1. Anasayfa
  2. Metaverse İnşa Etmek

Web3, Birlikte Çalışabilirlik ve Metaverse

Bu makale Web3'ün ne olduğunu ve meta veri deposundaki bu yaratıcılığın ve ifadenin neden ona ihtiyaç duyduğunu açıklayacaktır.

Web3, Birlikte Çalışabilirlik ve Metaverse
Web3, Birlikte Çalışabilirlik ve Metaverse - Bazı insanlar için Web3 meta veri deposudur.
0

Kalan Süre

Halving Yaklaşıyor

Web3, Birlikte Çalışabilirlik ve Metaverse – Bazı insanlar için Web3 meta veri deposudur.

Diğerlerine göre, tamamen gizemli, yeni gelenlere opak görünen birçok kripto sistemine bağlı.

Geçmişte yazdığım gibi, metaverse gerçek zamanlı, aktivite tabanlı İnternet’tir . Gerçek zamanlı etkinlikler (oyunlar ve video konferans gibi) bir süredir var olmuştur – ancak herhangi bir nesil değişikliği gibi, geleceğin tohumları da halihazırda mevcuttur.

Metaverse, dijital benlik duygusunu yükseltecektir. Yeni kişisel ifade biçimleri, yaratıcılık getirecek ve bizi tamamen yeni deneyimlere hazırlayacak .

Web3, Birlikte Çalışabilirlik ve Metaverse

Bu makale Web3’ün ne olduğunu ve meta veri deposundaki bu yaratıcılığın ve ifadenin neden ona ihtiyaç duyduğunu açıklayacaktır.

Neden Web3?

Web1, açık kaynak (Linux gibi), izinsiz geliştirme (PC yazılımı gibi) ve açık standartlar (HTML/HTTP) üzerine kurulu orijinal World Wide Web’di . Var olan en büyük İnternet şirketlerinden bazıları (örneğin, Amazon, Netflix, Google) bu ekosistem üzerine kurulmuş veya bu ekosisteme doğru genişlemekten yararlanmıştır (Microsoft, Apple).

Web2 büyük ölçüde asenkron, kullanıcı tarafından oluşturulan içerikle ilgiliydi: bloglar, wiki’ler, sosyal ağlar, vb. Web2’nin çoğu Web1 teknolojileri üzerine inşa edildi veya izleyici kazanmak için aramadan yararlandı. En büyük Web2 şirketleri, Web1’i etkinleştiren aynı açık ve standartlara dayalı ortamlar üzerine inşa edildi, ancak sosyal bağlantı ve içerik oluşturmayı mümkün kılmak için duvarlarla çevrili bahçe ekosistemleri yarattı. En üretken örnekler , FAANG şirketlerinin en küçüğü olan Facebook/Meta’nın yanı sıra sosyal ağlar ve kullanıcı tarafından oluşturulan içerik için duvarlarla çevrili bahçeler yaratan YouTube’dur (Google’a aittir). Roblox daha da yeni bir örnek olacaktır.

Duvarlarla çevrili bahçeler, işleri kolaylaştırabildikleri ve çok geniş kitlelere erişim sağladıkları için başarılıdır.

Ancak duvarlarla çevrili bahçeler, yapabileceklerinizi düzenleyen ve karşılığında yüksek kiralar alan izinli ortamlardır. Twitter veya Facebook gibi şirketler tarafından sağlanan Web2 ekosistemleri içinde birçok başarılı şirket yaratılmış olsa da – dayanıklı, son derece ölçeklenebilir bir işletme (trilyondan daha büyük) oluşturan gerçek bir titan örneği yoktur. dolar piyasa değeri) tamamen bu Web2 duvarlı bahçelerin herhangi birinin içinde.

Gelelim Web3‘ün bu paradigmayı değiştirecek özelliklerine:

  • Değer Değişimi (sadece bilgi alışverişi yerine)
  • Öz Egemenlik
  • İnternetin Yeniden Yerelleştirilmesi

Değer Değişimi Dönüştürücüdür

Bu makaleden daha fazla bir şey almazsanız, Web3’ün uygulamalar arasında değer alışverişi sağlamasının ne kadar dönüştürücü olduğunu size göstermek istiyorum .

Değer değişimini mümkün kılan teknoloji , blok zincirlerdeki akıllı sözleşmelerdir . Blok zinciri, şirketlerin, uygulamaların, hükümetlerin ve toplulukların birbirleriyle programlı ve şeffaf bir şekilde değer (varlıklar, para birimleri, mülkler, vb.) alışverişinde bulunmalarına olanak tanıyan ve bunların tümü yeniliği kısıtlayan koruyuculara, brokerlere veya aracılara ihtiyaç duymadan paylaşılan bir defterdir. büyük kiralar çıkarırken. Buna karşılık, akıllı sözleşme blok zincirleri , uygulamaların izin verilen ekosistemler etrafında döndüğü hub ve bağlı inovasyon modeli yerine, yüksek derecede ortaya çıkan yaratıcılığa olanak tanır .

Taraflar arasında programlı olarak değer alışverişi yapma yeteneği, insan uygarlığı için orijinal internet kadar dönüştürücüdür: Bu, tek bir taraf tarafından kontrol edilen ve yönetilen çevrimiçi bir platform olan America Online’dan World Wide Web’in ortaya çıkan tüm yaratıcılığına geçmek gibidir. .

Balaji Srinivasan’ın Tim Ferris ile yaptığı destansı bir podcast’te açıkladığı gibi : ülkeleri, toplulukları, şirketleri vb. farklı şeyler olarak düşünme eğilimindeyiz; gelecekte, bunların hepsi sosyal ağların (Facebook anlamındaki sosyal ağların değil, farklı bağlamlara getirdiğimiz gerçek sosyal bağlantılarımızın) projeksiyonları haline gelecek.

Blok zincirleri bunun için etkinleştirici yazılım yığını haline gelir. Blockchain, mülkiyet haklarını, para birimlerini, varlıkları ve kimliği depolamak, değiştirmek ve programlamak için birlikte çalışabilir bir araç sağlar. Topluluklar ve şirketler bu ekosistemde yazılım uygulamaları haline gelir.

Öz Egemenlik

Şu anda, çok sayıda çevrimiçi uygulamayla etkileşim kurmak için muhtemelen Facebook Girişi veya Google Girişi kullanıyorsunuz. Bunlar, büyük, merkezi otoriteler tarafından işletilen kullanıcı veritabanlarıdır.

Web3’ün önemli bir parçası bu modeli tersine çeviriyor: Kimliğinize sahip bir şirkete sahip olmak ve ardından diğer uygulamalara erişim izni vermek yerine, kimliğinize sahip olacak ve hangi uygulamalarla etkileşim kuracağınızı seçeceksiniz. Bu, Metamask (Ethereum ve ETH uyumlu blok zincirleri için) veya Phantom (Solana blok zincirinde kullanılır ) gibi bir dijital cüzdan kullanılarak gerçekleştirilir. Cüzdanınız kimliğiniz olur ve bu da internette para birimleriniz ve mülklerinizle etkileşime girmesi gereken çeşitli merk ezi olmayan uygulamaları kullanmanıza izin verebilir. Bu, merkezi olmayan finans uygulamalarını ve birlikte çalışabilir avatarlardan, kendini ifade etme öğelerinden, oyun öğelerinden vb. yararlanacak metaverse deneyimlerini içerir.

Yeniden Yerelleştirme

Şu anda, internet üzerinde az sayıda yüksek düzeyde merkezileştirilmiş uygulamaya büyük bağımlılıklar var. Google ve Facebook tarafından sağlanan kimlik sistemleri sadece iki örnektir.

Ancak Web3 ile güç, bireysel kullanıcılara, yaratıcılara ve uygulama geliştiricilere geri dönüyor. Bunun nedeni, kira almak veya izin almak için çok daha az merkezi otoritenin olmasıdır. Bu, uygulamalar, algoritmalar, sanat eserleri, müzik, yapay zeka/robotlar, sanal dünyalar ve metaverse deneyimleri şeklinde yeni bir yaratıcılık patlamasına yol açacak… ve sahiplerin ve yaratıcıların elindeki daha fazla ödül.

Messari’den alınan bu tablo, işlevselliğin şu anda merkezileştirilmiş bazı platformlardan blok zinciri üzerine kurulu daha merkezi olmayan sürümlere nasıl geçebileceğini gösteriyor.

Sunucusuzdan Dağıtılmış Blok Zinciri Bilgi İşleme

Sunucusuz yazılım biraz yanlış bir adlandırmadır: veri depolamanın ve diğer sunucu yetkili işlevlerinin bulutta gerçekleşmesine izin veren bir yazılım geliştirme modelidir – aynı zamanda geliştiricileri DevOps, arka uç ölçeklenebilirliği, dağıtım ve bunların birçoğu hakkında düşünmek zorunda kalmaktan kurtarır. tipik olarak tam yığın İnternet yazılımı geliştirme ile ilişkili diğer BT işlevleri.

Birçok Web3 yazılım projesi, sunucusuz bir arka uç üzerine kuruludur. Örneğin Moralis , uygulama geliştiricilerinin, sunucusuz, sunucu yetkili veri depolama ile dijital cüzdanları bütünleştiren Web tabanlı yazılımlar oluşturmasına olanak tanıyan bir SDK sağlar.

Beamable şirketim , canlı oyunlar için sunucusuz bir çerçeve sağlıyor, böylece geliştiriciler sunucu kodu yazıp ölçeklendirmek yerine odaklarını yeniden oyun yapmaya kaydırabiliyorlar ve hedeflerimizden biri de geleneksel oyun geliştirme ile gelecekteki Web3 yerel dijital arasındaki boşluğu kapatmak. cüzdanlar.

Sunucusuz mimariler, tipik olarak, merkezi mimariler içinde çalıştırılan SaaS çerçevelerinin üzerinde çalışır. Ancak sunucusuz mimariler, tamamen merkezi olmayan bir geleceğe geçiş fırsatına sahiptir. İşte nedeni:

Sunucusuz mimariler, tasarım işlemleri/ölçeklendirme/kullanılabilirlik sorumluluklarını yazılımın işlevselliğinden (örneğin, ödemeler, sosyal özellikler, oyun kuralları, dünya durumu vb. gibi işlevleri çağıran mikro hizmetler) ayırır .

Bunun ötesinde bir diğer adım, ekosisteme yeni işlevler ekleyen mikro hizmetlerin arkasında dağıtılmış bir bilgi işlem ortamı açmaktır – hatta sunucudan yetkili işlevler sağlamak için ek bilgi işlem düğümleri. Avantajı, müşterilerin merkezi satıcılara daha az bağımlı olmaları ve bu mikro hizmetleri sağlamanın maliyeti, mevcut olan en düşük maliyetli/en yüksek kullanılabilirlikli bilgi işlem için etkin bir açık artırmanın ne olacağına göre optimize edilebilir (tek bir bulut seçmenin aksine). Azure veya AWS gibi bu ekosistemde bilgi işlem gücü için teklif vermekten memnuniyet duyacak hizmet sağlayıcılar). Bu dağıtılmış bilgi işlem düğümleri, büyük olasılıkla kuralları çözmek ve verileri depolamak için zincir üstü yöntemleri kullanır.

Sunucusuz arka uçlar sağlayan SaaS şirketlerinin önümüzdeki yıllarda bir fırsatı olacak : Merkezi olmayacak mı?

Bu, birçok şirket için iş modelinde radikal bir değişiklik ve bu muhtemelen birçokları için büyük bir engel teşkil edecek – ancak oraya ulaşmak için bir yol çizenler ve ilk etapta Web3’te yerel olacak şekilde tasarlanmış yeni başlangıçlar – bir başarıya sahipler. tüm ekosisteme muazzam bir değer katma fırsatı.

WebAssembly ve Web3

WebAssembly , bayt kodunun doğrudan web tarayıcınıza iletilmesine izin vermek için tasarlanmış yeni bir standarttır: bunu, uygulama mağazası ekosistemlerine bağlı olmak yerine tarayıcınıza “uygulamalar” göndermenin bir yolu olarak düşünün. Bu uygulamalar, bilgisayarlar, akıllı telefonlar, VR/AR kulaklıklar gibi bir web tarayıcısının çalıştığı her yerde çalışabilir.

WebAssembly’nin web tarayıcılarıyla sınırlı olmasına bile gerek yoktur – tamamen yeni bir taşınabilir sunucu kodu sınıfı için arka uç sunucularda bile çalışabilir.

Kapsayıcılar ve WebAssembly (WASM), yüksek düzeyde taşınabilir oldukları, kendi bağımlılıklarını bir araya getirdikleri ve çalıştırılabilecek iş yükü türünde maksimum esneklik sağladıkları için yeni dağıtılmış ve merkezi olmayan bilgi işlem paradigmasından yararlanmak için iyi bir konuma sahiptir.

Web3 kendi kendine egemen kimlik kalıpları, programatik değer alışverişi ve ademi merkeziyetçilik etrafında inşa edilen WebAssembly, çeşitli uygulama mağazası ekosistemlerinin manzarasını kökten değiştirme potansiyeline sahiptir.

Web3’ün Bozulması

Web3, şu anda zaman alan ve pahalı olan ve kendi çıkarlarınızla uyumlu olabilecek veya olmayabilecek merkezi hizmetlere bağımlılıklarla sonuçlanan çok sayıda hizmet (varlık saklama veya kimlikle ilgili olanlar gibi) oluşturma veya entegre etme ihtiyacının yerini alır.

Bu, birçok uygulama geliştiricisinin, işlerini pahalı eski teknolojiler ve/veya izin ve pazarlık gerektiren yazılım ortaklarına bağımlılıklar etrafında inşa eden büyük yerleşikleri üstlenerek çok daha küçük ekiplerle yazılım oluşturabileceği anlamına gelir.

Paketleme, Ayrıştırma ve Yeniden Paketleme

Netscape’in CEO’su James Barksdale, bir keresinde, yalnızca paketleme veya ayrıştırma yoluyla nasıl para kazanılacağını bildiğini söyledi .

Ayrıştırmaya bir örnek, iTunes’un albümdeki tek tek şarkıları ayırma şeklidir. Ardından Spotify, şarkıları çalma listelerine yeniden yerleştirmek için geldi.

Bugün, hemen hemen her video oyunu yüksek oranda bir araya getirilmiş bir deneyimdir; ama internetin metaverse çağında, bunun bir kısmının ayrıştırıldığını ve yeniden birleştiğini göreceğiz.

Web3, Avatarlar ve Metaverse

Dijital kimlik – kimiz ve çevrimiçi ortamda kendimizi nasıl ifade ettiğimiz – olduğundan daha da önemli hale gelecek. Avatarlarımızı deneyimden deneyime götürmek, birlikte çalışabilir bir çerçeveye bağlı olacaktır. Bir avatarın özelliği, ayrıştırmanın bir örneğidir; yeni çevrimiçi deneyim türleri (yalnızca oyunlar değil, müzik, tiyatro ve metaverse’deki diğer birçok uygulama), bu kendini ifade etme biçimlerini yeniden birleştirmenin yolları olacaktır. Bunu en geniş uygulama yelpazesinde etkinleştirmek için, kimlik ve özellik için birlikte çalışabilir bir çerçeveye ihtiyacımız olacak: bu, meta veri deposunda Web3 için kullanım durumlarından yalnızca biridir.

Bunun ötesinde, Web3 yeni nesil “oynayarak kazan” (P2E) için yaratıcı çerçeve sağlar. Şu anda P2E, kripto altın çiftçiliği veya güç seviyelendirmenin (Axie Infinity‘de olduğu gibi) bir versiyonu anlamına geliyor. Tabii ki, insanlar yıllardır – kripto/blockchain bağlamı dışında – e-sporlar, Twitch’te canlı yayınlar veya bazı modlama oyunları aracılığıyla para kazanmak için oynuyorlar. Milyonlarca oyuncunun hobilerini geçim kaynağına dönüştürmek için istekli olduğunu biliyoruz – ve bunların tümü, oyunlarda halihazırda meydana gelen, yeni ortaya çıkan ayrıştırma ve yeniden birleştirme örnekleridir.

Gelecekte, P2E tüm bunları kapsayacak: sadece para birimleri için bir oyun çiftçiliği yapmak değil, aynı zamanda performans, yaratıcılık, rekabet, rehberlik, zindanda ustalaşma, seviye tasarımı, canlı rol oynama vb. Daha bulanık görmeye başlayacağız. Kimin oyuncu kimin tasarımcı olduğu arasındaki fark. Yeni paketleme ve ayrıştırma biçimleri göreceğiz.

Tüm bu yıkıcı ekonomik değişimler için birlikte çalışabilir bir çerçeveye ihtiyacımız var.

Bu çerçeve Web3 olacaktır.

Kriptocast 15 – METAVERSE

Web3, Birlikte Çalışabilirlik ve Metaverse – Metaverse oldukça derin bir derya, bu alanda çokça içeriği sizlerle paylaşan Kripto RADAR Sosyal Medya Hesaplarını mutlaka TAKİP EDİN!

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Meta Evren - Metaverse Trendleri.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir