İlginizi Çekebilir
DeFi oyun: Merkezi olmayan finansın yaygın olarak benimsenmesi için bir katalizör
  1. Ana Sayfa
  2. Kripto Game
  3. Oyun – DeFi Değil – Toplu Kripto Kabulü Sağlayacak

Oyun – DeFi Değil – Toplu Kripto Kabulü Sağlayacak

Oyun - DeFi Değil - Toplu Kripto Kabulü Sağlayacak

Joshua Galloway, çocukluğundan beri bir oyuncu. Babası, ABD’de füze savunma sistemleri için jiroskoplar ve mikrodalga fırınlar da yapan Litton Industries’de çalışıyordu ama eve en yeni bilgisayarları getirdi.

Sonuç olarak, Galloway ve ikiz kardeşi, diğer dört kardeşleriyle savaşmanın yanı sıra PC’de çok zaman geçirdiler ve blokta evde bir PC’ye sahip olan tek çocuklardı. Oyun ve temel kodlama, Galloway’in Lepricon’daki en hızlı hareket eden blok zinciri oyun platformlarından birine liderlik etmesi ve oyun geliştirme endüstrisinde çalışan kardeşi ile onları büyüledi.

“O zamandan beri oyunlar çok değişti” diye itiraf ediyor. “Temelde bir pistin etrafında koşan iki noktadan oluşan Olimpiyatlar gibi oyunlar oynadık. Sonra Atari’ye benzer bir oyun konsoluna yükseltme yaptık.”

“Ama sahip olduğumuz her ne ise, genellikle bir aile oyunları gecesi yapardık. Kanımızda vardı” diyor Galloway.

Galloway, Rockstar Games’in bir parçası olan ve popüler Grand Theft Auto’nun yapımcısı olan God Games’te işe girdi. New York’a ya da Hong Kong’a gitmek için bir seçeneği vardı.

Galloway, “Bir yıllığına geldim ve 20 yıl sonra hala buradayım” diyor.

Galloway, Asya’da oyun yayınlamaya dahil oldu ve 300 milyon dolar toplayan Star Citizen dahil olmak üzere oyunlar için büyük miktarlarda kitle fonlaması izledi. AAA oyunlarını çok iyi seyreden Galloway, bu oyunların sıradan bütçelere yeteceğinin de farkındaydı.

İnternet ve çok oyunculu çevrimiçi (MMO) oyunlar, oyun ortamını bir gecede değiştirdi. Galloway, Hong Kong’daki bir fırlatma rampasının genel müdürü oldu ve yeni oyunlar başlatmak ve bunları Asya’ya dağıtmak için teknoloji girişimleri arıyordu. İkinci girişimi Malezya’daydı ve bir dijital dağıtım platformuydu.

“Bu 90’lardaydı, bu yüzden çok yavaş hızlı geniş bantla uğraşmak zorunda kaldık.”

Ancak sıradan oyunlar dağıtırken, teknolojinin bir kısmı zamanı için oldukça devrim niteliğindeydi.

“Artık standart ücret – dijital haklar yönetimi, içerik dağıtım ağları, faturalandırma ve ödeme sistemleri – ama o zamanlar biz son teknolojiydik” diyor.

Galloway daha sonra herkesin ücretsiz oyunlara erişebilmesi için faturalandırma sistemine katma değerli hizmetler sunan bir telekom anlaşmasıyla Brunei’ye gitti.

“Önceden oyunlarda yaygın bir korsanlık vardı, ancak onlara ücretsiz oyunlar vererek oyun endüstrisini meşrulaştırmaya yardımcı oluyorduk.”

Galloway, oyun platformunun yalnızca ilk %10 veya %20’sini yayınlayarak bant genişliğini hafiflettiği bir süreç kullandı, ancak ücretsiz veya düşük maliyetli oyunları paketlemeye devam ettiler.

“Google Arama ve Wikipedia gibi yazılım hizmetleri tarafından popülerlikten uzaklaştırılan Britannica Ansiklopedisi gibi şeyleri değiştirdik. Geniş bant sağlayıcılarını bize kullanıcı başına küçük bir işlem ücreti vermeye ikna ettik ve bu da oyun şirketlerine telif ücreti ödememize izin verdi.”

Daha önce, oyun geliştiricileri tam anlamıyla korsanlıktan para kazanmıyordu, bu kelimenin tam anlamıyla bir oyun değiştiriciydi.

MMORPG veya çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunları, Galloway’i her zaman büyülemiştir, buna dahil olmak için fazla zamanı olmadığı için değil.

“Bazı oyunların hazırlanması 40 kişi ve saat sürebilir – sonra birisi hata verir ve herkes yeniden başlamak zorunda kalır – bir baba ve girişimci olarak zamanım yok. Aslında, bir arkadaşım kendisi için oynaması için birine para ödüyor – sanırım bu bir çözüm.”

“Kurucu olduğunuzda 50 şapka takıyorsunuz – ancak boş zamanınızın bir kısmını oyun dünyasında harcamak önemlidir – sadece iletişimde kalmak için.”

Kazanmak için oyun konsepti Galloway’in de dikkatini çekti. Onu baştan çıkarmak yeterli değil ama Filipinler’deki bir çocuk haftada birkaç vardiya oynayarak iyi bir yaşam sağlayabilir. Bu, Temmuz ayında sunucularında 800.000’den fazla kişiyi geride bırakan Axie Infinities oyunu tarafından kanıtlanmıştır.

“Blockchain ve oyun endüstrisi büyük bir şekilde çarpışıyor ve kazanmak için oynamak artık olgun olarak kabul edilebilir.”

Galloway için blockchain ve Bitcoin, yalnızca 2016 yılında Kuzeydoğu Hong Kong’da bir köyde yaşadığı dikkatini çekti. Hepsi uluslararası pilot olan bir grup komşu, Ethereum satın almaya ve hafta sonu cüzdanlarını karşılaştırmaya başladı.

Galloway şunları hatırlıyor: “Göz ardı etmek zorlaşıyordu ve aynı yıl içinde Çin Hükümeti oyun endüstrisindeki hem yabancı hem de yerli içeriğe lisans vermeyi bıraktı.
İşlerim tamamen durma noktasına geldi .”

Sonuç olarak Galloway, dijital varlıklarla, mesajlaşma uygulamalarındaki çıkartmalarla, aslında oyunla ilgili her şeyle ilgili beyaz belgeleri – birçoğunu – okumaya başladı. Oyuncuların oyundaki eşyalara sahip olmak isteyecekleri ve cevabın karşılıksız jetonlar olduğu ona mantıklı geldi .

Geçen yıl oyun içi varlıklar 54 milyar dolardı ve bunun 2025 yılına kadar 77,4 milyar dolara çıkması bekleniyor – bu bir fark yaratıyor.

“İki yaklaşım var – biri birden fazla oyun motoruyla bir Metaverse kullanmak, diğeri ise insanların Twitter gibi sosyal medyada NFT avatarlarını kullanması. İki dünya çarpışıyor.

“İnsanlar dot.eth adlarını alıyor, NFT alıyor ve çevrimiçi toplulukların bir parçası oluyor. Heck, kendi 10.000 cin NFT’lerimizi bile yapabiliriz. ”

Şu anda, belki de İrlandalı küçük bir insan olarak adlandırılan Lepricon, sadece teknoloji vitrinlerinden daha fazlasıdır. Gelecekte çapraz zincir köprüler için kaldıraç olarak kullanılacaktır.

“Bilinmeyen bir bölgedeyiz. Dünyanın yalnızca yüzde birinin dijital bir varlığa veya kripto cüzdanına sahip olduğu yer. Oyun, bu pazarı büyütmenin ve yeni insanlar kazanmanın yollarından biri.”

Lepricon oyun tabanını genişletiyor. Sistem şirketi Shamrock Studios, kedilerin yakalanmak için telefonunuzun önünde göründüğü bir AR oyunu olan Get the Cats adlı bir oyun geliştiriyor.

“Oyunlar ve blockchain ile deneyler yapıyoruz, belki de eski bir oyunu ücretsiz oynanabilir formatta getiriyoruz.”

Birçok NFT projesi, Lepricon’a basit oyun setleriyle, belki de kart koleksiyonlarıyla yaklaştı.

“Ama vurgulamak istiyorum ki biz sadece bir teknoloji vitrini değiliz. Her zaman olmasa da bazen blockchain ile kaliteli bir oyun sunacağız. Farklı oyunlarda kullanılabilecek bir NFT alabilecek bir cüzdan eklemenizi isteyebiliriz ”diyor.

Lepricon platformunun motoru, dinamik, kendi kendini idame ettiren bir
kullanıcılar, oyuncular ve geliştiriciler topluluğu olacaktır. Ve topluluğa ait ve topluluk tarafından yönetilen bu platformlar için yakıt sağlayacak olan yerel L3P belirtecidir.

Gelecekte, kullanıcılar
L3P’lerini sanal havuzlarımızda stake edebilecek ve L3P’nin oyun içi para birimi olarak hizmet verdiği Lepricon altyapısı üzerine kurulu merkezi olmayan oyunlarda jetonla işlem yapabilecekler.

“Şu anda, oyuncuların oyun sırasında ve oyun dışında kullanabilecekleri evrensel bir para birimine en yakın şey fiat para birimidir. Galloway, Blockchain teknolojisi ve kripto para birimleri bu sistemi devirecek ve beklenenden daha erken gerçekleşecek” diyor.

Metaverse oldukça derin bir derya, bu alanda çokça içeriği sizlerle paylaşan Kripto RADAR Sosyal Medya Hesaplarını mutlaka TAKİP EDİN!

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram

Siber teklifler: Daha çok kursa kaydolun. Daha fazla indirim kazanın.  Kurslarda Maks. %85 İndirim
Yorum Yap

Bültenimize Katılın

Hemen ücretsiz üye olun ve yeni güncellemelerden haberdar olan ilk kişi olun.

Yazar Hakkında

Gaming Metaverse. Oyunlar ve Metaverse alanında profesyonel içerikler.

Düşüncelerini Paylaşmayı UNUTMA!