1. Anasayfa
  2. Metaverse

Bugün Metaverse Creator Ekonomisinde Nasıl Ödeme Alınır?

Metaverse zaten burada - sadece eşit olarak dağılmamış!

Bugün Metaverse Creator Ekonomisinde Nasıl Ödeme Alınır?
Bugün Metaverse Creator Ekonomisinde Nasıl Ödeme Alınır?
0

Kalan Süre

Halving Yaklaşıyor

Metaverse zaten burada – sadece eşit olarak dağıtılmamış.

— Alternatif Evren William Gibson

Metaverse Zaten Burada mı?

Metaverse nedir, birçok tanımı ve bakış açısı olan nüanslı bir konudur. Şu an bulunduğumuz yer, alternatif bir evren William Gibson’dan ünlü bir alıntının türeviyle en iyi şekilde tanımlanır: “Metaverse zaten burada – sadece eşit olarak dağılmamış“.

Girişimci bir yaratıcı olarak, ihtiyaçlarınız için temel Metaverse gereksinimleri, ekonomileri gerçek dünyaya köprülenmiş sanal dünyalar ve bu dünyalar içinde mülkiyet ve içerik alışverişi kurma yeteneğidir. Hatta daha da ileri gidebilir ve sosyal medyadaki veya mesajlaşma kanallarındaki çevrimiçi avatarları ve tutamaçları gevşek bir form olarak kabul edebilirsiniz. Bu tartışılmaz bir şekilde zaten burada ve başarılı bir yaratıcı olmak için yeterince Metaverse var.

Nonfungible-com’a göre, son iki ayda NFT satış hacmi 2 milyar-3 milyar dolar oldu.

Tüm NFT ile ilgili olmasa da, NFT’ler aşağıda belirtilen fırsatlardan birkaçıyla doğrudan veya dolaylı olarak kesişir.

Fırsat #1 Sanal Avatarlar

Bedenlenmiş bir avatar varlığına sahip olmak, insanlara birçok sanal dünyada bir kimlik verir. Değişen fiziksel özelliklerden (saç modeli, renk, makyaj, piercing, dövme vb.) giyim ve aksesuarlara kadar değişen, kişisel stille ifade etmek temel bir insan ihtiyacıdır. Fiziksel beden ve herhangi bir aksesuar, sanal bir dünyada çok daha fazla yaratıcı potansiyele sahiptir ve avatarlar, görünümler ve aksesuarlar yaratmak büyüyen bir alandır. Roblox, avatarlar ve aksesuarlar için kişiden kişiye pazar yeri olan bir dünyaya bir örnektir.

Sanal dünyalarda avatar kullanımının yanı sıra, Twitter‘da veya çevrimiçi alanlarda kullanılmak üzere profil resimleri oluşturma ve satma konusunda güncel bir eğilim var. Güncel trendler sadece insan resimleri değil, aynı zamanda çeşitli yaratıklar. En popüler olanı, binlerce farklı nadir kombinasyon çeşidinden oluşan bir koleksiyon oluşturmak için rastgele karıştırılan birçok farklı temel gövde tipi ve aksesuar/modifikasyondan oluşan bir dizi oluşturmak için üretken sanat stilidir. Cryptopunks ve Bored Apes, toplu olarak milyonlarca dolara satılan bu tür pfp projelerinin iki ünlü örneğidir.

Kriptopunklar o kadar kültürel bir fenomen haline geldi ki, bu yazının yazıldığı sırada en düşük fiyatlı punk ~ 102 ETH (391 bin $) idi. Yaratıcıları Larva Labs, potansiyel filmler, oyunlar ve daha fazlası için içerik anlaşmalarında temsil edilmek üzere UTA ile Cryptopunks imzaladı. Punk’lar potansiyel olarak tam teşekküllü sanal varlıklara dönüşüyor. Sanal varlıkların yaratıcı potansiyeli heyecan verici bir alandır ve makalenin ilerleyen bölümlerinde ele alınacaktır. Yukarıda resmedilen Cryptopunk’ı hayata geçirmek için bir fırsat var.

Avatarlar, piksel sanatından çizgi film stili 2D’ye ve animasyon özelliklerine sahip sofistike 3D modellere kadar çeşitlilik gösterir. Bu çeşitli ortamlar aracılığıyla yaratıcılığınızı ve belirli becerilerinizi ifade etmek için büyük miktarda özgürlük vardır. Avatarı kullanım için satmayı planladığınız yer, uygun stil üzerinde de etkili olacaktır.

Avatarları NFT olarak paketlemek, sahiplik haklarının oluşturulmasını ve satılmasını kolaylaştırır. Blockchain tabanlı olmayan oyunların kendi pazar yerleri ve kuralları vardır.

#2 Diğer Sanal Ürünler

Sanal bir malın ne olabileceğine ve insanları onu satın almaya motive etmek için ne tür değerler sunabileceğine dair çok çeşitli olasılıklar var. Tek bir öğe, yalnızca bir değil, birkaç kategoriye isabet edebilir.

Yaratıcı sanat, koleksiyon nadirliği, yatırım, bir etkinliğe katılımı anmak ve kanıtlamak, bir amaca destek göstermek veya sadece havalı görünmek, insanların sanal ürünler satın almasının tüm nedenleridir.

Bilgili bir erken benimseyen olmanın sosyal sermayesi veya sınırlı bir sürüm koleksiyonunun ağır satın alma maliyetine inanan, Cryptopunks’ta olduğu gibi, yeni bir değer kaynağı haline geldi.

Oyun Yardımcı Programı ile Ürünler

Tamamen görsel veya sosyal değerden ayrı olarak, bazı yeni deneyimler faydayı daha da ileri götürür. Sandbox oyunu, yalnızca kozmetik oyun veya basit dişli istatistik öğelerine sahip olmakla kalmayıp aynı zamanda bir oyun yapımcısının dünyasını doldurmak için istatistikler ve diğer yaratıcı nesnelerle canavarlar yaratmaya izin vererek Roblox veya Neon Bölgesi’nin sunduklarının ötesine geçiyor.

Sanal ürünler ayrıca blok zinciri tabanlı dünyalar için NFT’ler olarak paketlenebilir ve satılabilir, ancak genellikle uygulanan dünyaya özgü ek kısıtlamalara da sahiptirler. İlk önce hangi sanal dünyayı yaratmakla ilgilendiğinizi belirlemek ve ardından onların sürecini keşfetmek en iyisidir. Sanal ürünlerin dünyalar arasında birlikte çalışabilirliği teoride çokça konuşuluyor ancak pratikte kat edilmesi gereken çok yol var.

#3 İçerik Oluşturucu Araçları / İçerik Oluşturucu Eğitimi

Altına Hücum sırasında, sözde madencilerin çoğu para kaybetti, ancak onlara kazma, kürek, çadır ve kot pantolon (Levi Strauss) satan insanlar iyi bir kâr elde etti. — Peter Lynch

Herkes içerik oluşturmak için acele ederken ve bunun başarılı olmasını umarken, hem yaratıcı hem de teknik becerileriniz varsa, birçok kişiye yardımcı olmak için gelişmiş araçlar yapabilir veya eğitim kursları veya topluluklar oluşturabilirsiniz.

lütfen daha verimli bir şekilde oluşturun. 2D/3D animasyon için tipik araçlar ya kapsamlı uygulama ve beceriler gerektiren karmaşıktır, pahalıdır ya da her ikisi birden. Doğal görünümlü eklemler ve kontrol noktaları ekleyerek animasyon için bir model oluşturmak bugün kolay değil. Daha basit ve amaca uygun takımlar yapmak veya insanların sadece bilmeleri gereken şeylerle mevcut araçlardan en iyi şekilde nasıl yararlanacaklarını öğrenmelerine yardımcı olmak için bir pazar fırsatı var.

“Altına Hücum sırasında, sözde madencilerin çoğu para kaybetti, ancak onlara kazma, kürek, çadır ve kot pantolon (Levi Strauss) satan insanlar iyi bir kâr elde etti” Peter Lynch tarafından ünlüydü.

#4 İçeriği Yeniden Düzenleme

Artık daha kalabalık bir alanda kendilerini farklı kılmak isteyen binlerce 2D avatar ve profil resmi projesi var.

Birçoğu, sahiplerine bir topluluk olarak daha fazla değer ve etkileşim yeteneği sağlamak için bir veya daha fazla sanal dünyada veya oyunda kullanım için 3D hileli modeller (eklem kontrol noktaları ile açıklamalı) sunmayı seçiyor.

Sanatçıların 2D karakter fotoğraflarından ilham almaları ve geleneksel veya voksel tarzı 3D versiyonlar ve hatta eşlik eden animasyonlar yaratmaları talep ediliyor.

Kaynak: CyberKongz, Sandbox için 3D voksel karakterleri olarak yeniden düzenlendi

Nihai 3D sürümleriyle başlatmayı planlayan veya 3D sürümlerinin daha sonra piyasaya sürülmesini vaat eden NFT projelerine yaklaşmak, yaratıcılığınızı ve becerilerinizi bağlamak ve uygulamak için iyi yerlerdir ve erken kavramlarını öne çıkarır.

#5 Konserler / Sanal Dünyalarda Canlı Sosyal Etkinlikler

En popüler oyunların ve sanal dünyaların bazılarında çevrimiçi olarak milyonlarca insan olabilir.

Bu dünyalarda konserler veren köklü müzik grupları on milyonlarca dolar kazandı.

“Travis Scott ile Fortnite, sanatçıya ticari mal satışlarından 20 milyon dolar kazandırdı. Bu, kişisel Astroworld turu için tek bir gecede sahip olduğu 1,7 milyon dolarlık rekor ve 53,5 milyon dolarlık turdan kazandığını bildirdiklerinin %40’ından biraz daha azıyla kıyaslanıyor.” Forbes’tan Paul Tassi’ye dikkat çekiyor.

Daha az hayran takipçisi olan sanatçılar, dijital albüm satışlarını ve artan akışın yanı sıra hatıra dijital ürünlerini artırmak için sanal dünyalarda etkinlikler düzenleme fırsatına sahipler. Evet, onlarca yıllık konser tişörtü fikri artık bir NFT veya oyun görünümü olabilir.

Doğrudan bir dijital ürün yaratıp satmamakla birlikte, dijital bir canlı etkinlik deneyimi yaratmanın içerdiği roller de talep görecektir. İşte birkaç örnek:

  • Yönetici
  • Yayın Yapımcısı
  • Ses mühendisi
  • 3D Sanatçı
  • Görsel Efekt Sanatçısı
  • Aydınlatma sanatçısı
  • Hareket Yakalama Oyuncusu
  • Hareketli Grafik Tasarımcısı

#6 Sanal Varlıklar

Sanal varlıklar yepyeni bir fikir değildir. 1980’lerin başlarında bir sanal varlığın, Max Headroom’un, o zamanlar bilgisayarlar gerçek bir sanal varlığı canlandıracak kadar güçlü olmadığı için, canlı bölümler için makyajlı bir insan tarafından oynanması neşeyle ironik.

Yine de bilgi işlem gücü arttı ve Hatsune Miku gibi bazıları on yıldan fazla bir süredir milyonlarca hayrana bilgisayar tarafından oluşturulan konserlerde oynadı.

[Virtual Influence Agency] sosyal dinleme tekniklerini, hedef pazarının beğenileri ve tutumları hakkında yoğun araştırmalar yapmak için makine öğrenimi analizini ve ardından bunları karşılayacak bir karakter oluşturmak için IBM Watson’s Tone Analyzer gibi araçları kullanarak yaş, cinsiyet ve tonu belirleyerek sosyal dinleme tekniklerini kullanır.

— Sam Bradley @ Davul

Zaten ekilen tohumlarla, son birkaç yılda farklı olan şey, grafik doğruluğundaki kazanımlar ve gerçekçi hareketleri iyileştirmek için yapay zeka kullanımı. AI bazen sanal varlığın söylediklerini bile kullanıyor.

“[Virtual Influence Agency], hedef pazarının beğenileri ve tutumları hakkında yoğun araştırmalar yapmak için makine öğrenimi analizini kullanarak sosyal dinleme tekniklerini ve ardından bunları karşılayacak bir karakter oluşturmak için IBM Watson’s Tone Analyzer gibi araçları kullanarak yaş, cinsiyet, Peşinde oldukları izleyici kitlesine uygun ses tonu ve estetik.”

Notlar Sam Bradley @ The Drum

Virtual Influencer Agency’nin kurucusu Dudley Neville-Spencer, karakterler, konuşma tarzları ve hedefledikleri kitle arasında sıkı bir uyum oluşturmak için sosyal dinlemeye ve yapay zekaya güveniyor.

Sanal varlıklar, sosyal medya etkileyicileri ve şarkıcıları, moda modelleri, dava aktivistleri ve daha fazlası haline geldi. Lil Miquela tek başına kelimenin tam anlamıyla tüm bu kategorilere ulaştı ve daha birçok sanal varlık var.

Sanal varlıklarla yaratmak en son ve en yeni fırsattır.

Cultur, sanal varlıklar, avatarlar ve dijital kimlik için jetonla çalışan bir loncadır! İlk HACKATHON’ları 2-7 kişilik ekipler için 10-12 Aralık tarihlerinde gerçekleştirilecek.

Hikayeler, animasyonlar veya her ikisi aracılığıyla sanal varlıklara veya avatarlara hayat verin.

Kendi karakteriniz için yaratın veya $CULTUR kasasının Cryptopunk’ından yararlanın; mebit; maymun; Düzensiz çizgi; kabartma; Yağma ve daha fazlası!

Büyük ödüller ve tanınma için binlerce dolar kazanın.

Bunun yerine hangi hikayeyi anlatırdın? Başkalarının hikayelerini anlatmasına yardım edebilir misin? Büyük bir fırsat var…

$CULTUR Sanal Varlıklar Hackathon’unda bu alana damganızı vurmak için tüyo.

Tüm kontenjanlar dolana kadar kayıtlar devam etmektedir. Bir yer kapmak için hızlı bir şekilde kaydolun.

Metaverse oldukça derin bir derya, bu alanda çokça içeriği sizlerle paylaşan Kripto RADAR Sosyal Medya Hesaplarını mutlaka TAKİP EDİN!

Kripto Cast | LinkedIN | Instagram | Twitter | Facebook | Telegram

Sağlanan bilgiler ticaret tavsiyesi değildir. Kripto RADAR, bu sayfada verilen bilgilere dayanarak yapılan yatırımlardan sorumlu değildir. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce, bağımsız bir araştırma ve nitelikli bir profesyonele danışmanızı ehemmiyetle tavsiye ederiz.

    Meta BOX. Metaverse, Meta Evren ve ilintili konularda YAZAR.

    Yazarın Profili

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir