıdır.

Önce dijital koleksiyonluk” bir oyun stüdyosu olan yeni bir tür oyun şirketinin olduğu bir gelecek görüyorum. Bu gelecekte, bir oyun şirketi ilk koleksiyonları basar ve ilk oyun istemcisini sağlar; hatta oyun istemcisini açık kaynaklı hale getirebilir ve insanların kuralların ve deneyimin kendi versiyonlarını oluşturmalarına izin verebilirler. Bu geliştiriciler, yazılıma daha az odaklanacak ve insanların sahip olmak istediği koleksiyonları oluşturmaya daha fazla odaklanacak. Bu, ademi merkeziyetçiliğin sadece bir örneğidir ve dünyaya bu merkezi olmayan mercekten bakmak, oyuncular için eğlenceli deneyimler yaratmanın tamamen yeni yollarını düşünmenize yol açar.

Ve merkezi bir ekonomide kaç tane sanal ürün 511.000 dolara satıldı? Bir şeye sahip olma fikri ve herhangi bir oyunun yaşam döngüsünün ötesinde süreceğini bilmek için söylenecek bir şey var. Merkezi olmayan, kalıcı bir koleksiyon ekonomisinde, bir oyuncu bir daha asla oynamasalar bile kriptovoksel gibi yerlerde bir koleksiyondaki favori öğelerini sergileyebilir .

Bu kullanım durumlarından bazıları nelerdir?

Deneyimlerinizi Korumak. Hem mevcut hem de yeni oyunlar için geçerli olan bir fırsat, deneyimlerinizi kaydetmenize yardımcı olabilmeleridir. İlginç bir yeri keşfetmek, bir oyun kazanmak, belirli bir seviyeye ulaşmak için bir kupa verildiğini hayal edin. Siz o oyunu bıraktıktan çok sonra, o hafıza kalıcı koleksiyonunuzun bir parçası haline gelen sanal bir esere kaydedilebilir. Bir de hikaye odaklı ekonomi , anıları bu tür her zamankinden daha önemlidir.

Artan Değer Algısı. Oyuncular oyunlara olan inançsızlıklarını askıya alır ve sanal öğelere sahipmiş gibi davranırlar; bu 100 milyar dolarlık bir endüstriyi besliyor. Ancak, gerçekten sahip olduklarına inanırlarsa, bu eşyalara daha da değer vereceklerdir. Bu sahiplenme duygusunun oyun dünyalarına yaklaşma şeklinizi ne kadar değiştirebileceğini hayal edin.

Yeni Finansman Biçimleri. Oyunlar şu anda öz sermaye yatırımcıları, yayıncı finansmanı veya kitle fonlaması (ön satışlar) tarafından finanse edilmektedir. Sınırlı sayıda ürün satmak, bir oyunun gelişimini kitle fonlamasından daha yaşam döngülerinde daha erken finanse etmenin yeni bir yolu olabilir. Kitle fonlamasından farklı olarak, bu aynı zamanda ticaret ve likidite avantajları da sunar. Varlıklara sahip olan oyuncuların oyunun başarısına daha fazla “yatırım yapmaları” muhtemeldir ve onlara iyi davranırsanız, büyük destekçiler olabilirler. Gerçekten de, şu anda oyun geliştirmenin en büyük maliyetlerinden biri, müşteri edinmenin yüksek maliyetidir; ama ya bu maliyetleri bir işletme giderinden uzaklaştırıp, evanjelik hayranlarınıza havadan koleksiyon ürünleri göndererek varlıklarınızın (hafif) bir seyreltmesine kaydırabilseydiniz?

eSporlar ve Yayıncılar için Yeni Fırsatlar. NFT’ler ile kanıtlanabilir olduğundan, bir öğenin değer kazanma yollarından biri, yalnızca öğenin ne olduğunu değil , onu kimin elinde tuttuğunu da içerecektir . Bir turnuva zaferi sırasında en iyi performans gösteren bir eSpor yıldızı tarafından giyilen bir kostüm, her zaman bu hikayeyi beraberinde getirecek ve potansiyel olarak eSports endüstrisi ve oyun yayıncıları için ek bir gelir modeli haline gelecektir. Bir oyunun tanıtımını yapan, bir etkinliği kapsayan veya bir lansmana yardımcı olan yayıncılar, kendi toplulukları için ekstra değerli olabilecek öğelerle ödüllendirilebilir: bunları hayranlarına iletebilir veya bir gelir kaynağı olarak yeniden satabilirler. Aslında, bu Theta vizyonunun büyük bir parçası gibi görünüyor., kendi blok zincirlerinde merkezi olmayan bir akış ağı inşa ediyor.

Ticaret için Sıfırdan Oluşturulan Oyunlar. Magic: The Gathering’in açık bir ekonomisi var; bunun koleksiyonlara önemli bir değer katabileceğini kanıtladılar. Yazılım satmak yerine varlıklarının değer yaratmasına odaklanmak, oyun şirketlerini oyuncuların keyif alabilecekleri tamamen yeni deneyimler oluşturma konusunda özgürleştirir. Ve gerçek dünyadaki ticaret kartlarından farklı olarak, geliştirici, her yeniden satıldığında ticaretten pay almak için NFT’lerde akıllı sözleşmeler kullanabilir.

Topluluklar için Temelden Kurulan Oyunlar. Oyuncular dünyanın varlıklarına sahip olduklarından, oyuncuların merkezi olmayan ekosistemin bir parçası olarak yazılım eklemesine izin vermek ne anlama gelebilir? Modlama oyunları dünyasında ve MMORPG’lerde gerçekleşen kullanıcı arayüzü komut dosyası oluşturma dünyasında bunun bir mikrokozmosunu gördük. Ademi merkeziyetçilik, oyun dünyasını kökten yeni deneyimlere açabilir.

Oyna-Kazan. Bu serinin 1. Bölümünde, eSpor bağlamında oynayarak kazan hakkında yazmıştım. Ancak bu, potansiyel olarak oyuncuların kazanmaları için yeni yollar yaratır: kıt ve arzu edilen kaynakları ve öğeleri ortaya çıkarmanın zor işini yapabilir ve bunları diğer oyunculara satabilirler. Kontrollü ekonomilere sahip MMORPG’ler bunu daha çok bir istismar olarak gördüler (ve oyuncuları ikincil piyasa ticareti için düzenli olarak yasakladılar), ancak bu yeni bir oyun sınıfının zorlayıcı bir yönü olabilir – ve yukarıda belirtilen akıllı sözleşmeleri kullanarak, ihtiyaç duydukları sağladığı sürekli gelirin dışında bırak ılmamalıdır.

Oyuncu Sayısının Sınırlandırılması. Ya katılmanın bile sınırlı olduğu bir oyun yaratılsaydı? Müzik endüstrisi benzer hikayeler gösterdi: Wu-Tang Clan, Once Upon a Time in Shaolin’in bir kopyasını yayınladı ( rezil “Pharma bro” ve suçlu suçlu Martin Shkreli tarafından satın alındı ). 3LAU , Ultraviolet’in özel olarak basılmış 33 kopyasını sattı ve 11 milyon dolardan fazla kazandı. Bu nadirlik düzeyinde yalnızca benzersiz öğelere sahip olmakla kalmayıp, belki de oyunu oynayabilecek kişi sayısının bir sınırı olan bir oyun hayal edilebilir. Bazı oyunlar, dünyaları mümkün olduğu kadar çok insanla doldurmak için yarışmak yerine daha küçük oyuncu popülasyonlarından yararlanabilir.

Metaverse’deki Taşınabilir Varlıklar. Evet, bu çetrefilli bir konu ve yakın zamanda (eğer varsa) World of Warcraft’ta bulduğunuz bir eşyayla League of Legends’a girdiğinizi göreceğimizi sanmıyorum . Ancak, oyunlardan çok sosyal toplantılar gibi işlev gören sanal alanlar var ve bence birçok insan bu konumlardaki çeşitli oyunlardan elde ettikleri kupaları, kostümleri ve eserlerini sergilemekten keyif alacaktır. Meta verinin monolitik bir sanal gerçeklikten çok bir çoklu evren gibi olacağını unutmayın . Ve burada sanal moda tasarımcıları, kuyumcular ve dövme sanatçıları tarafından çıkarılmayı bekleyen zengin bir alan var.

Yukarıdakiler, kanıtlanabilir kaynak, kanıtlanabilir kıtlık, kalıcı mülkiyet, ademi merkeziyetçilik ve programlanabilirlik hakkında düşünürken akla gelen fikirlerden sadece birkaçıdır. Bu özellikleri daha çok mevcut oyunlara geri yüklemekten daha az düşünmeye başlarsanız, benim kadar heyecanlanmaya başlayacağınızı düşünüyorum.

Teknoloji Seçenekleri

Bir oyun geliştiricisi olarak sahip olduğunuz ana teknoloji seçeneklerini ele alalım.

İlk olarak, bunların çoğunun yeni olduğunu anlamak önemlidir. Şimdi inşa etmeye başlayan oyun geliştiricileri, insanların daha sonra üzerinde çalışması gerekenden daha fazla tesisat inşa edecekler – ancak bunların çoğu 2021’de hızla değişecek.

Anlaşılması gereken ilk teknoloji, blok zincirlerin kendisidir. Üç ana blok zinciri kategorisinin üzerine bir oyun oluşturabilirsiniz:

1) Ethereum Tabanlı Blok Zincirleri

Bu, öncelikle dijital sanat alanındaki mevcut NFT’lerin çoğunun oluşturulduğu yerdir. Örnekler arasında Nifty Gateway , Mintable , m akersplace , SuperRare ve Rarible sayılabilir .

Ethereum’da, temel alınan ETH madeni paralarından yeni para birimleri türetmek mümkündür; bunlara ERC20 jetonları denir . Enjin , oyun endüstrisi için özel olarak oluşturulmuş ERC20 tabanlı bir blok zinciri örneğidir. Benzer şekilde, Ethereum ağındaki NFT’ler , onları çeşitli uygulamalarda birlikte çalışabilir hale getiren ERC721 adlı bir standarda sahiptir .

Ethereum ile ilgili temel sorun şudur: İş Kanıtı (PoW) blok zinciri olarak adlandırılan şeydir ; bu, işlemlerin ve akıllı sözleşmelerin, ne olursa olsun doğrulamak için önemli miktarda kriptografik çalışma yapan bir bilgisayar ağında yürütüldüğü anlamına gelir. Bu süreç yavaş ve pahalıdır (ve birçok insan aşağıda tartışacağım ekolojik etkiyle de ilgilenir). Çoğu oyunun çok sayıda mikro işlem yapması ve bunları hızlı ve ucuz bir şekilde yapması gerektiğinden, PoW oyunların büyük çoğunluğu için bir seçenek değildir.

Proof of Stake (PoS) adı verilen yeni bir doğrulama teknolojisi türü var . Bu teknolojinin ayrıntılarına girmeden, PoS, ağda gerçekleşmesi gereken hesaplama miktarında büyük bir düşüşe neden olur. Ethereum 2.0, bir PoS algoritmasına dayalı olacak , ancak ne zaman kullanıma sunulacağı belli değil. Bu yazının yazıldığı sırada, en iyimser tahminler 2021’in sonuna kadar gelmesini bekliyor; diğerleri bunun yıllar alabileceğini düşünüyor.

Bu arada bir diğer seçenek de Katman-2 ağı kullanmaktır . Bu ağlar tipik olarak ana Ethereum ağının yanındaki bir ağda PoS kullanır ve ek bir giriş ve çıkış kapısı eklerler. Katman-2 ağını çok sayıda bağımsız sürüşe sahip ayrı bir tema parkı olarak düşünün: İçeride, tüm işlemler hızlı ve ucuzdur, ancak yanınıza bir şey almak isterseniz, dış dünyaya ihracat veya ithalat için ücret alınacaktır. . Ethereum’un üzerine inşa etmeye kararlıysanız (bunun belirgin avantajları vardır, en az değil, tonlarca Ethereum serveti olan ve bunu harcayacak şeylere ihtiyaç duyan insanlar vardır), o zaman bunu araştırmak isteyeceksiniz. . Denilen enjin katman-2 ağ, eFinity , erken erişim içindedir. değişmezGods Unchained’e güç veren, Ethereum üzerine inşa edilmiş ve mikro işlemleri yüksek hacimlerde ve düşük maliyetle işlemeyi vaat eden, gelişmekte olan bir başka katman-2 çözümüdür. Diğer katman-2 ağlar dahil Optimism , Arbitrum ve Çokgen .

Lost Relics, Enjin kullanan bir Oyna-Kazan oyunudur.

2) Amaca Yönelik Blok Zincirleri

En popüler koleksiyon “takas kartı paketleri” ve oyunlardan bazıları, oyunların gerektirdiği mikro işlemler ve yüksek hızlar için sıfırdan inşa edilen Proof of Stake blok zincirlerinin üzerine inşa edilmiştir. Bunlardan en iyi örnekleri Worldwide Varl ık Exchange (MUM ev), Street Fighter ticari kartlar ve Flow yaratıcıları olduğunu CryptoKitties ve güç için kullanılan NBA Üst Shot .

Flow, Immutable ve WAX ​​ile ilgili bilinmeyen, uzun vadede ne kadar iyi ölçeklendirilecekleridir. Ancak, hızlı ve ucuz bir şekilde işlem yapması gereken oyunlara ve merkezi olmayan uygulamalara maruz kalmaktan yararlanırlar.

3) Ethereum Katilleri

Ethereum, bir süredir “ölçeklenebilirlik üçlemi ” nden muzdarip – sorun, merkezi olmayan, ölçeklenebilir ve güvenli bir ağ sunmanın son derece zor olmasıdır. Ölçeklenebilirlik, yüksek eşzamanlılık, düşük maliyet ve yüksek hız önerir. Daha önce bir Ethereum merkezi olmayan uygulaması kullandıysanız, muhtemelen “gaz ücretlerinin” ne kadar pahalı olduğu (işleminizi gerçekleştirmek için ağdaki düğümlere ödediğiniz miktar) ve ne kadar yavaş olduğu konusunda şok olmuşsunuzdur. Bu, Proof of Stake üzerine inşa edilmiş bir dizi “Ethereum katilinin” ortaya çıkmasına neden oldu: Avalanche , Polkadot , Algorand ve Cardano en büyükleri; ve Theta’nın merkezi olmayan video akış ağının da birİfadeler ve rozetler için NFT uygulaması . Hepsi kendi yerel NFT’lerini destekleyecek; bununla birlikte, bu uygulamaların çoğu henüz tam olarak hazır değil ve olduklarında muhtemelen bir sürü su tesisatı inşa etmeniz gerekecek. Buna rağmen, bu alandaki rekabet, yakında birçok yeni seçeneğin olacağına dair bir inanç veriyor.

Hangi Blockchain Üzerine İnşa Etmelisiniz?

Yakında bir oyun yayınlamanız gerekiyorsa, en iyi seçenekleriniz WAX, Immutable, Flow ve Enjin gibi amaca yönelik oluşturulmuş ağlara bakmaktır. Bekleyecek zamanınız varsa, 2021’de Ethereum 2.0 ile Ethereum katillerinin nasıl oynadığını görmek için beklemeye değer olabilir. Ciddiye alamayacağınız tek seçenek şu anki haliyle Ethereum. Oyununuzun neredeyse kesinlikle mikro dönüşümler yapması gerekecek – bir dijital sanat koleksiyoncusu 1.000 dolarlık bir sanat eseri satın almak için 100 dolarlık bir gaz ücreti ödemeye istekli olabilir, ancak yalnızca peni değerinde olabilecek bir NFT’yi almak için 100 dolar ödemeyecektir.

Takım

Ayrıca bir blok zincirinden daha fazlasına ihtiyacınız olacak – sanal envanterinizi ve ekonominizi yönetmek için teknolojiye ve onu oyuncuya hazır hale getiren kullanıcı arayüzüne ihtiyacınız olacak. Aksi takdirde, bunları kendiniz inşa etmek için büyük miktarda sermaye kullanacaksınız.

Kendi şirketim Beamable , tokenize edilmiş sanal eşya envanterinizi yönetmenize ve oyun ekonominizi yönetmenize yardımcı olacak teknoloji üzerinde çalışıyor. Crucible , UI düzeyinde merkezi olmayan NFT ekosistemine sorunsuz erişim sağlayabilecek bir kullanıcı aracısı üzerinde çalışıyor. Takım oluşturma hala çok erken bir aşamadadır, ancak yakın gelecekte önemli ölçüde iyileşmesini bekleyebilirsiniz.

Ekolojik Etki

Digiconomist’ten alınan veriler.

Şubat 2021’de Ethereum ağı, dünyadaki tüm enerjinin yaklaşık yüzde 0,1’ini oluşturan 24 terawatt enerji tüketti. Aynı ayda İrlanda’nın tamamının kullandığı kadar olduğunu anlayana kadar kulağa küçük bir miktar gibi geliyor. Pek çok insan, NFT’leri desteklemek için bu kadar çok enerji kullanmanın ekolojik etkisi konusunda endişeli.

Ana Ethereum ağında hiçbir oyun olmamalıdır. Enerji kullanımı konusunda endişeniz olmasa bile, Ethereum’un gaz ücretleri ve yavaş hızları oyununuza zararlı olacaktır. Bir PoS ağına odaklanırsanız (ister Flow gibi amaca yönelik oluşturulmuş, ister Efinity gibi bir katman-2 ağı, isterse Avalanche gibi yakında çıkacak bir çözüm olsun), müşterilerinizin minimum enerjiyle hızlı, ucuz işlemlerin keyfini çıkaracağını bilerek rahat bir uyku çekebilirsiniz. harcama.

NFT’lerin diğer oyun dışı uygulamaları için enerji kullanımının sorunlu olduğunu söylemek doğru olur. Marjinal enerji kullanımı düzeyinde, hiçbir karşılaştırma yoktur. PoW blok zincirlerindeki mevcut uygulamalarında merkezi olmayan işlemler, merkezileşmeden katlanarak daha pahalıya mal olur.Dijital sanat için NFT’ler çoğunlukla Ethereum kullandığından, bu işlemler çok fazla enerji tüketir. Ancak, bu ekonomiye katıldım çünkü merkezi ve merkezi olmayan sistemler arasındaki işlemleri basitçe karşılaştırmanın maliyetlerin toplamını yakalayacağına inanmıyorum. Merkezi bir finansal altyapı, finans şirketleri ile dolu gökdelenlerden, özel jet yakıtlı roadshow’lardan, aracı ordularından ve muazzam enerjiye mal olan ve ekonomik faydaların çoğunu yatırımcılardan kira alanlara kaydıran altınla dolu kasalardan oluşur. Benzer şekilde, geleneksel sanat pazarları, satış fiyatlarının yalnızca yüzde 10-20’sini yaratıcılara bırakan galeriler, nakliye şirketleri ve süslü vitrinlerden oluşur.

PoS bir veya iki yıl içinde daha geniş bir alana yayıldığında, dijital sanat pazarlarının yüksek enerji maliyetleri önemli ölçüde daha düşük olacaktır – muhtemelen %99 veya daha fazla bir azalma. Bu arada ademi merkeziyetçiliğe geçişin bunu telafi ettiğini hissetmiyorsanız, benim yaptığımı yapabilir ve karbon emisyonlarını azaltan veya yakalayan kuruluşlara bağışta bulunabilirsin iz. Veya tüm sorunlar çözülene kadar katılmamayı seçebilirsiniz. Her iki durumda da, bir oyun yapıyorsanız, baştan PoS’un üzerine inşa etmeli ve rahatlamalısınız.

Metaverse’in Geleceği Merkezi Olmayan Yönetimdir

Ademi merkeziyetçilik, önümüzdeki yıllarda ekonomimizin radikal unsurlarını değiştirecek: teknolojinin, finansal piyasaların ve uygulamaların ademi merkeziyetçiliği. Ve oyunlara da yeni eğlence ve deneyim biçimleri aşılamayı vaat ediyor.

Oyunlar için NFT’lerin bu açıklamasını beğendiyseniz , oyun endüstrisinin tarihini ve bugününü kapsayan oyunların ekonomisine ilişkin bu dizinin 1. Bölümünün de keyfini çıkarabilirsiniz . Bölüm 3, sizi, artık oyun endüstrisinin en büyük ve en önemli parçası olan ve dijital koleksiyon ürünleri gibi daha yeni modellerle birlikte büyümesi muhtemel olan, oynaması ücretsiz oyunun derinlerine dalıyor.

Oyun EkonomisiMetaverse oldukça derin bir derya, bu alanda çokça içeriği sizlerle paylaşan Kripto RADAR Sosyal Medya Hesaplarını mutlaka TAKİP EDİN!

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Meta Evren - Metaverse Trendleri.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir