Oyun teorisi, çok etmenli karar verme bilimidir. Rasyonel karar vericilerin stratejik etkileşimini incelemek için matematiği kullanır. Oyun teorisinin sosyal, mantıksal ve bilgisayar bilimi uygulamaları vardır. Ayrıca kişisel, sosyal, iş ve ulus devlet seviyelerinde Bitcoin uygulamalarına sahiptir.
MÜKEMMEL VE KUSURLU BİLGİ
Sıralı oyunlar, mükemmel bilgiye sahip olanlar (örneğin, dama) ve eksik bilgiye sahip olanlar (örneğin, briç) olmak üzere iki kategoride organize edilebilir. Mükemmel bilgi oyunu, tüm oyuncuların diğer oyuncular için mevcut olan stratejileri ve getirileri bilmesini, aynı zamanda herkesin daha önce yaptığı eylemleri veya hamleleri bilmesini gerektirir.
Bu makalenin amaçları doğrultusunda, Bitcoin oyununun “oyuncularını” sadece bir miktar Bitcoin tutan değil, aynı zamanda bir düğüm çalıştıranlar olarak ele alacağız. Burada “hareketleri” zincir içi işlemler veya bunların halka açık Bitcoin defterinde olmaması olarak tanımlayacağız.
Bitcoin’i bir birikim oyunu olarak kabul edersek, bilgisi yüzey seviyesinde mükemmel, ancak bunun ötesinde kusurlu. Tüm düğüm koşucuları, diğer oyuncular için mevcut olan tüm stratejileri ve getirileri biliyor gibi görünüyor, örneğin, ne kadar Bitcoin’e sahip olduklarını denetleyebilirler ve hatta eşleşmelerine rağmen, diğer adreslerin genel olarak genel defterde ne kadar Bitcoin’e sahip olduğuna bakabilirler. belirli oyunculara tüm Bitcoin adresleri imkansız bir iştir. Ayrıca, tüm oyuncular ortak hodling stratejisinin büyük getirisini görebilir.
Bunun tersi de doğrudur, oyuncular genellikle satları herhangi bir noktada satmanın kendilerini daha yüksek veya bazen uygun olmayan bir fiyattan sats satın alma riskine soktuğunun farkındadır. İlk yıllarda yüzlerce ve binlerce Bitcoin’ini satan oyuncuların çoğu, bir daha asla bu sayıda Bitcoin’e sahip olmayacak. Hodling eylemi, başlangıçtan itibaren birinin Bitcoin’i elinde tutmasını engelleyen hiçbir şey olmamasına rağmen, oyuncuların benimsemesi için değişen miktarlarda zaman alan acil bir stratejidir. Gerçekten de, Satoshi bize Bitcoin’imizi en başından tutmayı öğretti.
Bitcoin arzı tüm oyuncular için denetlenebilir, konsensüs kuralları her oyuncunun doğrulaması için herkese açıktır. Belirli hamleleri belirli oyunculara atfetmek çoğu zaman imkansız olsa da, yapılan tüm hamleler, zincir üstü işlemler herkese açıktır.
Ayrıca, satışları tetikleyen ve düşük bir fiyattan ucuz Bitcoin’i kepçeleyen en zengin oyuncular da dahil olmak üzere, blok zincirinde kanıtlanan çok sayıda daha karmaşık Bitcoin biriktirme stratejisi vardır. Bununla birlikte, daha karmaşık türev stratejileri ve çok sayıda başka Bitcoin biriktirme ve madencilik stratejisi, herkes tarafından bilinmediği gibi, hepsi de geliştirilmemiştir. Bu, Bitcoin birikimini bu kadar yaratıcı ve bir ölçüde kişiselleştirilmiş bir arayış yapan şeyin bir parçasıdır. Genel olarak, Bitcoin’in mükemmel bir bilgi oyunu için ön koşullarımızı karşılamadığı söylenebilir. Bu nedenle, Bitcoin birikimi kusurlu bir bilgi oyunudur.
TAM VE EKSİK BİLGİ
Bitcoin, yalnızca oyuncuların diğer oyunculara sunulan stratejileri ve getirileri bilmesini gerektiren eksiksiz bir bilgi oyunu olarak düşünülebilir. Bunun nedeni, tüm rasyonel Bitcoin stratejilerinin birikim oranını artırmaya ve biriken Bitcoin’i satmamaya indirgenmesidir.
Eksik bilgi içeren bir oyun, bir veya daha fazla oyuncu doğası gereği bir hamle yaptığında veya stratejik bir sonuçta pay sahibi olmayan bir oyuncu etkin bir şekilde rastgelelik oluşturduğunda, kusurlu bir bilgi oyunu haline gelir. Hisse senetlerinin kanıtı bu şekilde çalışır. Bitcoin’in dışında, bir kişinin kripto para birimine sahip olduğundan asla tam olarak emin olamaz çünkü bir tür yönetişim tarafından başlatılan bir hard fork aracılığıyla her zaman müsadere veya olumsuzlamaya açıktır. Bitcoin size mülkünüzü garanti eder ve yükseltmeler yoluyla oyuncuları haklarından mahrum etmez. Her ne kadar Bitcoin’de de doğası gereği birçok hareket olduğu tartışılabilse de, piyasaların irrasyonel olduğu, ancak rastgele görünmüyorlar.
ALFA-BETA BUDAMA
Satranç, mükemmel bilgilerin birleşimsel oyunudur. Oyunların kombinatoryal alt kategorisi, optimal stratejinin sayısız olası hamleye dayandığı oyunları belirtir. Satranç mükemmel bir bilgi oyunu olmasına rağmen, satranç için kanıtlanabilir bir optimal birleştirici strateji bulunamadı. Acemi bir satranç oyuncusu, oyunun kombinatoryal yapısı nedeniyle bilgi felci veya aşırı veri yüklemesi yaşayabilir. Bitcoin kombinatoryal ise, sayısız hamle, onu elde etmek için yapılabilecek tüm olası ekonomik ödünleşmelerdir ve en uygun strateji, Bitcoin’i alıp tutmak ve asla satmamaktır.
Alfa—beta budama, bir arama algoritması kullanan bir bilgisayar programı türüdür. Program, daha önce incelenenden daha kötü olduğu tespit edildiğinde bir hareketi değerlendirmeyi durdurur. Yapay sinir ağları, satranç gibi oyunları hesaplama açısından daha izlenebilir hale getirmek için pekiştirmeli öğrenme yoluyla eğitim alır. Bitcoin’e gelen birçok kişi ilk başta stratejik hatalar yapar, iyi dahili alfa-beta budama süreçlerine sahip olanlar, hisse senedi ve diğer varlıklarla ticaret yapmaktan, kripto para birimleri satın almaktan ve Bitcoin dışında her şeyi satın alma eğilimindedir.
KOOPERATİF
Oyuncular harici olarak zorlanan ittifaklar kurabiliyorsa, oyun işbirlikçidir. Bitcoin biriktirmek daha geniş anlamda kooperatiftir. Anekdot olarak, muhtemelen bir Bitcoin şirketi için çalışan daha fazla Bitcoin biriktirebilir; bu, Bitcoin’i olan daha fazla insanla çalışmak için bir bakkalda çalışmaktan daha fazla fırsat sunar; bu, muhtemelen hiçbir büyüme fırsatı sunmayan, şişirilmiş bir ücretle. Bitcoin ağı, sermayeyi hem işverenler hem de çalışanlar için karşılıklı yarar sağlayacak şekilde yeniden tahsis eden şirketler ve madencilik firmalarıyla doludur. Bu şekilde Bitcoin birikimi, değerli ürünleri piyasaya sürmek için birlikte çalışan Bitcoin sahiplerini teşvik eder.
Oyuncuların anlaşmalar yapabildikleri, ancak yalnızca kendi kendini uygulama yoluyla (örneğin, inandırıcı bir tehdit) işbirliğine dayalı olmayan oyunlardır. İşbirlikçi oyunlar, koalisyon oluşturan tahminler, ortak grup eylemleri ve toplu ödemeler ile incelenebilir. Bitcoin borsaları, madenciler, madencilik havuzları ve işletmeler bu şekilde özenle incelenir.
TUTUKLUNUN İKİLEMİ
Mahkumun İkilemi, kendi çıkarları doğrultusunda hareket eden iki rasyonel bireyin optimal bir sonuca ulaşmak için neden işbirliği yapmayabileceğini kanıtlayan bir oyundur. Bu teorik oyun şu şekilde oynanır: İki arkadaş bir suçtan tutuklanır. Birbirleriyle iletişim kurmadan tek kişilik hücrelerde tutulurlar. Savcının elinde her iki kişiyi de asıl suçtan hapse atmak için yeterli delil yok, ancak ikisi de daha hafif suçlardan hapse atılabilir. Her kişiye aynı anda kendi hücresinde aynı pazarlık sunulur. Her birine, sessiz kalarak birbirleriyle işbirliği yapma veya diğer kişinin suçu işlediğine ihanet etme ve tanıklık etme seçeneği verilir.
Bu oyunda dört olası sonuç vardır*:
1) A ve B birbirlerine ihanet eder ve her biri iki yıl hapis cezasına çarptırılır.
2) A, B’ye ihanet eder, ancak B sessiz kalır. A serbest bırakılır, B ise üç yıl hapis cezasına çarptırılır.
3) A sessiz kalır, ancak B, A’ya ihanet eder. A, üç yıl hapis cezasına çarptırılır, B ise serbest bırakılır.
4) A ve B ikisi de sessiz kalır. İkisi de daha az suçtan sadece bir yıl hapis yatacak.
* İhanet etme veya sessiz kalma kararının gelecekte oyuncunun itibarını veya refahını etkilemeyeceği ima edilir. Olası hapis cezalarının dışında herhangi bir yansıma olmadığını hayal edin. Bu oyunun stratejisi, oyuncular arka arkaya birden çok kez oynadığında değişir, ancak bu başka bir makalenin konusu.
Mahkum İkilemi için ödeme Matrisi aşağıdadır.
Bu getiri matrisinden, optimal sonucu elde etmek için bir oyuncunun diğerine ihanet etmesi gerektiğini görebiliriz. Bu, tamamen rasyonel iki oyuncunun birbirine ihanet edeceği anlamına gelir. Her iki oyuncunun da sessiz kalmasında küçük bir avantaj olsa da (daha kısa hapis cezası), partnerinizin kaçma riski çok yüksektir. Mahkumların İkilemi, işbirlikçi olmayan bir oyundur, çünkü oyuncular diğer oyuncunun kendi seçimi hakkında hiçbir bilgiye sahip değildir, bu nedenle herhangi bir anlaşma yolu yoktur, ancak anlaşabilseler bile, oyuncuları anlaşmalarına bağlayan bir dış yaptırım aracı yoktur. Mahkumun İkilemi, her birinin diğerinin elde edebileceği getirileri ve stratejileri bildiği eksiksiz bir bilgi oyunudur, ancak aynı zamanda eksik bilgilerden biridir, çünkü belirleyici anda, kişi yardımcı oyuncunun sessiz mi kaldığını yoksa ihanet edip etmediğini bilmez. .
BİTCOİN İKİLEMİ
Bu Bitcoin için nasıl geçerlidir? Benzer bir model, Bitcoin oyunumuzda herhangi bir ölçekte bulunabilir. Hedefleri daha fazla sermaye elde etmek ve kendilerini zenginleştirmek olan herhangi iki kişiyi, işletmeyi, rekabet eden ulusları, büyük şirketleri, herhangi bir kuruluşu ele alırsanız, hepsi Bitcoin İkilemine bilerek veya bilmeyerek katılanlardır. Oyuncular herhangi bir anda Bitcoin biriktirmeyi seçebilir veya daha yüksek bir fiyatı erteleyebilirler.
7 Eylül’de El Salvador, Bitcoin’i yasal ihaleye çıkaran ilk ülke oldu. Dünya bu deneyi izliyor ve Bitcoin kullanıcıları, ülkeler birikerek rekabet etmek zorunda kaldıkça veya geride kaldıkça Bitcoin’i benimseyecek bir sonraki ülkenin olacağını görmek için sabırsızlanıyor.
Eylül ayında Edward Snowden, ulusları Bitcoin’i benimsemeye teşvik etmek için Twitter’a gitti. El Salvador, Bitcoin’i yasal ihaleye çıkardıktan sonra, oyun teorik mahkumunun ulusun Bitcoin’i benimseme konusundaki ikilemi küresel jeopolitikte oynamaya başladı. Ünlü muhbir, Bitcoin’in onu erken benimseyen varlıkları (her düzeyde) desteklediğini ve böylece diğer taraflar üzerinde baskı oluşturduğunu ve bunun da geride kaldıkları için cezalandırılacağını vurguladı.
Benimseme bireysel düzeyde de böyle çalışır, Bitcoin’den habersiz herhangi bir tecrit topluluğu, topluluğun bir üyesi bizim bildiğimiz en zor paraya sahip olmaya başlar başlamaz Bitcoin’e sahip olmamanın etkilerini fark etmeden bir süre yaşayabilir. yığın takdir etmeye başlar, başarısını fark edenlere her an Bitcoin’i şimdi satın alma veya Bitcoin’i almayı erteleme, ancak daha sonra daha yüksek bir fiyattan satın alma seçeneği sunulur.