1. Anasayfa
  2. Metaverse İnşa Etmek

Metaverse Hakkında Konuştuğumuzda Ne Konuşuruz?

Metaverse Hakkında Konuştuğumuzda Ne Konuşuruz?
Metaverse Hakkında Konuştuğumuzda Ne Konuşuruz?
0

Kalan Süre

Halving Yaklaşıyor

Metaverse Hakkında Konuştuğumuzda Ne Konuşuruz? – Bu, Metaverse İnşa Etmek ile ilgili açılış makalesi olduğundan, bu kelimenin ne anlama geldiğini, nasıl geliştiğini ve geleceğin neler getirebileceğini düşünmek istedim.

Metaverse” insanlara farklı anlamlar çağrıştıran bir kelimedir: bazıları için kalıcı bir manzara içinde sürükleyici bir sanal gerçeklik deneyimidir; diğerlerine, belirli bir teknoloji yığını; bazıları için geleceğin toplumunun bir vizyonudur.

Yıllar önce, sevilen bilim kurgu yazarlarından Charlie Stross‘tan oyunların geleceği hakkında makale yazmak için yola koyulduktan sonra Metaverse hakkında şunu söylemek zorundaydı:

Gerçekten ilginç olan soru, işlerin farklı yerlerde gerçekleşen oyunlar veya iş toplantıları ile tek bir kapsayıcı metaverse’de birleşip birleşeceği veya kırılıp kırılmayacakları ve daha da farklı ortamların ortaya çıktığını göreceğiz.

Artık bu geleceklerin hiçbirinin tam olarak gerçekleşmediğini söylemek mümkün.

Neal Stephenson‘ın Snow Crash‘inde , metaverse, gerçek hayatta Association for Computing Machinery tarafından kontrol edilen bir varlık olan kurgusal Global Multimedia Protocol Group tarafından yönetilmektedir. Sosyal ağlar kazanan her şeyi alır ekonomisini takip ediyor gibi görünse de, sanal alanların aynı yolu takip etmek için çok fazla çeşitliliğe ve deneyime sahip olduğu görülüyor.

Stross, sanal dünyaların parçalanması hakkında yazdığında gerçeğe daha yakındı. Parçalanma oluyor çünkü oyunlar, sanal gerçeklikler ve çevrimiçi topluluklar, belirli bir manzaraya sığmayacak kadar çeşitli deneyimlere dayanıyor. Bu deneyimler, Ready Player One tarafından tasarlanan sürükleyici 3D VR ortamlarını içerir . Parçalanma, telefonunuzdaki deneyimleri içerir: Candy Crush ve Star Trek Zaman Çizelgeleri ve Genshin Impact . Oturma odanızın duvarında veya Oculus’un içinde simüle edilmiş bir sinemada sanal bir yüzeye yansıtılan Netflix’tir. Fortnite içinde 3D içindeki üçüncü kişiyi içerir . Bu Decentraland ve Sim City veroblox . Hem asenkron hem de senkronize, gerçek zamanlı ve sıra tabanlı içerir. İstemci-sunucudur, indirilir veya aktarılır.

Meta veri deposu, kişinin sahip olabileceği çevrimiçi, bağlantılı deneyimlerin toplu kümesidir. Ortak tema, “oyuncunun” bir Canlı içerik değişikliklerine, canlı sosyal bağlantıya veya canlı para kazanmaya izin veren çevrimiçi çerçeve. Anahtar kelime “canlı” dır. Meta evren, dünyaların yaşayan bir çoklu evrenidir.

Diğer “çoklu” ise, oyunların ve sanal dünyaların yaratılmasının çok disiplinli hale gelmesi ve oyun tasarımı, oyun teorisi, davranışsal ekonomi, analitik, veri tabanları, müzik, yapay zeka, GPU’lar, grafikler, marka bilinci oluşturma, performans, kullanıcı deneyimi bilgisi gerektirmesidir. tasarım, hikaye anlatımı, yazılım mühendisliği ve diğer yüzlerce yetenek.

Roblox meta veri deposunun bir parçasıdır.

Metaverse’e yaklaşmanın bir yolu, insanları bu yaratıcılık için kapsamlı teknolojik iskele sağlayan duvarlarla çevrili bahçelere davet etmektir. Gerçekten de, bu zaten belirli ortamlarda etkileyici sonuçlar verdi. Karşılığında, bunun bedeli ödeyeceğiniz yüksek kiralar ve mal sahipleri tarafından dayatılan yaratıcılık sınırlarıdır.

Yaratıcıların kuşatıldığı bu yekpare silolara bir başka yaklaşım da “herkes için meta-evren”dir. Bunda belirleyici özellik ademi merkeziyetçiliktir . Bunu zaten merkezi olmayan finans alanında görüyoruz.(DeFi). Dünyanın yaratıcılığının kilidini açmak için sanal dünyalar ve oyunlar alanında oynamak için benzer kalıplara ihtiyacımız olacak. Herkesin bir araya getirmesine, karıştırmasına, etrafında inşa etmesine ve yaratıcılığını telafi etmesine olanak tanıyan teknolojiler, arayüzler ve iş hizmetleri ortaya çıkıyor. Bu tür bir metaverse, oyunlar, dünyalar ve ortamlar arasında varlık yaratma ve değiş tokuş etme becerisini ve kuralların, içeriğin ve teknik temellerin ayrıştırılmasını gerektirir. Yaratıcı çalışmanın, süreçlerin, iş akışlarının ve mühendislik bilgisi alanlarının çoğalmasına neden olan programlama ve teknik engellerden arındırılması gerekecektir.

Bu gelecekte, bir satranç masasını çalıştıran AI, bir telefonda bir oyuna güç verebilir veya sanal gerçeklikte tezahür eden bir masada yürütülebilir; varlıkları temsil eden sanat, yaratıcıları uygun şekilde tazmin eden bir pazar yerinden gelebilir; ve canlı satranç turnuvalarına katılım, organizatörleri finanse eden bilet satışlarıyla bir canlı etkinlik motoru tarafından yönlendirilebilir.

Duvarlarla çevrili bahçeler, ziyaret etmekten keyif alacağınız geniş tema parklarını içerecek – ancak tek varış noktası bunlar olmayacak. Bu tema parkları, bireysel yenilikçiler ve küçük, yaratıcı ekipler tarafından yapılan oyunlar, deneyimler ve sanat eserlerini içerecek.

Dev tema parkları, şaşırtıcı deneyimler, kolaylaştırıcı teknolojilere ve bireysel yaratıcılık için caddeleri hakkında yazacağım. Ekosistemi destekleyen merkezi olmayan araçları ve arayüzleri ele alacağız. Bu geleceğin iş konularını, iş modellerini ve yeni ekonomisini tartışacağız.

Bu İçeriklere Mutlaka Göz ATIN!

Metaverse’e hoş geldiniz: İlk başta hayal ettiğimizden daha tuhaf, farklı ve hatta daha şaşırtıcı.

Metaverse oldukça derin bir derya, bu alanda çokça içeriği sizlerle paylaşan Kripto RADAR Sosyal Medya Hesaplarını mutlaka TAKİP EDİN!

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Meta Evren - Metaverse Trendleri.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir